петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    7852 прочитания

    Връщат ли се хората в офисите и как компаниите се подготвят за четвъртата вълна? (обновена)

    Economy.bg попита мениджъри на водещи компании от различни сектори в България
    10 август 2021, 18:17 a+ a- a

    Как компаниите в България планират да организират работния процес предвид настъпващата четвърта вълна на коранавируса? Ще продължи ли работата от вкъщи, връщат ли се хората в офисите, или напротив? Отговори потърсихме от водещи компании от различни сектори в България. 

    Раниери де Маркис, оперативнен директор, Уникредит

    УниКредит планира да позволи на служителите си извън клоновете да работят от вкъщи през 40% от времето, когато правилата за работа след пандемията бъдат задействани. Ще започнем постепенно връщане към офиса от септември, а през четвъртото тримесечие ще проведем пилотен проект, позволяващ устойчива хибридна работа с начало от следващата година.

    Банката работи по план, който ще предостави варианта административните служители и хората в централния ѝ офис да работят от вкъщи приблизително два дни седмично на доброволна база, а служителите в клоновете може да изберат да работят от вкъщи в един ден от седмицата. Окончателните правила ще зависят от развитието на пандемията и от конкретните условия във всяка страна.

    Иван Табаков, мениджър на Bulgaria Mall и Bulgaria Towers

    С цел овладяване на последствията от кризисна ситуация, каквато е епидемията от Covid-19, и опазване на здравето на нашите служители и посетители ние сме изготвили система от строги правила и процедури, действащи на територията на целия комплекс. 

    Що се отнася до нашите служители, процедурите включват постоянна комуникация с тях по отношение на здравословното им състояние, предоставяйки възможност за дистанционна работа и всички необходими условия за здравословна и сигурна работна среда. Предоставят се регулярно инструкции и препоръки към служителите и посетителите:

    - относно мерките за безопасност, които те следва да спазват;

    - противоепидемичните мерки, които сме предприели от наша страна на територията на бизнес сградите и Bulgaria Mall;

    - ограждения на площите, които не може да се използват по време на по-строг режим, въведен от страна на Министерство на здравеопазването, както и пълна дезинфекция на всички площи;

    - поставена е маркировка за ограничаване на струпването на хора в критични точки;

    - дезинфекционни станции на основни точки в търговския център и бизнес сградите; 

    - напълно безконтактен достъп до паркинга. 

    Нашият екип непрекъснато следи ситуацията, следвайки стриктно препоръките и инструкциите на Министерството на здравеопазването, и сме подготвени да съдействаме за овладяване на заболеваемостта при евентуална четвърта вълна на Covid-19 в страната. 

    Аглика Адамова, Head of Human Resources Department, Happy Bar & Grill

    Още от началото на пандемията ние не само стриктно спазваме официалните препоръки и ограничения, но и въвеждаме допълнителни мерки за сигурност, които да  осигурят максимална възможна защита за нас и нашите клиенти. 

    Със сигурност ще продължим работа при най-строги хигиенни мерки и ще приложим политика на ротация на екипите, така че да има възможност при карантиниране на един от екипите, другите да продължат работа, без да са изложени на риск. Ако има затваряне на заведенията, ще пренасочим както при предишния локдаун служителите от ресторантите към доставка като разносвачи и в пакетажа, с което успяваме да им гарантираме заетост и да ги запазим.

    Ние постоянно организираме и оптимизираме работния процес спрямо новите условия, като приоритет е защитата на здравето на служители и клиенти. И в момента при нас на първа линия в заведенията работят с предимство ваксинираните и тези, които са преболедували вируса в последните 9 месеца. При повишаване на случаите имаме готовност всички останали да се допускат на работа след направен антигенен тест в рамките на 24 часа. 

    Да, много е трудно за всички, които сме в този бизнес, а и не само, да работим вече близо две години в тези условия, но виждането на нашата компания е, че колкото по-бързо се адаптираме към новите обстоятелства и оптимизираме процесите, толкова по-успешно ще преминем през предизвикателствата. Това е начинът, по който действахме досега, така ще продължим и в бъдеще.

    Лилия Владимирова, мениджър „Трудови отношения“ в Теленор
     
    Режимът на работа, действащ към момента за колегите от централния офис, е 3/2. Тоест - три дни работа в офиса и възможност за два дни работа от вкъщи. По този начин осигуряваме гъвкавост за нашите колеги, за да балансират личните и служебните си ангажименти, като същевременно избягваме струпването на големи групи хора в офиса. За момента планираме да запазим настоящия режим на работа, но както и досега ще продължаваме да следим ситуацията, както и разпоредбите на здравните власти, актуализирайки правилата спрямо тях.
     
    Теленор България следва предварително изготвен план за непрекъсваемост на бизнеса, който съществува още отпреди избухването на ковид кризата. Спрямо него компанията следва адаптирани модели за реакция при различни сценарии и готовност за напълно дистанционен режим на работа в случай на необходимост. Като допълнителна инвестиция в адаптацията на екипа, в началото на 2021 година повече от 120 мениджъри преминават онлайн обучение за дистанционно управление на екипи. Участниците са от различни бизнес звена и ръководни нива и получават експертни знания за мениджърските практики при работа и управление от разстояние. В рамките на месец те получават четири модула с практическа насоченост, реализирани през практическа работа по казуси в група. 
     
    Hopбepт Mиcбpaндт, изпълнителен директор на BILLA България 
     
    Най-важно за нас е да запазим здравето и да осигурим безопасността на всички наши служители на първо място, както и да гарантираме  на клиентите ни, че могат да се чувстват комфортно и спокойно при пазаруване в нашите обекти. Планираме да се придържаме към всички мерки, които и на този етап са валидни на територията на търговските ни обекти, както и да въведем нови, ако официалните разпоредби го изискват. Носенето на предпазни маски, дезинфекцията, спазването на дистанция са азбучни правила за нас, които надграждаме със стриктни правила за превенция. Проследяваме всеки случай на неразположение/симптоми с цел навременно изолиране, дезинфекциране, проследяване на контактите в екипа и обезопасяване на средата.
     
    Осигуряваме безплатни PCR тестове за всички служители на BILLA България, както и преференциални цени за тестуване за членове на техните семейства. При желание на служителите си осигуряваме тестове за антитела, за да може всеки преболедувал COVID-19 да има информация за нивото на своя имунитет и да вземе решение за ваксинация. Продължаваме да насърчаваме ваксинирането, както и отговорното поведение в епидемична обстановка.
     
    Ще направим всичко възможно като отговорен работодател да осигурим безопасни условия на труд на служителите си, а като търговска верига, ще продължим да работим така, че да обезпечим на клиентите си продуктите, от които се нуждаят, дори в ситуация на нови пандемични рестрикции.
     
    Мерките, които бяха въведени при първите вълни на пандемията от COVID-19, се прилагат стриктно и на този етап. Безопасността остава отговорност номер 1 за нас. Имаме готовност да реорганизираме процесите, ако ситуацията го изисква, а натрупаният опит в рамките на повече от година работа в подобна среда ни е дал своите ценни уроци, които ни позволяват да обезпечим безопасна среда за своите служители и клиенти на база постоянен мониторинг и контрол.  
     
    Реагираме активно на динамиката и ако има нови законови разпоредби във връзка с пандемията, то те задължително ще бъдат имплементирани в нашите работни процеси.  Целта ни е била и при четвърта вълна отново ще бъде магазините на BILLA България да бъдат територия за комфортна и безопасна работа и пазаруване.

    Христо Христов, изпълнителен директор на Атос България Компетънси Център

    От март 2020 година работим изцяло дистанционно, като офисът ни винаги е бил отворен за тези служители, които предпочитат хибридния модел на работа.

    Смятаме да продължим с отдалечения начин на работа, като ще се съобразим изцяло с обстановката в страната и предписанията на властите, като за нас основен приоритет ще продължи да бъде гъвкавостта и осигуряването на максимална защита за здравето на нашите служители.  

    Кристина Илиева, специалист „Маркетинг и комуникации”в Taxback Group

    От самото начало на пандемията екипите на Taxback Group работят изцяло дистанционно. Изключение правят минимален процент служители, изпълнението на задачите на които не позволява работа от вкъщи. Присъствието им в офиса се случва при строго спазване на предписанията и противоепидемичните мерки.
     
    Причините да следваме този модел на организация на работа са няколко. На първо място е грижата за здравето на служителите ни. Сигурността на колегите е основен приоритет на компанията на глобално ниво, а това няма как да не повлияе и на организацията на работа и в България. Втората причина е това, че през изминалата година и половина екипите ни доказха многократно, че се справят отлично с работата си и в изцяло дистанционен режим. Ефективността на всички ни е по-скоро нарастнала, а новият модел на работа беше катализатор за редица положителни промени като въвеждане на още допълнителни придобивки, както и нови начини за ангажиране и сплотяване на служителите ни. Така организирана ще продължи да бъде работата ни и предвид задаващата се нова вълна на Covid-19, а връщането по офисите ни след време ще се случи поетапно и при хибриден модел на работа.
     
    Мария Немска, оперативен мениджър на Основно прогресивно училище 1
     
    Силно се надяваме да не се стига до затваряне отново на училищата или карантина на отделни класове. Затова целта ни е да задържим образователния процес възможно най-дълго в присъствена форма - това е критично важно във възрастта на нашите деца 6-14 години.
     
    Главна цел на нашия модел е подкрепа за развитието на детето и ученика като цялостна личност, което изисква от нас като професионалисти специфичен дизайн на образователното взаимодействие: дисциплинарни компетентности децата могат да формират и в електронна среда. Социално-емоционалните компетентности обаче се формират най-дългосрочно в пряко взаимодействие в общността. Най-много страдаме от ограниченията за учене извън класната стая - което е съществена част от нашата организация. Същото се отнася и за общуването с родителите - незаменими са общностните ни срещи, в които садим горичка, създаваме екопътека и горска библиотека, приготвяме коледни вкусотии, споделяме културни преживявания.
     
    Ние вече имаме достатъчно натрупан опит и сме подготвени както за преминаване в онлайн среда за обучение, така и за спешни мерки при доказан случай - навременна информация до всички контактни лица, информиране на РЗИ, дезинфекция на помещения и т.н. Имаме изготвен протокол за действие, който следваме стриктно, и работата върви спокойно. Опростяваме физическата среда така, че да можем да поддържаме високо ниво на безопасност.
    Също така както ние, така и семействата вече реагират доста бързо и адекватно, което ни кара да сме по-спокойни. 
     
    Петър Стайков, продуктов директор на AtScale  
     
    От март 2020 г. екипите на компанията в София, Бостън и Сан Матео са в дистанционен модел на работа. Така че ще продължим да работим по същия модел, който усвоихме преди почти година и половина. Засега той се оказва доста ползотворен за компанията – за този период успяхме да повишим качеството на продуктите си и да направим многобройни подобрения. А в основата им е именно екипът в София. Установихме, че откакто работим от вкъщи, голяма част от нас се чувстват по-свободни и имат възможност сами да определят времето, в което ще работят. Това води и до по-висока продуктивност, което е най-добрият показател за успешния начин, по който имплементирахме модела на дистанционна работа в AtScale. 
     
    Слав Соколов, Client Service Director, d:istinkt 
     
    Нашата работа винаги е била гъвкава, т.е. работата от разстояние не ни притеснява и сме напълно подготвени за вариант да преминем изцяло онлайн.
     
    Въпреки това ще заложим на хибриден модел на ротационен принцип, ако законът и разпоредбите към този момент го позволяват. Ако не - ще работим изцяло дистанционно. 
     
    Тетяна Карачевцева, HR мениджър, DataArt Bulgaria
     
    Ще работим хибридно. При нова вълна от новозаразени планираме да въведем допълнителни мерки, като намаляване на процента служители, които е допустимо да са в офиса, носене на маски, спазването 1,5 м дистанция, дезинфекция и т.н.
     
    Споделям и статистика как предпочитат да работят нашите служители:
     
    1-2 дни седмично - 38%;
    3+ седмично - 27%;
    Предпочитам да работя от вкъщи - 22%;
    По-малко от 1 ден седмично - 14%.
     
    Борислава Георгиева, HR мениджър на DHL Enterprise Software Solutions
     
    Оставяме избора в ръцете на колегите, като повечето предпочитат да работят от вкъщи и си организират в определени дни срещи по екипи в офиса.
     
     
     
     
     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 минути
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 27 минути
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 3 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години
    преди 3 часа
    45 преподаватели от България, Словения и Сърбия станаха част от първата международна мрежа от STEAM начални учители
    Издателство „Клет България“ е водещ координатор по проекта, чиято задача е въвеждането на STEM/STEAM обучението от 1. до 4. клас
    преди 4 часа
    Проучване: 77% от компаниите у нас предлагат хибриден модел на работа
    С 10% са нараснали възнагражденията през 2023, за тази година ръстът е от 7%, сочи проучване на Mercer Marsh Benefits