петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4053 прочитания

    Какво е да си HR във време на пандемия: Екатерина Димова, мениджър „Човешки ресурси“ в Тинкин

    HR специалисти от водещи компании в България разказват пред Economy.bg за предизвикателствата в новите условия на работа
    24 юни 2021, 09:41 a+ a- a

    Екатерина Димова, мениджър „Човешки ресурси“ в Тинкин

    Изминалата година беше различна! Изискваше адаптивност и бързи решения, а ролята на HR-а беше ключова. Специалистите по човешки ресурси трябваше да дават адекватни отговори в непредвидима среда, да вземат своевременни решения, с които да опазят здравето на служителите си, но и да осигурят непрекъснатост на бизнес процесите. Да реорганизират режима на работа, да ангажират, мотивират и привличат хора в онлайн среда, но и да поддържат връзката с тях жива... И всичко това в бързопроменящи се и екстремни условия, за които никой не беше подготвен.

    Какво е да си HR във време на пандемия попитахме HR професионалисти във водещи компании от различни сектори в България.

    Екатерина Димова е мениджър „Човешки ресурси“ в софтуерната компания Тинкин. Присъединява се към компанията преди 2 години, като отговаря за подбора, обученията и развитието на таланти. Има 15 години опит на различни позиции в международни компании, покриващи целия спектър на човешките ресурси. Пред Ecobnomy.bg Екатерина разказва повече за предизвикателтсвата в новите условия на работа.

    Име: Тинкин АД
    Сфера на дейност: Информационни технологии
    В България е от: 2013 година
    Брой служители глобално: 230
    Брой служители в България: 220
    Офиси в България: гр. София, бул. Цариградско шосе 115Г, гр. Варна, ул.Ян Палах 10
    Основни продукти/марки: Застрахователен софтуер
    Клиенти/Пазари: Тинкин е софтуерна компания ориентирана към предлагането на широк спектър от иновативни решения и услуги главно в застрахователния сектор. Наши клиенти са едни от най-големите застрахователни компании опериращи на европейския пазар. Те разчитат на нас за разработване на софтуерен дизайн, бизнес анализ, изработка на прототипи, тестване на продукти и поддръжката им.

    Кои бяха най-големите предизвикателства, с които се сблъскахте през изминалата година и как се справихте с тях?
    Изминалата година беше предизвикателна за всички. И в личен, и в професионален план неяснотата и страхът от неочакваната ситуация повлияха неблагоприятно на всеки един от нас. В такива моменти стабилността, разбирането от страна на мениджмънта и уверението, че ще успеем да се справим заедно и да минем през трудностите бяха безценна подкрепа за нас. 

    Предизвикателствата за повечето компании в бранша бяха сходни – осигуряване на 100% обезпеченост за дистанционна работа, запазване на продуктивността и ангажираността на служителите в новата действителност, запазване на здравето на колегите, даването на сигурност, прехвърлянето на процеса по подбор в изцяло дистанционен режим. За щастие, компаниите от ИТ сектора имахме предимство и работата от разстояние за нас не беше нещо ново. Ежедневните срещи и запазване на изградените работни процеси спомогнаха за това ситуацията да не се отрази неблагоприятно на работата и продуктите ни. В постоянен процес на търсене на нови таланти сме и бързо се адаптирахме към ситуацията и онлайн срещите с кандидати.

    Кои от въведените от компанията мерки дават най-добри резултати? 
    Гъвкавостта и липсата на ограничение по отношение на мястото, от което работим, е без съмнение основно предимство в метода ни на работа към момента. Това ни дава възможност да сме по-продуктивни и да поддържаме баланса между служебните ангажименти и взаимоотношенията и грижата за най-близките ни хора. 

    Към момента продължаваме да работим в хибриден модел, като офисът ни е запълнен на около 20%. Провеждаме ежеседмични ковид тестове в офиса за сметка на компанията, организирахме няколко кампании за ваксиниране на колегите ни и техни близки. Вярваме, че всички тези мерки дават резултат както в работата ни, така и в по-глобален мащаб за борба с пандемията. 

    Кои нови практики ще запазите и след ковид пандемията?
    Без съмнение продължителната работа от дистанция е нещото, което ще запазим и в бъдеще. Въпреки че вярваме, че ситуацията ще се нормализира и скоро всички ще се виждаме на живо в офиса, ще запазим по-голяма гъвкавост по отношение на присъствието в офиса. Онлайн подборът също е удобство, което открихме, без да сме търсили, но намираме за ефективно и особено удобно за кандидатите. 

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Тинкин АД в JOBS.bg тук

    Какво е да си HR във време на пандемия разказват още:

    Диана Филипова, Ивелина Петрова и Мария Рангелова, Coherent Solutions
    Милка Рачева, директор „Човешки ресурси“ в Адастра България
    Борислава Георгиева, HR мениджър на DHL ESS
    Северина Мицова, HR специалист в AtScale
    Ваня Георгиева, HR мениджър на Astea Solutions
    Миглена Узунова-Цекова, старши директор „Човешки ресурси“, А1 България
    Благослава Данаилова, Recruitment Business Partner в Endava
    Кремена Лефтерова, HR бизнес партньор в Mars

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 минути
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 25 минути
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 49 минути
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 3 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години
    преди 4 часа
    Проучване: 77% от компаниите у нас предлагат хибриден модел на работа
    С 10% са нараснали възнагражденията през 2023, за тази година ръстът е от 7%, сочи проучване на Mercer Marsh Benefits