петък, 19 юли 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5488 прочитания

    HR проектите в България: Viva nomination Game, Вива Кредит

    Научете повече за специално разработената игра за колегите в компанията от Невена Илиева – Мениджър подбор и мотивация
    22 февруари 2024, 15:31 a+ a- a

    Невена Илиева – Мениджър подбор и мотивация във Вива Кредит. Снимка: Личен архив

    В съвременната динамична бизнес среда HR функцията в България се развива изключително бързо и заема своето важно стратегическо място в управлението на компаниите. HR професионалистите и HR екипите вече проектират и изпълняват комплексни проекти, които не просто подпомагат бизнес процесите, но и добавят стойност и изграждат работодателски имидж.

    В рубриката „HR проектите в България“ разказваме за конкретните проекти, зад които стоят HR екипите тук, за да покажем, че в България може да имаш интересна и успешна HR кариера, както и че работодателите в България създават условия за такава.

    Научете повече за VNG (Viva nomination Game) - специално разработена едногодишна игра за колегите във Вива Кредит, от Невена Илиева – Мениджър подбор и мотивация в компанията.

    Представете накратко проекта Ви.
    VNG (Viva nomination Game) е специално разработена едногодишна игра за колегите във Viva Credit. Създадохме и я стартирахме в началото на 2023 година и обявихме, че големият финал ще бъде в края на годината. Като през цялото време имаше различни предизвикателства, които насърчаваха колегите да изповядват ценностите на компанията.

    Каква е целта му и защо решихте да го стартирате?
    VNG цели да насърчи добрите поведения. Стартирахме я, за да затвърдим трите ценности на Вива Кредит: човечност, отговорност и новаторство. Как ставаше това? Чрез специално създадена за целите анкета, която даваше възможност на всеки колега веднага щом получи добро отношение или бъде свидетел на такова, да номинира съответния човек в една от трите ценности и да се обоснове, разбира се. :) Цялото това действие отнемаше не повече от минута, а работеше в няколко посоки. Номинираният колега автоматично получаваше имейл с получената номинация. Играта спомогна и за по-лесното адаптиране на новите хора в компанията.

    Как приеха служителите на компанията този проект?
    Впуснаха се в него леко предпазливо, но след като наградихме първите победители (в първото тримесечие на годината), колелото се завъртя и номинациите заваляха. Това ни мотивира заедно да създаваме предизвикателства, като част от тях бяха „Най-стойностна номинация“, „Най-емоционална номинация“, „Човекът направил най-много номинации за определен период от време“. Гордеем се с факта, че нашият изпълнителен директор застана плътно зад идеята и спечели именно една от наградите за най-много направени номинации. 

    Какви ресурси – време, финансови и други, Ви костваше?
    Около два месеца ни отне първоначалното съвместно сътрудничество на отделите „Маркетинг“ и „Човешки ресурси“ за изчистване на идеята, създаване на календар на предизвикателствата, подготвяне на комуникация и избор на награди. Всеки месец отделяхме време за комуникиране, награждаване, интервюта с победители, но всичко това си струваше, защото сближаваше различните екипи (издавам една тайна – когато номинираш човек от различен от твоя отдел, стойността на номинацията е по-висока), помогна ни да насочим погледите и извън отделните екипи.  

    Какви резултати искахте да постигнете с проекта и какво реално постигнахте?
    Целта, която си поставихме, беше да се сближат екипите, особено търговската ни структура и централният офис. Това се случи на повече от 100%, виждахме го по отправените номинации. Адаптацията на новите колеги също ставаше по-лесно, защото менторите и ръководителите използваха играта като инструмент за въвеждане. Комуникацията навън пък ни помогна да покажем компанията на бъдещите ни колеги отвътре.  И не на последно място ангажираността и припознаването на ценностите на компанията, които бяха непосредствено с нас през цялата година. 

    Интересно беше, че преди да стартираме играта, бяхме заложили цел от 500 номинации за годината, но успяхме да надскочим очакванията си почти три пъти. Приключихме с малко над 1400 отправени номинации, което за нас е равно на повече от успех и сме изключително горди. 

    Кои бяха най-големите предизвикателства и как ги преодоляхте?
    Предизвикателствата бяха в самото начало, докато намерим съмишлениците, предизвикаме състезателния дух, „отворим“ очите си за доброто поведение и се мотивираме да дадем заслужено признание. Всички тях преодоляхме много бързо и после можехме само да се наслаждаваме на прекрасните и стойностни номинации и да се гордеем със средата, в която работим. 

    Запознайте ни с Вашия HR екип – колко и какви са HR професионалистите в него, каква е тяхната експертиза?
    Вива Кредит е част от MFG) – 100% българска група компании, които предлагат финтех и застрахователни продукти и услуги в Европа, а скоро и на други континенти. Компанията ни е сред лидерите на пазара в небанковия финансов сектор в България вече повече от 11 години. HR екипът се състои от общо 6 души – бизнес треньори, експерти по подбор и мотивация и администриране на персонал. Екипът е на територията на цяла България.  

    Споделете с нас какви нови HR проекти планирате.
    Планираме да наблегнем на дигитализацията, игровизацията и споделянето. Вярваме, че това са трите стълба, които ще ни отличат като предпочитан работодател през идната година и вече смело се впускаме в новото приключение, за което ще ви разкажем в следващия ни разговор. :)

    Вижте профила и актуалните позиции за работя на ВИВА КРЕДИТ АД в JOBS.bg

     

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА HR ПРОЕКТИТЕ:

    Бордова игра за привличане и подбор на таланти, Адрес
    Pleggi - HR решение за предварителен подбор на кадри
    Оптимизация и дигитализация на работния процес в Хитачи Енерджи България
    Монделийз Академия
    HR функцията в стартъпа Gigs Remote
    Академията за жени лидери в IBM
    Училище за енергетици на ЕСО
    „Организационна култура“ и „Отвътре навън“, Велея Глобал
    Система за оценка и развитие на хората в Нова Броудкастинг Груп
    „Да обядваме знания“, „Развий се“
    „Как да подбираме и задържаме средно и ниско квалифицирани кадри“, Gi Group
    Подобряване и автоматизиране на процеса на въвеждане на новоназначени служители в Playtech
    4-дневна работна седмица в Менпауър
    Решения за управление на човешките ресурси, IBS
    Синергия в HR екипа - най-добрата предпоставка за удовлетворени колеги, Kaufland България
    Jira4PDR, Endava
    Многообразни проекти за различни предизвикателства, bTV Media Group
    Локалните и регионални проекти на Endava
    Проекти за бизнес, HR и социална ефективност, „Вива Kредит“
    Добротворчеството в „Ейч Пи Инк България“
    Корпоративен уелнес, Playtech
    Империум на CASH CREDIT
    Employee Value Proposition = EVP на „Райфайзенбанк“
    EVN Презареждане
    Contipso Learning

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 29 минути
    Глобално кибер прекъсване приземи полети по целия свят
    Проблемът засегна и работата на банки и медии в различни точки на света
    преди 55 минути
    Президентът ще връчи втория мандат на 22 юли
    На кандидата за премиер, посочен от втората по численост парламентарна група в 50-ото Народно събрание
    преди 1 час
    преди 3 часа
    WordPress Engine придобива българската NitroPack
    Основателите Георги Петров и Михаил Стойчев ще работят върху нов проект
    преди 4 часа
    Инфлацията във Великобритания без промяна през юни
    Все по-малко вероятно е Банката на Англия да понижи лихвените проценти през август
    преди 21 часа
    ЕЦБ запази лихвите непроменени
    Лихвената пауза идва, след като през юни банката за първи път от 2019 намали лихвите