четвъртък, 16 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2268 прочитания

    Най-ценните бизнес съвети на лидери във водещи компании в България

    Вижте философията за успех на мениджъри от различни сектори в страната
    30 декември 2022, 12:10 a+ a- a

    Благодарение на житейския си и професионален опит човек преоткрива за себе си кои са онези принципи, нагласи и модели, които се оказват важна съставка на формулата на успеха. 

    През 2022 година Economy.bg попита лидери във водещи компании в България: „Кой е Вашият най-ценен бизнес съвет?“. Вижте техните послания за постигане както на личен, така и на бизнес успех.


    Детелина Смилкова - Председателя на УС на БАУХ. Снимка: Личен архив

    Детелина Смилкова - Председател на УС на БАУХ и Оперативен Директор на МБАЛ „Скин Системс“

    Правете всичко с много любов

    Всички ние имаме страхове, но когато ги компенсираме с много любов, то тогава идва куражът. Когато наистина правиш нещо с любов за хората, много лесно ще постигнеш всичко, а тази любов ще ти даде куража да стигнеш до нива, които не си очаквал.

    Всичко правете с много любов и в името на хората и тогава е много лесно, приятно и успешно както за вас, така и за всички останали. Емпатията е от изключителна важност.

    Атанас Филчев - Главен Оперативен Директор на Страйпс. Снимка: Economy.bg

    Атанас Филчев - Главен Оперативен Директор на Страйпс

    Слушайте хората си и бъдете открити

    Най-важното е да слушаме хората си, да се грижим за тях и да сме открити. Всичко, което правим, трябва да идва от долу нагоре, а не от горе надолу.

    Много е важно и да въвличаме хората си. Когато успееш да въвлечеш служителите в дадено решение, е много по-лесно те да го следват.

    Момчил Михайлов - Вицепрезидент и Генерален Мениджър на AtScale за Европа. Снимка: Economy.bg

    Момчил Михайлов - Вицепрезидент и Генерален Мениджър на AtScale за Европа

    За да бъдете успешни предприемачи, ви трябват ментори и съветници

    Когато предприемачи започнат да правят нещо, винаги има много енергия, много ентусиазъм и много сляпа вяра. Ставаш като „кон с капаци“. Аз самият изповядвам това - ако правиш нещо, или го правиш на 110%, или не си губиш времето... Това, което аз бих препоръчал на всички млади, а и не само млади предприемачи, е да имат ментори и съветници. 

    Реми Макул беше моят бизнес ментор, пое под крилото си и ми даваше съвети, научи ме как се изграждат фирми. Това, което той ми каза освен всичките уроци, които научих по трудния начин в живота, беше: „Когато започнеш да правиш нещо, прави го за най-добрия възможен изход. Никога не режи ъгли, защото можеш да имаш план Б“. Така че съветът, който аз бих дал на всеки, е да има поне един ментор, поне един човек с опит до себе си. Правят се елементарни грешки, когато си много фокусиран, маниакално фокусиран в една идея. Това се случва при всеки предприемач в даден момент, особено ако е успешен. Подобни елементарни и лаишки грешки водят до доста катастрофални резултати. Затова третият ми син е кръстен на моя бизнес ментор Реми Макул, който, за съжаление, почина от инфаркт.

    Борис Христов - Основател на агенцията за презентации 356labs. Снимка: Economy.bg

    Борис Христов - Основател на агенцията за презентации 356labs

    Клиентът е най-важното нещо, което един бизнес има

    Имаме болезнена нужда да се върнем към основни неща, които карат бизнеса да работи. Един бизнес е усепешен не защото произвежда X продукт, а заради клиентите, които използват този продукт. Т.е. клиентът е най-важното нещо, което един бизнес има. Цялостното нехаене към това как един бизнес се отнася към сегашни и потенциални клиенти за мен продължава да бъде шокориащо.

    Шокиращо е, че компаниите, които се отличават, не са тези, които имат по-добър продукт, а тези, които говорят и показват, че ги е грижа за техните клиенти. Ако осъзнаят колко е важно отношението към клиента и направят промени там, нещата биха изглеждали далеч по-позитивно за много брандове, организации и институции.

    Александър Николов - Изпълнителен Директор на Kyndryl България. Снимка: Economy.bg

    Александър Николов - Изпълнителен Директор на Kyndryl България

    Ценностите, споделянето на голямата картината и ангажираността са трите ключови елемента за успеха на всеки бизнес

    Според мен има три ключови елемента за успеха на всяка една компания. Първото е, че тя трябва да се базира на ценности. Когато има високи ценности и те са демонстрирани от лидерите, тогава всеки един от служителите се опитва да ги изповядва и пресъздава в начина си на работа. Това повишава лоялността и помага на хората да разбират как допринасят за компанията.

    Второто изключително важно нещо е споделянето на информацията. Голямата картина на всяка една компания трябва да бъде споделяна с всеки един служител на подходящия език, без значение дали той е финансист, ИТ или има съвсем друга специализация. Всеки трябва да разбира каква е посоката на компанията в момента, за да може да споделя идеи.

    И третото е ангажираността на хората. Те трябва да са въвлечени в проекти, които са изключително интересни за тях. Защото, когато намерят своето нещо, ще го правят от сърце и душа и ще могат да се отдадат изцяло и напълно. 

    Виктор Охс - Управител на втория офис на Региоком във Варна. Снимка: Economy.bg

    Виктор Охс - Управител на втория офис на Региоком във Варна 

    Всичко трябва да се случва партньорски и човешки

    На база опита ми до момента моят най-ценен бизнес съвет е свързан с начина на комуникация и на работа с хората. Много е важно всичко това да се случва партньорски и човешки.

    Аз самият съм преминал всички стъпала и позиции в компанията, преди да стигна до тук, и знам във всеки един ден с какво се сблъскват колегите, с какво се занимават и как конкретно може да им се помогне. Това според мен също е един огромен плюс за успешно ръководене на бизнес.

    Макс Баклаян – Съосновател и Изпълнителен Директор на Tavex. Снимка: Economy.bg

    Макс Баклаян – Съосновател и Изпълнителен Директор на Tavex

    Обграждайте се с по-добри от вас професионалисти

    Основният принцип, който аз следвам, е да се обграждам с по-добри хора от мен в различните области. Аз не съм най-добрия счетоводител, дилър на инвестиционно злато или тиймлийд на човешките ресурси, но съм много добър генералист. Смея да твърдя, че успявам да преценявам хората и да ги поставям на позиция, която да им позволи да разгърнат потенциала на своя талант.

    Ясно е, че човек не може да е най-добър във всичко, но малко хора си признават това. Самоосъзнаването, че ти не си най-добрия в нещо, ти дава свободата и възможността да започнеш да търсиш най-добрия в него.

    Лъчезар Христов - Съосновател и СТО на финтех компанията Blankfactor. Снимка: Economy.bg

    Лъчезар Христов - Съосновател и СТО на финтех компанията Blankfactor

    Дръж се добре с хората. Оттам нататък нещата се получават...

    По-ценно нещо от хората няма. Без хора нито един бизнес няма да съществува. И аз съм просто един от хората в екипа. Вярвам в политика на отворени врати и, че хората са най ценното нещо, което имаме. Това а най-важното за мен и мисля, че благодарание на тази философия успяваме.

    В Blankfactor имаме 6 ценности, в които вярваме и които споделяме с всички новоприсъединили се колеги. Интересното е, че нито една от тези шест ценности не е технологична. Първата ценност гласи: „Дръж се добре с хората“. Оттам нататък нещата се получават.

    Георги Карпузов - Оперативен Директор на Credissimo. Снимка: Личен архив

    Георги Карпузов - Оперативен Директор на Credissimo

    Не е достатъчно само да се следват най-новите трендове, а и да се задават такива

    Най-ценният съвет за развитието на успешен и устойчив във времето бизнес модел е не само да се следват най-новите трендове, а да се задават такива. А за да расте и просперира бизнесът, е нужна гъвкавост и адаптивност на бизнес модела, както и инвестиране в разширяване на експертизата на служителите в компанията, за да може да се обогатява и портфолиото от услуги.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 12 часа
    НСИ отчита дефлация през април
    Годишната инфлация е 2.4%
    преди 13 часа
    "Най-лошото е зад гърба ни": ЕК очаква неголям темп на растеж, който ще се засили през 2025
    Геополитическо напрежение продължава да носи рискове за ЕС
    преди 14 часа
    преди 14 часа
    Questers става Pwrteams
    Управлението на компанията поема Карел Саурвалт, който и преди интеграцията е начело на Pwrteams
    преди 15 часа
    Wizz Air пуска полети от Варна до Лондон Гетуик
    Те стартират от 18 юни и ще бъдат изпълнявани 3 пъти седмично