Повече за настоящите и бъдещи проекти на NitroPack и технологиите, които използват, научете от Симеон Тотев – Co-Founder & Chief Engineer, NitroPack
Снимка: Симеон Тотев – Co-Founder & Chief Engineer, NitroPack
ИТ секторът в България продължава да се развива динамично и да предлага много и интересни възможности за професионална реализация. Технологичните екипи в България работят по проекти на компании и организации от цял свят, разработват собствени софтуерни продукти, които намират приложение в разнообразни области от живота.
Какви продукти разработва NitroPack, научете от Симеон Тотев – Co-Founder & Chief Engineer, NitroPack.
Симеон, разкажете ни кой е основният продукт или ключовите продукти, по които работят екипите на NitroPack в България.
NitroPack функционира под формата на SaaS бизнес в България и от създаването си екипите и продуктът растат в една обща посока – предлагането на напълно автоматизирано решение за оптимизация на сайтове.
Разработваме NitroPack, така че да отговаря на най-актуалните нужди на над 200 000 бизнеса от цял свят, а от 2024 насам сме фокусирани върху проправянето на пътеката към не просто бързо, а мигновено зареждане на уеб страници. В момента заформяме нов продукт, който едновременно допълва основните функции на NitroPack, но и ги разширява отвъд екосистемите на WordPress, Magento и OpenCart.
Бихте ли разказали накратко за Вашите продукти?
Стартирахме още през 2012 година като решение в OpenCart, но 2018 бележи началото на NitroPack като самостоятелна компания. Продуктът се предлага под формата на плъгин, който предлага над 35 интелигентни оптимизации за осезаеми подобрения в скоростта на зареждане, конверсии и цялостното потребителско изживяване.
NitroPack е иновативно решение по няколко параметра в индустрията на уеб оптимизациите – потребителите получават цялостна услуга, която расте заедно с с бизнеса им дълго време след изтеглянето на плъгина; NitroPack оперира изцяло във вътрешната ни облачна инфраструктура, за да постигнем най-лекото решение от рода си на световния пазар; NitroPack не е лимитиран от конкретна платформа и растежът му не се ограничава от дадена екосистема.
В края на миналата година започнахме активна работа по нов продукт – Navigation AI. Посредством помощта на доказан AI модел и прогнозно предварително зареждане на уеб страници собствениците на сайтове ще могат да отключат светкавично зареждане за потребителите си. Продуктът е в активен тестов период с над 1200 реални онлайн бизнеси, като очакваме да излезем от бета в следващите няколко месеца.
Преди 2 години бяхме обявени за един от най-бързоразвиващите се стартъпи за региона и планираме да не губим темпото.
Снимка: NitroPack
Колко души работят в компанията и какви специалисти са те?
NitroPack наброява 60 души, работещи на територията на Европа, САЩ и Азия. В компанията сме обособили три основни софтуерни екипа, посветени на поддръжка, бизнес аналитики и иновация; един екип за продуктово развитие; изключително силен отдел по поддръжка на клиенти; маркетингов и продажби екип и експерти в различни административни звена.
Като част от динамичен стартъп за всички ни е важно да сме заобиколени от мотивирани хора, обединени от една обща цел – да развием потенциала на NitroPack. Гъвкавостта и умението всеки да взема решения уверено, са общи черти сред колегите.
Какви технологии използвате за отделните проекти?
NitroPack не се придържа стриктно към определена технология. Водещи при избора на технология за нас са създаването на измерими, ефективни резултати, комбинирани с прозрачно обслужване на клиентите ни – те винаги трябва да имат видимост над скоростта и производителността на сайтовете си.
Винаги избираме това, което е най-добрият инструмент за всеки от проблемите, които искаме да решим. Поддържаме гъвкав подход и иновираме, където видим добри възможности.
Как е организиран работният процес и каква е мениджмънт структурата при отделните проекти?
В NitroPack следваме максимата, че никой не може да знае всичко. И не трябва. Щастлив съм да видя толкова ефективен екип и причината е, че работим с експерти, които проактивно развиват уменията си и поддържат любопитство към работата на останалите колеги.
Нелеката задача по навигирането на целия кораб изпълняват Георги Петров и Михаил Стойчев, които предават щафетата на съответните екипи, разчитат на техните съвети и решения. Противно на очакванията за хаотичност в стартъп средите, в NitroPack работим за добра комуникация между екипите и прозрачност в плановете на бизнеса за една година напред.
Ролята ми никога не се е свеждала само до съосновател на компанията. Всички усещаме NitroPack като много личен проект, в който влагаме най-силните си умения и знания – било то от софтуерна, продуктова или бизнес гледна точка. В края на деня сме толкова успешни, колкото сме мотивирани да запретнем ръкави на следващия ден.
Как се промени продуктът през годините?
Идеята за NitroPack не се е изменила, но порасна значително. Особено през последните четири години. Целите ни са много по-смели, както и решенията, с които да ги постигаме.
Продължаваме да търсим неоткритото в нуждите на клиентите си и прогнозирам, че това ще остане водеща сила в начина, по който разработваме NitroPack и всеки следващ продукт под шапката.
Кои са най-големите предизвикателства, които срещате?
За SaaS компания, която преживя огромен прираст на клиенти през 2019 – 2020 г. най-важното е поддържането на баланс между скалируемост, иновации и качество на услугата.
В индустрията сме познати с безупречна поддръжка на клиенти и разработването на нови оптимизации преди всички останали. Сега работим активно и в посока развитието на нужната инфраструктура за големи корпоративни клиенти.
Кои са най-големите постижения, които можете да отбележите?
Последните четири години бяха особено динамични и резултатите от усилията ни започват да се трупат. За поредна година NitroPack държи първо място по брой потребители, които покриват изискванията на Google за най-високо ниво на потребителско изживяване.
Станахме част от най-бързоразвиващите се стартъпи в CEE региона за 2021 г., а скоро бяхме отличени и с награда „Иновативна услуга на 2023“ от Forbes.
В миналото технологиите, които сме измисляли, бързо биват взаимствани от големи имена в индрустрията и съм щастлив да ни припознават като иноватори.
Тази година станахме първата компания с AI продукт за оптимизация на скорост на световния пазар и продължаваме активно да разширяваме както продукта, така и организацията по разработване, за да пускаме нови, иновативни решения всеки месец.
Какво предстои?
Усилията ни са насочени към това да покажем по-добре крайния ефект, който по-високата скорост на зареждане има върху бизнес резултатите на нашите клиенти. Междувременно работим върху поетапни подобрения в нашите технологии за оптимизация на скорост на сайтове, а това ни приближава до крайната ни цел – да създадем по-бързо уеб пространство, на което всеки може да се наслади.
Вижте профила и актуалните позиции за работя на NitroPack в JOBS.bg
ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА ИТ ПРОЕКТИТЕ В БЪЛГАРИЯ: