събота, 27 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1877 прочитания

    Първите дни в А1 България

    Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители в компанията от Биляна Михнева - Експерт „Дигитални обучения и развитие“ в А1 България
    10 януари 2024, 10:17 a+ a- a

    Биляна Михнева - Експерт „Дигитални обучения и развитие“ А1 България. Снимка: А1 България

     В новата рубрика на Economy.bg „Първите дни в...“ HR професионалисти във водещи компании в България разказват какъв е процесът на въвеждане на нови служители. Как се случва и колко време отнема периодът по онбординг, какво да очакват новите служители в своя първи работен ден и как компанията подпомага успешната адаптация на новите си колеги?

    Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители в А1 България от Биляна Михнева - Експерт „Дигитални обучения и развитие“. Биляна има над 13 години опит в областта на обучението и развитието на служители, а през 2019 година става част от екипа на А1 България. В момента развива дигиталните канали за учене в компанията, също така е лектор в „Клуб на знанието“ – вътрешна инициатива на компанията за споделяне на знания и опит между колеги.

    Разкажете ни какво да очаква Ваш нов колега в първия си работен ден в компанията? В колко часа и къде (виртуално или на живо) ще започне работният му ден и кой ще е първият човек, с когото ще се запознае?
    Аз или мой колега, HR специалист, посреща новите колеги на техния първи работен ден. Като първа стъпка отмятаме чисто формалните неща - подпис на необходимите трудовоправни документи. След това новият служител се среща с мениджъра си, който го представя нa екипа и ментора. Всеки човек се чувства по-спокоен, когато е добре ориентиран, ето защо менторът има много важна роля в онбординг процеса - той отваря вратата към неформалното общуване, запознава новите колеги с физическата среда в кампуса, като местата за хранене, отдих и развлечение, залите за срещи и обучения, фитнеса, библиотеката, лекарския кабинет.

    Как подпомагате новия служител да се чувства добре дошъл и интегриран в екипа и организацията?
    Всяко ново начало е предизвикателно и дори леко притеснително, затова организираме т.нар. Welcome Day за новите колеги. Целта на този специален ден е именно да помогнем на колегите да преодолеят безпокойството, да опознаят по-бързо компанията, нейната корпоративна култура, основните продукти и услуги, но и вътрешния живот в А1, включително възможностите за обучение, развитие и доброволческите ни инициативи.

    Спрямо различните позиции/отдели какви обучения преминават новите служители?
    За да навлязат пълноценно в работната среда, новите служители преминават през редица вътрешно разработени електронни обучения за начина, по който работим, и правилата, които спазваме. Тези обучения са предназначени за всички служители независимо от областта на тяхната работа. След това новите колеги преминават през специализирани въвеждащи програми в зависимост от позицията и направлението, в което започват кариерния си път. Тези програми са вътрешни и отразяват спецификите на работата, така че новите колеги да получат всички знания и умения, които ще прилагат в ежедневната си работа. 

    Кои са участниците от страна на компанията в процеса на онбординг и каква е тяхната роля?
    Осъзнаваме, че новото работно място и корпоративната култура могат да бъдат стресиращи. Затова за нас е изключително важно новите ни колеги да знаят, че има на кого да разчитат във всеки един момент. Това намалява първоначалния стрес и създава спокойна работна атмосфера. Основна роля тук заемат мениджърът и менторът на новия служител. 

    Менторите са колеги в компанията, които притежават специфично знание и опит, както и желание и умение да го предадат. Те също преминават през редица обучения, които да ги подготвят за тази роля. Основната цел е целенасочено и последователно да подпомагат новите служители при усвояването на необходимите знания и умения за справяне със задачите и отговорностите на работното място. Във всяка компания има специфики, които са важни за постигане на личните и общите цели. Менторът е човекът, който показва на новия колега какви усилия ще трябва да вложи, за да е максимално полезен за себе си, за екипа и за компанията. Обратната връзка има водеща роля във въвеждането на новия служител. Тя му помага да осъзнае на какъв етап е неговото професионално развитие, кои са силните му страни и области за развитие. Това е изключително ценно за бързата адаптация и пълноценното включване в работния процес.

    Какви са инструментите и ресурсите, които предоставяте на новите служители, за да им помогнете да се адаптират по-лесно?
    Още в първия си работен ден колегите имат осигурени всички нужни ресурси, включително техника, карта за достъп до сградите и служебен паркинг на компанията, мобилна и дейта карта, код за отстъпка за устройство по избор. Освен това, тъй като за нас е важно всеки член на екипа да се чувства специален, подготвяме и подаръчен пакет, който включва брандирани раница и материали. Първият имейл, който получават новите ни попълнения, е т.нар. Welcome to the team имейл, с който ги приветстваме с добре дошли и им предоставяме полезни връзки към основните системи, с които работим, платформата ни за онлайн обучения, правилата за работа и бизнес етика.

    Колко време обикновено отнема целият процес на онбординг, включително подготовката и обучението?
    Формалното обучение отнема до 30 дни, след което започва процесът по учене от практиката.

    Какви предизвикателства срещате най-често в процеса на онбординг и как се справяте с тях?
    Тук отчитаме два фактора - мащаба на компанията и динамично променящата се среда. За да не пропускат колегите информация за случващото се в компанията, разчитаме на вътрешната ни социална мрежа Workplace. В нея те намират новини от и за компанията, детайли за различни проекти и инициативи, обучения, кариерни възможности, събития, отстъпки и много други.

    Как измервате степента на готовност за работа и приобщаване на новия служител към екипа?
    Основен измерител е планът за въвеждане в работния процес, който менторите изготвят. Той определя основните цели и насоки в обучението и въвеждането на новия колега в работата през този начален период и е изготвен в съответствие с конкретните специфики на позицията. Менторът и новият служител проследяват напредъка по поставените конкретни задачи и срокове за изпълнение.

    Какво бихте посъветвали Ваш бъдещ служител – как да се подготви за първия си работен ден във Вашата компания?
    Всеки нов служител при нас открива много възможности за придобиване на знания и умения, за личностно и професионално развитие, както и много нови приятели. Това, което винаги съветваме новите си колеги, е да бъдат отворени за всички тези възможности, да бъдат подготвени да покажат най-доброто от себе си и да не спират да се развиват.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на А1 България ЕАД в Jobs.bg

    Вижте по какви проекти работи А1 България

     

    Вижте още от рубриката ПЪРВИТЕ ДНИ В...

    Първите дни в NOTO
    Първите дни в Технополис и Практикер
    Първите дни в KFC/Самекс
    Първите дни в Kaufland България
    Първите дни в Аурубис България

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 1 ден
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 1 ден
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 1 ден
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 1 ден
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години