Въпреки че телефоните вече предлагат огромна палитра от възможности, потребителите още не са свикнали да ги ползват
Междувременно Nokia съобщи, че пуска най-новия модел Lumia 900 и в розово. Досега се предлагат само черен и бял цвят
Всеки ден почти всеки от нас ползва телефон, така че проучване на тема „За какво хората ползват смартфоните си" на пръв поглед звучи малко излишно. И все пак от Nokia са си направили труда да проучат въпроса. Някои от резултатите изненадват, други не, а трети просто показват тенденции.
Изследването на компанията за маркетинг проучвания Nielsen по поръчка на мобилния производител показва, че почти всички избират да имат интернет достъп в абонаментния си план – 94%. „Логично. В днешно време да си вземеш телефон без интернет е като да си купиш кола без двигател”, коментират авторите в корпоративния блог на Nokia.
За сметка на това изключително ползваните навремето кратки съобщения (SMS) явно са на път да останат в миналото. Само 84% от потребителите ползват тази опция, при това те намаляват. Разбира се за сметка на тях значително се увеличава комуникацията през интернет и по тази причина употребата на социалните мрежи надхвърля тази на различни апликации или игри.
Въпреки че смартфоните вече предлагат огромна палитра от възможности (като редактиране на документи или теглене на карти) се оказва, че потребителите още не са свикнали да ги ползват.
Например по-малко от половината са обработвали снимка в телефона си – това е и най-слабо използваната услуга. Макар и да звучи изненадващо пак около половината създават музикална или фотогалерия. Три четвърти от анкетираните свалят различни апликации и игри от онлайн магазините
А ето и най-употребяваните функции на смартфоните:
1.Снимане с камерата (93%)
2.Сърфиране в интернет (89%)
3.Браузване в социалните мрежи (85%)
4.Сваляне на апликации (83%)
5.Проверка на email (83%)
6.Свързване с WiFi мрежи (83%)
7.Настройки по дисплея (81%)
8.Ползване на GPS (81%)
9.Създаване на нова поща (80%)
10.Сваляне на игри (78%)
В проучването не е включено провеждането на телефонни разговори.