четвъртък, 09 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1951 прочитания

    HR проектите в България: Оптимизация и дигитализация на работния процес в Хитачи Енерджи България

    Научете повече за HR проектите на Хитачи Енерджи, която достигна до финала в категория „Най-добър HR екип на годината“ в Годишните награди на БАУХ
    13 юли 2023, 09:10 a+ a- a

    Евелина Цонев – Бизнес партньор Човешки ресурси за Севлиево (вляво), и Невена Тодорова – Специалист, Човешки ресурси в Хитачи Енерджи България. Снимка: Хитачи Енерджи

    В съвременната динамична бизнес среда HR функцията в България се развива изключително бързо и заема своето важно стратегическо място в управлението на компаниите. HR професионалистите и HR екипите вече проектират и изпълняват комплексни проекти, които не просто подпомагат бизнес процесите, но и добавят стойност и изграждат работодателски имидж.

    В рубриката „HR проектите в България“ разказваме за конкретните проекти, зад които стоят HR екипите тук, за да покажем, че в България може да имаш интересна и успешна HR кариера, както и че работодателите в България създават условия за такава.

    Научете повече за HR проектите на Хитачи Енерджи от Евелина Цонев – Бизнес партньор Човешки ресурси за Севлиево, и Невена Тодорова – Специалист, Човешки ресурси в Хитачи Енерджи България. Хитачи Енерджи България е един от финалистите в категория „Най-добър HR екип на годината“ в Годишните награди на БАУХ.

    Разкажете ни за Вашата кандидатура в Годишните HR награди на БАУХ 2022, категория „Най-добър HR екип на годината”?
    Евелина Цонев: Хитачи Енерджи заедно със своите клиенти и партньори създава устойчиво енергийно бъдеще за всички. Ние вярваме, че може да разпознаем това бъдеще само когато всеки има своето място в една приобщена култура на сътрудничество по пътя към създаване на въглеродно неутрално бъдеще. 

    Зад това се крие и идеята да кандидатстваме за Годишните награди на БАУХ 2022. Нашата амбиция беше, от една страна, да сплотим и мотивираме още повече екипа ни, както и да разпространим нашите водещи принципи в работата ни като специалисти в сферата на човешките ресурси.  

    Изминалата 2022 година за Хитачи Енерджи България беше година на подем и развитие във всички направления в компанията ни, в това число и за нашия екип. Целта ни е да подпомагаме устойчивото развитие на енергийните системи като привличаме най-добрите специалисти и внедряваме най-иновативните и ефективни системи и инструменти, които да ни помогнат да го направим.

    Иновациите и новите внедрени процеси, проекти и HR системи допринесоха за цялостна оптимизация и дигитализация на работния процес. Екипът ни бе ангажиран със задачата постепенно  да внедри всички новости и да обучи мениджъри и служители, които не са имали достъп до системи до този момент.

    Всеки един от нас положи изключителни усилия през предходната година и вярваме, че с участието и присъствието на наградите всички от екипа осъзнават големите постигнати резултати. 

    Запознайте ни с Вашия HR екип – колко и какви са HR професионалистите в него, каква е тяхната експертиза?
    Невена Тодорова: Ние в Хитачи Енерджи вярваме, че разнообразието и сътрудничеството създават големите иновации.  Разнообразието, равенството и приобщаването са в основата на дългосрочния бизнес успех на нашата компания и знаем че всеки един от нас допринася за изграждането на приобщена работна култура.  HR екипът в компанията Хитачи Енерджи в България се състои от 11 колеги от различни части на България и с различен опит и знания в професионалните направления в сферата на човешките ресурси.  Всеки един от тях допринася със своите знания и опит за постигането на нашите цели и създаването на приобщаваща култура и работна среда.  

    Екипът ни се ръководи от Мениджър Човешки Ресурси и включва професионалисти в сферата на подбора на персонал и привличане и задържане  на таланти, специалисти по организиране и провеждане на вътрешни обучения, специалисти по администрирането на персонала за всички локации и изплащане на възнаграждения и придобивки, както и експерти, които работят за внедряване на системите на глобално ниво и офис асистент. Евелина Цонев е нашият бизнес партньор и отговаря за локалното развитие и връзката на хората с бизнеса, а  Невена Тодорова (в мое лице) – за намирането на таланти, организирането и провеждането на вътрешни обучения и представянето на компанията в различни външни мероприятия и кариерни форуми.

    Представете накратко проектите Ви.
    Евелина Цонев: Нашата цел е да улесняваме и да подпомагаме успешното развитие на бизнес процесите ни и да създадем работна култура с основните ценности на компанията ни, а именно честност, почтеност и новаторски дух. През изминалата година направихме редица подобрения, сред които внедряване на нова система за база данни с модерен интерфейс и оптимизация на процеса по съхранение на данни, нова система за отчитане на работно време, разработена с водеща в сферата компания и изцяло съобразена с нашите изисквания и спецификите на Хитачи Енерджи България, както и българското законодателство. Нова, гъвкава система за отчитане на работно време, нова система за изплащане на месечни възнаграждения, бонуси и допълнителни придобивки, както и цялостен HR Business Portal за регистриране на запитвания и изисквания за документи.

    В същата година нуждите на бизнеса от специалисти в различни нива и бизнес направления както в производство, така и в администрация нараснаха. Назначихме над 150 нови служители – инженери, ръководители, машинни оператори и други тесни специалисти. 

    С кой от тях се гордеете най-много?
    Невена Тодорова: Нямаме конкретен проект, с който се гордеем най-много, а всички са ни на сърце и успешното им имплементиране води до удовлетворение за добре свършена работа на всички в екипа ни. Гордеем се с това, че след тази успешна година екипът е по-сплотен и по-целеустремен към новите предизвикателства, които ни предстоят. 

    Как приеха служителите в компанията тези проекти?
    Евелина Цонев: Знаем, че не всички хора обичат промените и това е естествена психологическа реакция.  След активна  комуникационна кампания, проведени обучения, дискусии  и разяснения от екипа ни, всички служители приеха новостите. Нашата работа по новите системи не е спряла с приемането им. Ангажирани сме с това да обучаваме новите служители, а на тези, които имат все още нужда от помощ – да получат и допълнително съдействие.

    За нас е важно да сме в помощ на бизнеса и да допринасяме за постигане на целите ни по пътя към създаване на устойчиво енергийно бъдеще. 

    Какви ресурси – като време, финансови и други, Ви костваше?
    Невена Тодорова: Имплементирането на всички нови системи не е свързано само с развитието на Хитачи Енерджи в България, а с уеднаквяването на системите в глобален мащаб. Това е мащабен проект, развитието на нашите системи е неспиращ процес и голяма част от времето на екипа е ангажиран с тях. 

    Какви резултати искахте да постигнете с проектите и какво реално постигнахте?
    Евелина Цонев: Като постигнати резултати от внедряването на новите системи можем да споделим първо, че събирането на цялата информация в една система, в която всички да можем да работим едновременно и да виждаме необходимата налична такава, допринася за по-добра информираност и оптимизиране на работното ни време. Досега  работихме с 3 различни системи за различните ни процеси, а сега работим в една система и процесът на работа на всички ръководители и колеги е улеснен. 

    По отношение на системата за отчитане на работното време служителите са по-спокойни, че сами могат да проследят и виждат цялата си налична информация като оставащи дни за отпуска, закъснения и други.  Новата система подпомага както процеса на HR специалистите, така и на ръководителите, които по-лесно изработват и седмичните си графици и правят необходимите промени. 

    Кои бяха най-големите предизвикателства и как ги преодоляхте?
    Невена Тодорова: Това, което споменахме в един от по-горните отговори, че приемането на иновации и трудността да излезеш от зоната си на комфорт, представи пред нас като екип най-голямото предизвикателство. Успяхме да го преодолеем с успешна и постоянна комуникация, обучения, срещи и разяснения. Друго предизвикателство беше свързано с това, че имплементирането на новите системи е на глобално ниво, а ние трябваше да съобразим всички промени и оптимизациите да са съгласно Българското законодателство.

    Споделете с нас какви нови HR проекти планирате.
    Евелина Цонев: Поставили сме си амбициозни цели за следващата година. Бъдещите проекти в областта на човешките ресурси в Хитачи Енерджи България са свързани най-вече с развитието на работодателската ни марка и привличането, развитието и задържането  на нашите таланти. Развитието на служителите ни и пътеките за унаследяване на ключовите позиции също са изключително важни.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на  Хитачи Енерджи България ЕООД в JOBS.bg

     

     ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА HR ПРОЕКТИТЕ:

    HR проектите в България: Монделийз Академия
    HR функцията в стартъпа Gigs Remote
    Академията за жени лидери в IBM
    Училище за енергетици на ЕСО
    „Организационна култура“ и „Отвътре навън“, Велея Глобал
    Система за оценка и развитие на хората в Нова Броудкастинг Груп
    „Да обядваме знания“, „Развий се“
    „Как да подбираме и задържаме средно и ниско квалифицирани кадри“, Gi Group
    Подобряване и автоматизиране на процеса на въвеждане на новоназначени служители в Playtech
    4-дневна работна седмица в Менпауър
    Решения за управление на човешките ресурси, IBS
    Синергия в HR екипа - най-добрата предпоставка за удовлетворени колеги, Kaufland България
    Jira4PDR, Endava
    Многообразни проекти за различни предизвикателства, bTV Media Group
    Локалните и регионални проекти на Endava
    Проекти за бизнес, HR и социална ефективност, „Вива Kредит“
    Добротворчеството в „Ейч Пи Инк България“
    Корпоративен уелнес, Playtech
    Империум на CASH CREDIT
    Employee Value Proposition = EVP на „Райфайзенбанк“
    EVN Презареждане
    Contipso Learning

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 9 часа
    преди 11 часа
    Ryanair стартира полети до 5 нови дестинации от София
    Авиокомпанията базира нов самолет в столицата
    преди 12 часа
    Apple разработва собствени AI чипове
    Съвместно с TSMC, по данни на The Wall Street Journal
    преди 15 часа
    преди 15 часа
    Откриват Център по дигитално предприемачество във ВУТП
    „Дигитално предприемачество и изкуствен интелект“ е най-новата специалност във висшето училище
    преди 17 часа
    Около 15-16% са празните офиси в София
    ИТ секторът остава основен наемател на офис площи в началото на 2024, сочи проучване