четвъртък, 02 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    913 прочитания

    Meta въвежда абонамент без реклами за услугите си в Европа

    Безплатният, поддържан от реклами вариант, също ще е наличен за потребителите
    31 октомври 2023, 09:03 a+ a- a

    Снимка: iStock

    Meta Platforms съобщи в понеделник (30 октомври), че ще предложи на потребителите в Европа абонаментен план за използване на Facebook и Instagram без реклами, за да се съобрази с разпоредбите на Европейския съюз.

    Месечните абонаментни планове за потребители в ЕС, Европейското икономическо пространство и Швейцария ще струват €9,99 евро, ако бъдат закупени през уеб браузър и €12,99 на месец, ако бъдат закупени през устройство с iOS или Android. Независимо от това къде е купен, абонаментът ще се прилага за всички свързани акаунти във Facebook и Instagram в Центъра за акаунти (Accounts Center) на потребителя. Както е в случая с много онлайн абонаменти, ценообразуването на iOS и Android взема предвид таксите, които Apple и Google начисляват чрез съответните политики за закупуване. До 1 март 2024 г. първоначалният абонамент обхваща всички свързани акаунти в Центъра за акаунти на потребителя. От 1 март 2024 г. обаче ще се прилага допълнителна такса от €6 на месец в мрежата и €8  на месец за iOS и Android за всеки допълнителен акаунт, посочен в Центъра за акаунти на потребителя.

    Регламентите на ЕС заплашват да ограничат способността на Meta да персонализира реклами за потребителите без тяхното съгласие и да навредят на основния ѝ източник на приходи, уточнява „Ройтерс“.

    Най-популярната социална мрежа в света е подложена на антитръстов натиск в ЕС. През юли загуби битката си срещу германска заповед за ограничаване на данните, тъй като върховният европейски съд подкрепи правомощията на германския антитръстов надзорен орган да разследва и нарушения на поверителността.

    Предлагането на избор между безплатен, поддържан от реклами план и платен абонамент без реклами може да накара потребителите да изберат първия, което помага на Meta да спазва разпоредбите, без да засяга рекламния си бизнес.

    Meta беше глобена с €390 млн. по-рано тази година от ирландския регулатор на поверителността на данните и ѝ беше казано, че не може да използва така наречения „договор“ като правно основание за изпращане на реклами на потребителите въз основа на тяхната онлайн активност.

    По-късно компанията заяви, че възнамерява да поиска съгласието на потребителите в ЕС, преди да позволи на бизнеса да насочва реклами, за да отговори на променящите се регулаторни изисквания в региона.

    Според съобщението на компанията новите планове ще влязат в сила от ноември.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 часа
    Pfizer увеличи прогнозата за печалба
    Причината – съкращения в разходите и по-добро от очакваното търсене на продукти за Covid
    преди 6 часа
    ОИСР очаква стабилен икономически ръст през 2024 и 2025 г.
    Очаква се обаче растежът да остане под дългосрочната средна стойност
    преди 8 часа
    OpenAI се споразумя с Financial Times
    Компанията за изкуствен интелект ще може да използва данни на изданието, за да обучава езиковите си модели
    преди 10 часа
    Федералният резерв остави лихвите непроменени
    Не е ясно дали американската централна банка ще успее да направи 3 намаления на лихвените проценти тази година
    преди 12 часа
    Coca-Cola ще използва облачните AI услуги на Google
    Сделката е на стойност $1,1 милиарда
    30 април 2024, 16:30
    Изследователски институт по иновативна медицина ще бъде открит в МУ-София
    Ще се провеждат проучвания на злокачествени тумори и изследвания, свързани с усложненията от Ковид-19