петък, 03 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    745 прочитания

    Програмата „Ученически практики-2“ е обхванала 14 000 ученици

    Те са усвоявали професионални умения в реална работна среда
    17 октомври 2023, 12:00 a+ a- a

    Снимка: МОН

    Близо 14 000 ученици усвояваха тънкостите на различни професии по време на стажове в реална работна среда във фирми и предприятия в цялата страна в рамките на проекта „Ученически практики-2“ на Министерството на образованието и науката (МОН). Много от тях вече имат трудови договори и след завършването си са започнали постоянна работа в дружествата, в които са изкарали стажа си.

    Това стана ясно по време на заключителна работна среща между представители на МОН и на регионалните управления по образованието, организирана в рамките на проекта. Дейностите по него продължиха 29 месеца, в които ученици от професионални паралелки в гимназиите имаха възможност да развиват уменията си като трупат опит чрез работа в реална среда под ръководството на наставник от съответната фирма и на наблюдаващ учител в рамките на 240 часа. Всеки ученик, преминал успешно практиката си, получи еднократна стипендия от 372 лева.

    Заради големия интерес от страна и на училищата, и на бизнеса, броят на гимназистите, участващи в стажовете, беше увеличен с над 20% в сравнение с първоначално планираното. В проекта се включиха общо 300 училища от всички области на страната.

    3159 от гимназистите изкараха стажове в предприятия от приоритетни за икономиката сектори като електроника, електротехника, машиностроене, транспортни услуги, архитектура и строителство и др., каквато беше една от целите на проекта. Броят ученици, придобили опит в тези професионални направления, е с 636 повече от първоначално предвиденото.

    Успешни ученически стажове се реализираха и в дейности като информационни технологии, счетоводство, услуги, автосервизи, хотелиерство, ресторантьорство, селско стопанство, работа в общинска администрация и др. На места ученици участваха в поддържането на автопарка на градския транспорт, както и в озеленяването на паркове и градини.
    В рамките на проекта бяха създадени и 350 ученически учебно-тренировъчни фирми – с 6 повече от първоначално предвидените. В обученията, свързани с тяхното функциониране, се включиха 172 представители на бизнеса и науката.

    Представителите на МОН и регионалните управления по образованието посочиха като препоръка за следващ етап от проекта актуализиране на размера на стипендията за участващите ученици, за да имат стимул повече гимназисти да се включат. Друг приоритет е още по-тясно взаимодействие между училищата и бизнеса, за да се адаптира обучението към нуждите на икономиката и пазара на труда.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 18 часа
    Pfizer увеличи прогнозата за печалба
    Причината – съкращения в разходите и по-добро от очакваното търсене на продукти за Covid
    преди 21 часа
    ОИСР очаква стабилен икономически ръст през 2024 и 2025 г.
    Очаква се обаче растежът да остане под дългосрочната средна стойност
    преди 23 часа
    OpenAI се споразумя с Financial Times
    Компанията за изкуствен интелект ще може да използва данни на изданието, за да обучава езиковите си модели
    преди 1 ден
    Федералният резерв остави лихвите непроменени
    Не е ясно дали американската централна банка ще успее да направи 3 намаления на лихвените проценти тази година
    преди 1 ден
    Coca-Cola ще използва облачните AI услуги на Google
    Сделката е на стойност $1,1 милиарда
    30 април 2024, 16:30
    Изследователски институт по иновативна медицина ще бъде открит в МУ-София
    Ще се провеждат проучвания на злокачествени тумори и изследвания, свързани с усложненията от Ковид-19