събота, 27 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    924 прочитания

    Microsoft може да замени Google в Австралия

    Спорният законопроект не предвижда по-малки търсачки като Bing да плащат за съдържание
    01 февруари 2021, 16:21 a+ a- a

    Австралийският премиер заяви, че Microsoft е уверен, че може да запълни празнотата, ако Google изпълни заплахата си да премахне своята търсачка от Австралия, предаде AP. Изпълнителен директор на Google заяви по време на изслушване в Сената миналия месец, че вероятно ще направи своята търсачка недостъпна в Австралия, ако правителството продължи с законопроект, който ще накара технологичните гиганти да плащат за новинарско съдържание.

    Премиерът Скот Морисън заяви, че е разговарял с изпълнителния директор на Microsoft Сатя Надела за тяхната търсачка Bing, която да запълни празнината. „Мога да ви кажа, Microsoft е доста уверен“, че австралийците няма да са по-зле, каза Морисън пред Националния прес клуб на Австралия.

    „Това са големи технологични компании и това, което е важно за Австралия, мисля, е, че ние определяме правилата, които са подходящи за нашите хора“, каза Морисън. „Наличието на среда за новини в тази страна, която е устойчива и се подкрепя от търговска гледна точка, е от жизненоважно значение за функционирането на демокрациите“, добави той.

    Въпреки че Bing е втората най-популярна търсачка в Австралия, тя има само 3,6% пазарен дял, според услугата за уеб анализ на Statcounter. Google казва, че има 95%.

    Надела е инициирал разговора с Морисън. Изявление на Microsoft потвърждава, че онлайн срещата се е състояла миналата седмица, но не съобщава подробности за разговора.

    „Ние осъзнаваме важността на динамичния медиен сектор и журналистиката от обществен интерес за една демокрация и признаваме предизвикателствата, пред които медийният сектор се сблъсква в продължение на много години чрез променящи се бизнес модели и предпочитания на потребителите“, каза Microsoft.

    „По отношение на настоящия спор относно потенциалния Кодекс за цифрови медии, управляващ Google и Facebook, Microsoft не участва пряко и не бихме искали да коментираме този текущ процес, включващ ACCC* и тези компании“, се добавя в изявлението.

    Задължителният Kодекс за цифрови медии, предложен от правителството, има за цел да накара Google и Facebook да плащат справедливо на австралийските медийни компании за това, че използват новинарско съдържание, което технологичните гиганти извличат от новинарски сайтове.

    Не се планира по-малки търсачки като Bing да плащат за свързване на потребители с австралийски новини, но правителството не е изключило тази опция.

    Google се противопоставя на австралийския план, защото ще има по-малък контрол върху това колко ще трябва да плати. Според австралийската система, ако онлайн платформа и новинарски бизнес не могат да се договорят за цена за новини, арбитражен комитет ще вземе обвързващо решение за плащане.

    Морисън заяви, че би искал да види „по-голямо съгласуване между световните икономики“ по такива въпроси на антитръстовата политика и политиката на конкуренция.

    *Австралийската комисия за конкуренция и потребители (ACCC), националният регулатор, който е разработил проектозакона

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 14 часа
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 14 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 14 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 14 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 17 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години