вторник, 07 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4490 прочитания

    Как ФАРА ще отбележи 20 години юбилей?

    За програмата на събитието и новите категории, в които ще се състезават агенциите, вижте какво сподели Десислава Олованова, член на Организационния комитет на ФАРА
    13 май 2019, 10:35 a+ a- a

    XX фестивал на Българската асоциация на комуникационните агенции – ФАРА 2019, ще се проведе между 6 и 8 юни 2019 г. в Дома на културата „Борис Христов“ в град Пловдив.

    Свързахме се с Десислава Олованова, член на Организационния комитет на ФАРА, за да научим повече за програмата на събитието тази година и категориите, в които ще се съревновават агенциите. Ето какво сподели тя пред екипа на Economy.bg:  

    Към кого е насочено събитието и как става участието в конференцията? Колко души очаквате да се включат?
    Фестивалът е пряко насочен към рекламни, дигитални, медийни или маркетингови агенции, той е основното събитие в годината в този бранш. И все пак, обхватът му е доста по-широк – не само големите агенции, а и всички, които имат отношение към маркетинга и рекламата – малки бутикови дизайн студиа, маркетингови специалисти от страна на клиента, студенти, фотографи, режисьори и ентусиасти. И това се вижда от програмата. С допълването на ФАРА със силен лекционен и уъркшоп панел преди 3 години, направихме така, че всяка година фестивалът предлага световно известни имена от областта на маркетинга, рекламата и много други области. Лектори на фестивала до този момент са били световно известни фотографи, режисьори, журналисти и рекламисти. Участието във ФАРА става с акредитиране на сайта на фестивала. Там могат да бъдат подадени заявки за участие в състезателната програма. Надяваме се тази година във фестивала да се включат около 600 души.

    В колко и какви раздели и категории ще се състезават комуникационните агенции? До кога ще се приемат заявки за участие?
    Комуникационните агенции можеха да подават своите заявки в 10 основни категории, разделени на 25 категории и подкатегории. Има и нововъведения. От 2019 ще имаме категория „Audio“, която включва подкатегория „Радио реклама“ и новата подкатегория „Други аудио формати на реклама“. Тази година отпада разделението на „Прес реклама“, „Външна реклама“ и „Вътрешна реклама“, които се обединяват в категория „Print“. За първа година имаме категория „Craft“, която включва подкатегории „Film Craft“,„Art Direction”, „Copy Craft“ (пред. Рекламен текст) и новата подкатегория „Digital Craft“. „Identity“ е нова за фестивала категория, която ще има подкатегории „Бранд идентичност“ и „Packaging Design (Дизайн на опаковки/етикети)“. Тази година имаме категория „Brand Activation“, която включва подкатегории „Live“, “Direct” и „Ambient“. Смятаме, че всичко това определено съответства по-добре на новите реалности в рекламата. 

    Какво включва програмата на събитието тази година?
    Програмата включва интересна лекторска и уъркшоп програма, както и много партита. За първи път тази година фестивалът ще има 2 отделни церемонии като това ще един от начините да отпразнуваме годишнината на ФАРА. Като лектори ще се включат световни имена от света на бизнеса, маркетинга и комуникациите като Оскар Фарнети – създател и основател на Eatаly, първият мегамаркет, посветен на висококачествената италианска храна и един от най-бързо развиващите се проекти в света, Фарид Чехаб – председател и съветник на Борда на Leo Burnett MEA, и Роси и Фарид Якоб – съоснователите на номадската strategic & creative консултантска компания Genius Steals. Тази година имаме и много интересно българско присъствие – фотографът Димитър Караниколов, който работи в Лондон и негови снимки са публикувани от ВВС, FOX, National Geographic. Неговата лекция е една от най-очакваните и, надяваме се, интересни. 

    Вие лично кои лектори и презентации очаквате с най-голямо нетърпение и защо?
    Лекцията на Oscar Farinetti. В България той не е все още добре познат, но в света е от величината на Джейми Оливър и Гордън Рамзи. Фаринети не е топ готвач, той е топ концептуалист, който създава в условията на огромна конкуренция едно бизес чудо – веригата Eataly, която от първата си година е забележително печелившо предприятие. В момента само едно от Ню Йоркските заведения се зарежда всяка сутрин от 17 тира продукти. Фаринети не просто прави бизнес, той прави концепция, която от една страна е свръх успешна, а от друга връща истинската храна на масата на хората. Не бургери и бланширани картофки, а истинска качествена, великолепно приготвена храна, която можеш да консумираш на място или да отнесеш вкъщи. Работата му е мисионерска и наред с това успява – Eataly е един от най-печелившите проекти на нашето време. 

    Какви са отзивите от миналите години? С какво събитието е било полезно и интересно за участниците?
    За 20 години определено изминахме дълъг и сложен път, това всъщност е и пътят на рекламата в България. ФАРА беше създадена с усилията на целия рекламен бранш, затова толкова време той толкова силно го припознава като свой. Но не спираме. С всяка изминала година се стараем да бъдем по-интересни, по-полезни и по-съвременни за гилдията, да помогнем за нейното развитие. ФАРА е събитие на всички агенции, дори подготовката му показва това – през годините се утвърди практиката на ротация коя от агенциите ще го организира. И това е изключително позитивно.

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 часа
    Бюджетът на плюс от 600 млн. лв. през април
    Принос за това има вноската на БНБ
    преди 3 часа
    Google съкрати 200 души
    Компанията измества основните си длъжности зад граница
    преди 4 часа
    Очаква се България да се присъедини към ОИСР до края на 2025 г.
    Общо 31 доклада на комитетите на ОИСР по отношение на България са приети, остават още 26
    02 май 2024, 16:21
    Pfizer увеличи прогнозата за печалба
    Причината – съкращения в разходите и по-добро от очакваното търсене на продукти за Covid
    02 май 2024, 13:44
    ОИСР очаква стабилен икономически ръст през 2024 и 2025 г.
    Очаква се обаче растежът да остане под дългосрочната средна стойност
    02 май 2024, 11:25
    OpenAI се споразумя с Financial Times
    Компанията за изкуствен интелект ще може да използва данни на изданието, за да обучава езиковите си модели