понеделник, 08 август 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1427 прочитания

    HR проектите в България: Корпоративен уелнес, Playtech

    Повече за проекта, който е финалист в категория „Най-добър проект на малко/средно предприятие“ в Годишните HR награди на БАУХ 2021, научете от Дария Топалова – директор „Човешки ресурси“ в „Плейтех България“
    06 април 2022, 10:03 a+ a- a

    Снимка: Дария Топалова – директор „Човешки ресурси“ в „Плейтех България“

    В съвременната динамична бизнес среда HR функцията в България се развива изключително бързо и заема своето важно стратегическо място в управлението на компаниите. HR професионалистите и HR екипите вече проектират и изпълняват комплексни проекти, които не просто подпомагат бизнес процесите, но и добавят стойност и изграждат работодателски имидж.

    В рубриката „HR проектите в България“ разказваме за конкретните проекти, зад които стоят HR екипите тук, за да покажем, че в България може да имаш интересна и успешна HR кариера, както и, че работодателите в България създават условия за такава.

    Дария Топалова e директор „Човешки ресурси“ в „Плейтех България“. Тя е бакалавър по финанси и магистър по бизнес администрация. Занимава се с човешки ресурси повече от 20 години, от тях 15 в международни компании в high-tech индустрията и 10 като директор „Човешки ресурси“. Притежава богат опит в областта на планирането, наемането, управлението и развитие на хора. Участва в разработването и имплементирането на множество корпоративни процеси и процедури – оценка на представянето, програма за развитие на лидери и мениджъри, академия за развитие на оперативни специалисти, системи за социални придобивки и много други.

    Свързахме се е Дария Топалова, за да ни разкаже за проекта на Playtech, който е финалист в категория „Най-добър проект на малко/средно предприятие“ в HR наградите на Българската асоциация за управление на хора за 2021.

    Дария, разкажете ни за Вашия проект, с който кандидатствахте в Годишните HR награди на БАУХ 2021, категория “Най-добър проект на малко/средно предприятие”.
    Проектът ни за корпоративен уелнес включваше широкоспектърни активности, целящи да подкрепят служителите на компанията по време на COVID-19 в три основни направления: физическо здраве, психично здраве и взаимоотношения. Именно с този холистичен подход към благосъстоянието на нашите служители ние целяхме да ги подпомогнем в нетипичните и предизвикателни времена, в които живеем през последните две години.

    Каква е целта му и защо решихте да го стартирате?
    „Плейтех България“ винаги е била компания, която се грижи за своите хора, и винаги сме си задавали въпроса какво повече можем да направим за нашите служители. Когато глобалната пандемия настъпи, тя донесе много промени в начина, по който работим, живеем и се чувстваме. Тя повлия до голяма степен освен на нашето физическо здраве и благосъстояние, така и на психичното ни здраве и връзките ни с околния свят. Решихме да стартираме този проект с грижа към нашите служители и с желанието да им помогнем да преминат по-плавно и спокойно през този така предизвикателен период. Целта на проекта бе да предостави цялостна грижа за здравето и благополучието на нашите колеги.

    Как приеха служителите в компанията този проект?
    Нашият проект включваше разнообразни активности, насочени към здравето и благополучието на служителите. Щастливи сме да отбележим, че почти всички наши колеги взеха участие в тези инициативи под една или друга форма и различните обучения, тренировки, семинари и работилници, които случихме като част от нашия проект, се радваха на добра посещаемост и положителна обратна връзка. Считаме ангажираността на служителите в този процес за показателна. За голяма част от инициативите от проекта получихме много положителни отзиви, но може би най-добрата и насърчаваща обратна връзка е въпросът „Кога ще има пак?“.

    Какви ресурси – като време, финансови и други, Ви костваше?
    В „Плейтех“ винаги сме инвестирали значителни ресурси в благосъстоянието на нашите служители и това те да се чувстват добре, но предвид по-специалните времена, в които живеем през последните две години, нуждата да вложим повече бе осезаема. Освен различните тренировъчни програми, обучения, семинари, психологическа подкрепа и т.н., които изискват финансов ресурс, ние вложихме много време и организационни усилия да сбъднем всички тези активности и да обхванем всеки аспект от благосъстоянието на нашите служители.

    Какви резултати искахте да постигнете с проекта и какво реално постигнахте?
    Най-простичко казано, искахме хората да са здрави и да се чувстват добре. Смятаме, че тази цел бе изпълнена. За нас беше важно, освен да обърнем внимание на здравословния аспект на нещата, да постигнем и свързаност между колегите, което си е истинско предизвикателство в ерата на дистанционната работа. В тази връзка можем да кажем, че различните събития, които организирахме, макар и онлайн, помогнаха на хората да видят колегите си в нова светлина, да научат полезни неща и в крайна сметка да се свържат около общи идеи и каузи.

    Кои бяха най-големите предизвикателства и как ги преодоляхте?
    Глобалната пандемия изправи всички нас пред една нова ситуация, която не беше планирана, нито позната. Едва ли е имало много компании с точен разписан план как да действат още от самото начало. В тази връзка основното предизвикателство, пред което бяхме изправени, беше да успеем да реагираме достатъчно бързо и адекватно на случващото се. В самото начало не бяхме сигурни кое е най-правилното решение, но водени от принципа да творим добро за нашите хора, се консултирахме, от една страна, с организационни психолози, за да адресираме най-горещите точки на ситуацията и следвахме глобалните добри практики, но най-важното, което направихме, е да се консултираме със самите служители, за да разберем по-добре техните потребности и как бихме могли да им бъдем полезни.

    С какво най-много се гордеете с този проект?
    Гордеем се най-вече с цялостния и завършен подход към благосъстоянието на нашите служители. Обикновено в доста компании се работи „на парче“, което води до съмнителни резултати. Нашата визия още от самото начало бе да подходим от по-голямото към по-малкото. Гордеем се и с това, че в рамките на този процес не спряхме да се допитваме до служителите за това от какво биха имали нужда, какво би им допаднало и какво не – в този ред на мисли можем да кажем, че програмата ни беше tailor-made за нашите нужди и области за подобрение.

    Запознайте ни с Вашия HR екип – колко и какви са HR професионалистите в него, каква е тяхата експертиза?
    Екипът ни е малък, но пък многофункционален. Към този момент той се състои от 4 души – Дария Топалова – HR Manager, Катя Дойчинова – Global HR Business Partner, Петя Аргилова – Talent Acquisition & HR Specialist и Радостина Маркова – Junior HR Specialist.

    Споделете с нас какви нови HR проекти планирате.
    Освен че продължаваме грижата за нашите служители и допълваме практиките от проекта, за нас съществен фокус в момента е да подкрепим колегите си от Украйна в този безпрецедентен тежък период. Всички усилия на нашия корпоративен мениджмънт и доброволческия ни комитет както в глобален аспект, така и на местно ниво, са насочени към подкрепа за изтегляне на служителите ни от Украйна (доколкото това е възможно), осигуряване на безопасна среда и условия, както и оказване на психологическа подкрепа не само за нашите служители там, но и за техните семейства и близки. Ние сме една от първите частни компании, които реализират в такъв мащаб тази инициатива за хората си в този момент. Действаме като едно огромно семейство. Към момента сме подпомогнали над 180 души да напуснат Украйна, като този брой расте ежедневно. Стараем се да бъдем полезни и на хората, които по някаква причина нямат възможност да избягат или пък са избрали да останат в държавата си.

    ВИЖТЕ ОЩЕ:

    HR проектите в България: Империум на CASH CREDIT
    HR проектите в България: Employee Value Proposition = EVP на „Райфайзенбанк“
    HR проектите в България: EVN Презареждане
    HR проектите в България: Contipso Learning

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 часа
    Присъединяването към Шенген и ОИСР сред основните приоритети на МВнР
    Основна задача е и организацията на изборите в чужбина, посочи служебният външен министър Николай Милков
    преди 6 часа
    Българската Dronamics започва карго полети в ЕС тази година
    Безпилотните самолети ще стартират в Малта и Италия, а догодина и у нас
    преди 7 часа
    Още 2 български университета влизат в европейски консорциуми
    Така университетите в България пълноправни партньори в европейски консорциуми стават общо 7
    преди 7 часа
    Lidl разширява складовата си база в Равно поле
    Изградени са 45 нови рампи, базата вече може да обслужва по 225 камиона дневно
    преди 7 часа
    Утре трябва да обяват кога приключва строителството на газовата връзка с Гърция
    От изпълнителите на проекта е поискано да бъдат изключително бързи, но без да нарушават качеството, съобщи служебният регионален министър