четвъртък, 30 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1778 прочитания

    ЕС: На всеки 60 км трябва да има зарядни станции за електромобили

    След 2030 на всеки 200 километра шофьорите трябва да имат достъп до места за зареждане с водород
    28 март 2023, 13:55 a+ a- a

    Сн: ЕК

    Европейския парламент и Съветът на ЕС постигнаха политическото споразумение за увеличаване на броя на публично достъпните станции за зареждане с електроенергия и водород особено по основните транспортни коридори и центрове на Европейския съюз. Това е историческо споразумение, което ще даде възможност за преход към транспорт с нулеви емисии и ще допринесе за постигането на целта за намаляване на нетните емисии на парникови газове с най-малко 55 % до 2030 г.

    В новия Регламент се определят задължителни цели за разгръщането на инфраструктурата за зареждане с електроенергия и водород за автомобилния сектор, за бреговото електрозахранване в морските пристанища и пристанищата по вътрешните водни пътища, както и за електрозахранването на спрели въздухоплавателни средства.

    По-конкретно, до 2025 г. или 2030 г. ще трябва да бъдат постигнати следните основни цели:

    1) Инфраструктурата за зареждане на автомобили и микробуси трябва да нараства със същия темп като навлизането на превозните средства. За тази цел за всеки регистриран в държава членка, задвижван с акумулаторна батерия електрически автомобил трябва да бъде осигурена изходна мощност от 1,3 kW от публично достъпна инфраструктура за зареждане. Освен това от 2025 г. нататък на всеки 60 km по трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T) трябва да бъдат инсталирани бързи зарядни станции с мощност най-малко 150 kW.

    2) Зарядни станции, предназначени за тежкотоварни превозни средства с минимална мощност от 350 kW, трябва да бъдат разположени на всеки 60 km по основната трансевропейска транспортна мрежа и на всеки 100 km по по-голямата широкообхватна трансевропейска транспортна мрежа от 2025 г. нататък, като пълното покритие на мрежата трябва да бъде постигнато до 2030 г. Освен това зарядните станции трябва да бъдат инсталирани в безопасни и сигурни зони за паркиране за нощно зареждане, както и в градски възли за превозни средства за доставка.

    3) Инфраструктурата за зареждане с водород, която може да обслужва както автомобили, така и камиони, трябва да бъде изградена от 2030 г. нататък във всички градски възли и на всеки 200 km по основната трансевропейска транспортна мрежа, като се гарантира достатъчно гъста мрежа, която да позволи на водородните превозни средства да пътуват в целия ЕС.

    4) Морските пристанища, в които се извършват поне 50 акостирания на големи пътнически плавателни съдове или 100 акостирания на контейнеровози, трябва да осигурят брегово електрозахранване за тези плавателни съдове до 2030 г. Това не само ще помогне за намаляване на въглеродния отпечатък на морския транспорт, но и значително ще ограничи замърсяването на въздуха на местно равнище в пристанищните зони.

    5) Летищата трябва да доставят електроенергия на спрели въздухоплавателни средства на всички контактни стоянки (изходи) до 2025 г. и на всички отдалечени стоянки (перонни местостоянки) до 2030 г.

    6) Операторите на станции за зареждане с електроенергия и водород трябва да гарантират пълна прозрачност на цените, да предлагат общ ad hoc метод на плащане, като например дебитна или кредитна карта, и да предоставят съответните данни, като например относно местоположението, чрез електронни средства, като по този начин се гарантира, че клиентът е напълно информиран. 

    Постигнатото тази седмица политическо споразумение сега трябва да бъде официално прието. След като Европейският парламент и Съветът приключат този процес, новите правила ще бъдат публикувани в Официален вестник на Европейския съюз и ще влязат в сила след преходен период от 6 месеца.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 17 часа
    Висшият мениджмънт в компаниите не е подгодтвен за изкуствения интелект
    Проучване на Adecco Group изследва промените в пазара на труда от гледна точка на топ мениджмънта в компаниите
    преди 19 часа
    SeedBlink пусна цялостна платформа за управление на собствен капитал и инвестиции
    Тя предоставя единен достъп до всички традиционни и нововъведени продукти за управление на собствен капитал и инвестиции
    преди 19 часа
    Fitch потвърди рейтинга на УниКредит Булбанк на 'BBB'
    Перспективата пред банката е стабилна
    преди 20 часа
    5% ръст на пътуванията на българи в чужбина през април
    С над 20% се увеличават пътуванията с цел почивка и екскурзия, показват данните на НСИ
    преди 23 часа
    ЕС одобри закон, който ще засегне вноса на газ
    Той въвежда лимити върху емисиите метан
    преди 1 ден
    xAI е оценена на $24 млрд.
    Компанията на Мъск за изкуствен интелект набра $6 млрд. в нов кръг финансиране