Повече за плановете на компанията, която предлага застрахователно покритие в транспортната и логистичната индустрия, разказва Биляна Лазарова – търговски директор за България
Биляна Лазарова – търговски директор за България на Lutz Assekuranz
Биляна Лазарова завършва НГДЕК (Националната гимназиая за древни езици и култура ), след което продължава своето образование като юрист в Софийския университет. Има придобита квалификация в областта на финансите и застраховането.
Започва практика като адвокат, след което поема ролята на юрисконсулт във филиала на международна логистична компания в България. Следващата стъпка в кариерата ѝ е да оглави търговския отдел на голяма международна транспортно-логистична компания със силен фокус в комбинираните транспорти, интермодалните решения и складови операции.
От 2021 се присъединява към Lutz Аssekuranz, за да подпомогне компанията да основе своя първи офис в България.
Г-жо Лазарова, коя е основната дейност на Lutz Assekuranz?
От 1973 г. ние сме компетентният контакт за всички въпроси, свързани със застрахователното покритие в транспортната и логистичната индустрия както на национално, така и на международно ниво. Специализирани сме в сектора на Източна Европа и пазарен лидер като брокер в няколко страни. Нашата основна цел е да използваме знанията си, за да подкрепим нашите клиенти (транспортни компании, спедитори) по възможно най-добрия начин, за да могат те да се концентрират изцяло върху своя бизнес. Продуктът LUTZ обикновено е с най-високото покритие, налично на всеки пазар – това означава, че нашите клиенти/ партньори са доволни и в безопасност – ние взаимно си вярваме и те се доверяват на нас. Нашите реални клиенти са както малки компании с 1 камион, така и клиенти с наистина огромен автопарк с над 1500 камиона – повечето от тях са дългосрочни клиенти! Независимо дали сте спедитор, превозвач, складов оператор или доставчик: вие сте попаднали на точното място.
Откога компанията има представителство в България?
Компанията има присъствие в България от 2014, а от 2021 вече се основа и клон на Lutz Австрия в София, България.
Имате ли планове да наемете хора?
Ние винаги работим с квалифициран персонал. LUTZ иска да расте постоянно, това означава, че имаме нужда от добър персонал, особено за продажби, отдел за обслужване на искове, а също и администрация. Но има един основен момент: имаме нужда от немскоговорящи хора, тъй като това прави връзката с централата ни във Виена много по-лесна.
Какви са причините да отворите офис в България? Застраховките на компанията досега са се предлагали на нашия пазар чрез брокери.
Започнахме бизнеса си в България основно с брокер, но в крайна сметка решихме да имаме повече контрол и успех и да го направим сами.
Какъв потенциал за развитие виждате тук? Имате ли данни колко фирми в България се занимават с транспорт и логистика?
Застрахователният пазар в българския транспортен сектор, се състои от приблизително 12 000 компании, далеч не е наситен и предлага голям потенциал за растеж за първокласен брокер като Lutz.
Кои са най-продаваните продукти на Вашата компания?
Нашите основни продукти са свързани само с транспорта: застраховка отговорност на превозвача и спедитора, застраховка на товари, застраховка на МПС. Основният ни продукт със сигурност е CMR-застраховката – там имаме най-много опит и най-доброто покритие на пазара!
Вие сте насочени към транспортния сектор. В момента поради войната в Украйна и всички последици от това, като цени на горивата, сменени маршрути, вече има логистични проблеми. В такива ситуации можете ли и как да окажете съдействие на транспортни фирми?
Винаги се опитваме да помагаме на нашите клиенти в трудни ситуации, а ситуацията напоследък не е много по-различна. Например когато започна кризата с COVID-19 , ние бързо реагирахме, като предложихме удобни за клиентите решения като отказ от периоди за анулиране за неизползвани камиони поради анулирани транспортни поръчки или чрез създаване на планове за плащане.