Научете повече за предизвикателствата в работата на Мария Харизанова, Creative Director в комуникационната агенция
Мария Харизанова, Creative Director в All Channels Group. Снимка: Economy.bg
В рубриката на Economy.bg „Какво е да си част от творческия екип на...“ представяме професионалисти от водещи комуникационни агенции в България. Те разказват за избора си на кариера, предизвикателствата, с които се сблъскват, и какво ги вдъхновява. Запознайте се с Мария Харизанова, Creative Director в комуникационна агенция All Channels Group:
Представете се с две имена, позиция и какво е Вашето образование.
Казвам се Мария Харизанова, Creative Director съм в All Channels, завършила съм „Комуникации и масмедии” с направление „Реклама и PR” в Panteion University в Атина, Гърция.
Мария има около 16 години опит в рекламата, 13 от тях са в All Channels. Работила е за клиенти като Toyota, Piraeus Bank, Jumbo (в Гърция), за Raiffeisenbank, Zagorka, Coca-Cola, prestige96, Froneri, Philips, dm и много други.
Какво Ви мотивира да се насочите към света на рекламата?
Пишех добре (с минимум усилия получавах предимно шестици по „Български език и литература“) и имах идеи. Копирайтингът се яви пресечната точка между писането и идеите.
Откъде черпите вдъхновение?
От природата и красотата във всичките ѝ форми. От увлекателните истории, без значение дали са роман, театрална постановка, или филм. Старая се да вземам по нещо хубаво от всяко ново място, на което се озова. А реално винаги има по нещо, което да ме обогати: понякога е красива сграда, друг път уличен музикант, дори начинът, по който изглеждат балконите и прането, може да бъде много вдъхновяващ... Всичко може да ти даде импулс, стига да го забележиш и складираш в „архива“ с вдъхновения.
Кои са технологиите, които Ви улесняват най-много в процеса на работа?
Напоследък Chat GPT – очарована съм от огромното количество информация, която е на разположение по всяко време. Това, че мога да питам независимо от часа и отговаря на мига, е уникално. А това, че не се притеснявам дали е зает и дали не ставам досадна, е дори повече от уникално.
Можете ли да разкажете коя Ви е любимата кампания, в която сте участвали и защо Ви е фаворит?
Не зная дали има такава. По-скоро се старая да не се влюбвам в минали кампании. Опитвам се да се фокусирам в настоящите проекти, защото на тях мога да влияя все още и да правя така, че резултатът да е възможно най-добър. В момента сме на финална права на TV клип за един от любимите ми брандове – Froneri. Концепцията е доста интересна и неочаквана за сладолед и нямам търпение да видя крайния резултат, а също и как ще се възприеме.
Кой е най-скорошният проект, по който сте работили и какво можете да ни разкажете за него?
Приключваме работа по проект за друг от брандовете, за които работя отдавна и имам голям сантимент – Philips и техните кафе машини. Вдъхновени от последното поколение кафе машини и техните характеристики, а именно цветен дисплей и SilentBrew технология (безшумно приготвяне), създадохме 3 авторски аларми. Разработихме ги със саунддизайнер, консултирахме се със сомнолог, за да видим какви са критериите за „правилна” мелодия за добро начало на деня.
Как се справяте с баланса между клиентските очаквания и личната си творческа визия?
Дишам дълбоко. Шегувам се. Опитвам се да се поставя на мястото на клиента и да проявя разбиране. Преди всичко сме партньори и както във всички партньорски отношения, е важно, когато не сме на едно мнение, да общуваме, обсъждаме, да сме отворени да чуем мнение, различно от нашето, за да можем заедно да стигнем до решение.
Кои са най-големите предизвикателства във Вашата работа?
Най-често сроковете са кратки, очакванията огромни и е намесен човешкият фактор. За съжаление или за радост, колкото повече хора има в един проект, толкова повече са потенциалните източници на изненади – както приятни (надяваме се винаги да са предимно такива), така и неприятни.
С кои 3 думи бихте описали екипа, в който работите?
Добри професионалисти и добри хора. Има една мисъл, зад която заставам безрезервно, и тя е, че професионалните плюсове не компенсират личностните минуси. Важно е да бъдеш добър копирайтър и добър дизайнер, но това има тежест само ако в допълнение си и добър човек. Когато намерим такива хора, стараем се да ги привлечем в екипа си и да ги задържим.
Според Вас как ще се промени рекламният бранш през следващите няколко години?
Мисля, че ни очакват предизвикателни и непредвидими години. Предизвикателни, защото още много браншове се конкурират за специалистите на рекламата и ще става все по-трудно и по-трудно да ги поддържаме мотивирани, удовлетворени и лоялни. Непредвидими, защото технологиите променят много рекламния „лендскейп”. Можем само да гадаем кои ще са следващите Chat GPT и Midjourney, дали ще ни засенчат, или ще ни улеснят.
Вижте профила и актуалните позиции за работа на All Channels Communication LTD в Jobs.bg
Вижте още от рубриката „Какво е да си част от творческия екип на...:“
Какво е да си част от творческия екип на: The Smarts
Какво е да си част от творческия екип на: Noble Graphics
Какво е да си част от творческия екип на: Human
Какво е да си част от творческия екип на: All Channels
Какво е да си част от творческия екип на: Noble Graphics
Какво е да си част от творческия екип на: M3 Communications Group, Inc.