Шведско-швейцарският производител за енергетично и автоматизирано оборудване ABB Group ще продължи да се разраства в България. Това заяви специално за Economy.bg изпълнителният директор на индустриалната група Улрих Шписхофер по време на среща с журналисти в Цюрих, Швейцария. Тази година ABB Group чества 125 години от основаването си.
У нас концернът има четири завода и над 2100 служители. Производствените бази на ABB в страната се намират в Петрич – за продукти ниско напрежение, в Севлиево – за продукти високо напрежение, и в Раковски – за продукти ниско и средно напрежение. Компанията разполага със сервизен център за турбокомпресори в Варна и с централен офис в София.
Какви са плановете за развитие у нас на една от най-големите инженерингови компании в света, попитахме Улрих Шписхофер, изпълнителен директор на ABB Group.
Какви са плановете на ABB Group за развитие у нас?
Г-н Шписхофер, отбелязвате 125 години от основаването на компанията. Какво е ролята на звеното ви в България? ABB България играе много важна роля в нашата европейска структура. През последното десетилетие инвестирахме значителни средства в България. Имаме много колеги там. Считам, че България има тройна цел: ABB България доставя за местния пазар. България е икономика, която тепърва ще се развива. На второ място, трябва да гарантираме, че изнасяме повече продукти от България към света. Мисля, че в бъдеще ще можем да открием инженерен и развоен център в България. Отчитайки всички тези фактори, считам, че пред ABB България има големи възможности и потенциал. На база успеха, който сме постигнали там досега, аз съм оптимист, че този потенциал ще се реализира.
Планирате ли да увеличите инвестицията и броя на служителите си в България? През последните години ние се разрастваме значително в България. Вече имаме над 1000 служители в България, а само преди няколко години те бяха много малко. Ще продължим да се разрастваме с подобни темпове. Служителите ни в страната се справят много добре и производителността ни расте. Така че ще продължим да инвестираме в България.
Кои са най-големите предизвикателства, как могат да бъдат решени, къде е мястото на устойчивостта и каква е прогнозата за 2025 г., споделя Влад Вита, съветник по политиките на Ecommerce Europe