Компанията се ангажира да покрива всички, заявени преди намаляването на работните часове, плащания, вноски и осигуровки на служителите
След успешното преминаване на 4-месечния пилотен проект и положителното въздействие, което той имаше върху продуктивността и благосъстоянието на служителите, ManpowerGroup Югоизточна Европа официално обяви въвеждането на 4-дневна работна седмица за представителствата си в България, Сърбия, Босна и Херцеговина, Хърватия и Словения, се казва в съобщение на компанията.
ManpowerGroup се ангажира да покрива всички, заявени преди намаляването на работните часове, плащания, вноски и осигуровки на служителите. Въпреки, че служителите ще работят 32 часа между понеделник и четвъртък, техните заплати, допълнителни придобивки и възможности за бъдещо увеличение на възнаграждение остават непроменени.
Като основни причини за въвеждането на 4-дневната работна седмица, която е новост на световния пазар на труда, от компанията посочват, че по този начин се отговаря на новите тенденциите в бизнеса и променените нужди на хората. В по-широк план тя би могла да има голям социален и екологичен ефект в бъдеще.
В основата на по-кратката работна седмица е идеята за повишаване на продуктивността чрез въвеждане на технологии или оптимизиране на работни процеси. Така на практика се постигат същите резултати за по-малко време. Резултатът е повече свободно време, което всеки би могъл да прекара със семейството и близките си и да се отдаде на личните си нужди и приоритети.
"Във времена, в които човешкият капитал става все по-важен и ценен, ние имаме честта и отговорността да отговаряме не само за собствените си служители и процеси, но и за служителите и процесите на множество местни и световни компании. С нашия пример искаме да покажем, че политиката ни “storyDOING” е по-доминираща от „storyTELLING”. Очакваме с нетърпение да споделим своя опит от пилотния проект за 4-дневната работна седмица и се надяваме с помощта и на други организации да доближим пазара на труда в Югоизточна Европа до най-конкурентните европейски пазари.“, коментира Александар Хангимана, Управляващ партньор в ManpowerGroup Югоизточна Европа.
От компанията допълват, че работна седмица от пoнеделник до четвъртък е била тествана първоначално в рамките на 4-месечен пробен период. Всяка една от държавите в региона е подготвила свой план за действие и установяване на промените в работните процеси на местно ниво. За да отговорит на всички нужди на клиентите и партньорите си, са били организирани петъчни смени в отделните екипи.
За да проучат въздействието на 4-дневния график върху служителите на ManpowerGroup Югоизточна Европа, е било проведено специализирано проучване с цел да се оцени:
• Работата и благосъстоянието на служителите
• Способността за справяне с работните задължения
• Удовлетвореност на служителите и фактори за задържане
• Баланс между работа и личен живот
Резултатите показват изключително положително въздействие върху благосъстоянието и ангажираността, споделят от ManpowerGroup. Служителите отбелязват високи резултати (4,92 от общо 6) на скалата „работа и благосъстояние“, която измерва 3 важни аспекта, свързани с благосъстоянието и ангажираността на служителите: енергичност, всеотдайност, усвояване. Най-високи резултати се наблюдават при аспекта „всеотдайност“ – 5,2, който е представен чрез изявления като: „Гордея се с работата си“, „Работата ми ме вдъхновява“, „Ентусиазиран съм за работата си“.
Проучването „Работа и благосъстояние“ показва, че една трета от служителите (31,7%) заявяват, че са много доволни и удовлетворени от промените, половината (45,7%) споделят положителни емоции спрямо пилотния проект, 16,9% са неутрални спрямо промените, а едва 5% не са удовлетворени от промените. 89% от служителите посочват, че балансът между работата и личния им живот се е подобрил с въвеждането на 4-дневната работна седмица.
Факторите за задържане в проучването показват, че служителите са напълно съгласни с твърдението, че са горди да са част от компанията и биха я препоръчали като добър работодател на свои познати. Интересно наблюдение е, че някои служители, които отбелязват, че в миналото са обмисляли евентуално напускане на работата си в търсене на други възможности (41%), сега отчитат висока увереност, че виждат себе си като част от компанията и за в бъдеще (91%) и са много по-удовлетворени от работата си в сравнение с миналата година (75%).