Компанията ще изисква и маски в офиса, освен ако служителите не предоставят доказателство за ваксинация
Amazon.com Inc съобщи, че няма да очаква американските корпоративни служители да се върнат в офиса до следващата година заради пандемията от коронавирус.
Базираната в Сиатъл компания заяви, че удължава периода на работа от дома до 3 януари 2022 г. спрямо предишните си указания за 7 септември за САЩ и други държави, които не е посочила, според вътрешна бележка, видяна от „Ройтерс“.
„Тъй като продължаваме да следим отблизо местните условия, свързани с Covid-19, ние коригираме нашите насоки за корпоративни служители“, се казва в бележката.
Amazon каза пред „Ройтерс“, че здравето на служителите е негов основен приоритет и ще продължи да се придържа към указанията на местните власти за безопасно завръщане в офиса. Компанията обясни, че ще са необходими маски в офисите, с изключение на персонала, който може да докаже, че е напълно ваксиниран.
Увеличението на инфекциите с Covid-19, предизвикано от силно заразния вариант делта, накара някои големи компании да отложат плановете си за отваряне на офиси. Съединените щати отчитат най-големия среднодневен брой инфекции в световен мащаб - 94 819, според данните, събрани от „Ройтерс“.
Миналата седмица Google заяви, че ще удължи политиката си за работа от дома до 18 октомври, Facebook Inc ще изисква ваксинация за служителите в офиси в САЩ, а Twitter Inc ще затвори работните пространства, които тъкмо бе отворил отново.
Действието на Amazon седмица след съобщения от колеги предлага поглед към еволюиращите протоколи за безопасност по време на пандемията, както и битката за таланти в технологичния сектор, отбелязва „Ройтерс“.
По-рано тази година компанията заяви, че планира „култура, ориентирана към офиса“, но скоро актуализира насоките за изискване за лична работа три дни в седмицата, изправена пред конкуренция от стартиращи фирми и други, предлагащи по-гъвкави графици.
Последните насоки от най-големия онлайн търговец на дребно в света не се отнасят до персонала за складови и оперативни доставки, които съставляват по-голямата част от работната му сила. Amazon има повече от 1,3 милиона служители на пълен и непълен работен ден в световен мащаб.