сряда, 25 май 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5083 прочитания

    Made in Bulgaria: Тази компания ще произвежда по 300 хил. електрически колела годишно

    Постижимо е България да стане лидер в Европа по производство на електрически велосипеди - Николай Виденов, търговски директор на „Макском“, пред Economy.bg
    05 август 2021, 13:55 a+ a- a

     

    Преди дни пловдивският производител на велосипеди „Макском“ и австрийският производител на мотоциклети Pierer Group подписаха договор за съвместна инвестиция на територията на "Тракия икономическа зона". Двете компании ще открият нов завод за електрически колела и други двуколесни електрически превозни средства. Очаква се в него да бъдат открити 1000 работни места, като първоначалната инвестиция ще е в размер на 60 млн. лв. С тази инвестиция България има шанс да излезе на първо място в Европа по производство на електрически велосипеди, заяви при подписването министърът на икономиката Кирил Петков.

    За да разберем повече за планираната инвестиция, как се стигна до нея, какви са параметрите по сделката и ще се произвеждат ли и мотоциклети край Пловдив – разговаряхме с Николай Виденов, търговски директор на „Макском“.

    Николай Виденов, търговски директор на „Макском“

    „Макском“ е част от холдинга MAXEUROPE, с производствено-складова база, разположена на 40 000 кв.м. застроена площ, и капацитет от над 400 000 велосипеда годишно. В компанията са заети 650 души.

    Г-н Виденов, как се стигна до партньорството с австрийската Pierer Group?
    Pierer участваха и впоследствие придобиха собствеността върху наш основен партньор от Германия за производство на електрически велосипеди.

    Защо те избраха България и конкретно „Макском“ за съвместната инвестиция?
    В над 25-годишната си история като производител на велосипеди „Макском“ се доказа като надежден партньор за редица престижни европейски брандове с професионализъм, бързина, с високо устойчиво качество на асемблираните велосипеди и организационна способност за динамична работа с екипите на клиентите.

    Какво конкретно предвиждат плановете на двете компании?
    Първата стъпка е изграждане на модерна, високотехнологична опазваща околната среда производствена база с капацитет от над 300 000 електрически велосипеда годишно, която впоследствие ще бъде развита и за производство на други двуколесни електрически превозни средства и производства на компоненти.

    Какъв е размерът на инвестицията?
    Първоначално планираният размер е 60 млн. лв.

    Къде ще е производствената база?
    Вече инвестирахме в 131 000 кв.м земя в "Тракия икономическа зона" до транспортния възел на града с изхода към магистрала "Тракия" срещу базата на "Мерцедес" в Пловдив.

    Колко хора ще бъдат заети в новото производство?
    Очакваме да достигнат до 1000 нови работни места.

    Какви са плановете ви – по колко велосипеда ще произвеждате на година?
    Планираният обем е от 300 000 с възможност за нарастване при запазване на пазарните тенденции.

    Предвиждате ли асемблиране и на мотоциклети в новата база?
    Рано е да отговоря утвърдително, но както посочих и по-рано предвижда се производство и на други двуколесни електричски превозни средства.

    Кога се очаква да започнете реално производство?
    Фокусът ни е върху последното тримесечие на 2023 или най-късно януари 2024.

    За износ ли ще работите основно? Към кои страни?
    Поръчките и износът са от и към фирмата партньор на 100%.

    Проучване миналата година показа, че България е шестият най-голям износител на електрически велосипеди в Европа. Какъв е шансът страната ни да стане лидер в това производство?
    Ние и колегите ни от бранша се доказахме като надеждни адаптивни и смели партньори на клиентите ни. С нарастващата притегателна сила на България за инвестиции във все по-технологични производства вярвам, че това е постижимо, макар и да не е самоцел за нас.

    Как Зелената сделка ще се отрази на велоиндустрията в Европа и конкертно в България?
    Във всичките ни планове и разговори програмите и планираните инвестиции са гарант за устойчиво и нарастващо място на велосипедите в живота на обществата ни, както и основание за връщане на повече свързани с индустрията производства в Европа.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 8 часа
    ISLE Academy става отделно дружество на SofMedica Group
    Няколко от новите области на обучение за медицински специалисти обхващат предоперативната подготовка, наблюдението на случаи или дистанционното провеждане на обучения
    преди 9 часа
    Наблюдава се засилен поток обратно към мирните райони в Украйна
    Междувременно половината от хотелите ще оставят настанените при тях бежанци по новата правителствена програма
    преди 9 часа
    Телерик Академия обяви прием за обучение на продуктови мениджъри
    Това е единствената подобна програма за 2022 г., приемът продължава до 7 август
    преди 11 часа
    Асен Василев призова колегите си от ЕС за реални действия за борба с инфлацията
    Според вицепремиера и министър на финансите ЕК би следвало да разпредели финансовия ресурс според степента на зависимост от руски енергийни суровини, а не на база ефекта от Ковид-19
    преди 12 часа
    100 нови случая на Covid-19 у нас
    Общият брой потвърдени случаи на новия коронавирус у нас от началото на пандемията е 1 163 806