неделя, 19 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    8175 прочитания

    Кога една реклама работи?

    Вижте какво смята журито на конкурса Effie България 2014, който отличава идеите, които работят
    22 май 2014, 14:48 a+ a- a

    На 28 май ще бъдат връчени наградите Effie, които отличават най-значимите постижения в маркетинговите комуникации и идеите, които работят.

    Конкурсът се организира от Българска асоциация на комуникационните агенции (БАКА) за седма поредна година. В него участват рекламодатели и рекламни агенции с реклами и рекламни кампании, създадени в България и публикувани, излъчвани, организирани в периода 01.01.2013 - 31.03.2014.

    Кога една реклама се счита за успешна и работеща, а кампанията - за ефективна? Този въпрос зададохме към журито на конкурса Effie България 2014.

    Рекламата е успешна, когато провокира интерес и реакция от тези, към които е насочена

    Диана Симеонова
    Маркетинг директор
    VIVACOM/БТК ЕАД

    Рекламата е успешна, когато провокира интерес и реакция от тези, към които е насочена. Това се постига с оригинална идея, която е реализирана креативно. Клиентите са преситени от рекламни послания и е изключително важно да намериш начин твоето послание да се забележи, комуникацията да бъде на езика на потребителя. Кампанията е ефективна, когато има ясно дефинирани цели, например: познаваемост на бранда, промяна на нагласата на потребителя, вземане на решение за покупка и т.н. Необходимо е добро познаване на аудиторията и правилно да се дефинира таргет групата, към която е насочена кампанията. Много е важно да се достигне ефективно до клиентите и да се подберат правилните комуникационни канали.

    Успехът може да бъде единствено обща функция на сътрудничеството на агенция и клиент

    Димитър Стаматов
    Trade Marketing Manager
    JTI Bulgaria

    Успехът може да бъде единствено обща функция на сътрудничеството на агенция и клиент. Всяка кампания е предизвикателство за двете страни. Клиентът следва да представи на агенцията ясно целите си, да сподели информацията за тенденциите на пазара, конкуренцията, ресурсите, с които разполага, и да стиска палци агенцията да даде най-доброто от себе си.
    Рекламата се счита за успешна, когато е постигнала целите си. В този смисъл най-успешни са заявките в конкурса, при които има баланс от много добро описание на стратегическата част, ясно формулирана идея, вдъхновяващ криейтив и резултати, подплатени от достоверни източници. При ефективни кампании поставената на сцената пушка в началото на първо действие е гръмнала, както би препоръчал Станиславски.

    На първо място трябва ясна дефиниция, какво се очаква като действие или ефект

    Грета Колева
    Ръководител oтдел „Комуникационни консултации”
    BBDO Group

    Успешната кампания е тази, която, на първо място, има ясна дефиниция, какво трябва да постигне като действие / ефект. Адресирала е правилната целева група, която може да донесе желания растеж и промяна. Използва всеки един комуникационен инструмент с ясното съзнание, как той допринася за постигането на поставените цели и търсения ефект от тази комуникация. Но нека не се заблуждаваме – за да спечелиш EFFIE, трябва и иновативен подход, brake through идея и знание, как да докажеш ефекта от тях.
     


    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    17 май 2024, 14:22
    БНБ: Чуждите инвестиции у нас със спад от 81% за година
    Най-големите вложения в страната за януари-март 2024 са от Австрия, Италия и Гърция
    17 май 2024, 11:28
    „Струма“ стана първата магистрала у нас с хеликоптерна площадка
    Хеликоптерът ще стига за 30 минути от София до тунел „Железница“
    17 май 2024, 10:37
    ЕК започна ново разследване срещу Meta
    Процедурата е заради пристрастяващите ефекти на социалните медии върху децата
    17 май 2024, 09:19
    "Булгаргаз" ще съди "Газпром" за 400 млн. евро
    Искът е заради спрените руски газови доставки
    17 май 2024, 08:53
    Проекти за близо 3 млрд. лева са реализирани у нас с парите от ЕС за транспорт за 6 години
    Със средствата са изградени 12 нови метро станции, 70 км нови пътища, 28 км рехабилитирани жп линии и 5 реновирани жп гари