събота, 04 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    21064 прочитания

    Автомобилната индустрия у нас – светъл лъч в трудна среда

    Секторът е реализирал продажби за около 1 млрд. евро през 2011
    18 декември 2012, 11:50 a+ a- a

    България постепенно заема трайно място на инвестиционната карта на големи и утвърдени компании от автомобилния бранш. След навлизането на Great Wall Motors, най-големият частен производител на автомобили в Китай, интерес към страната започнаха да проявяват и други производители на автомобили и автомобилни части.

    Внимание на набиращата сила автомобилна индустрия у нас наскоро обърна и авторитетното издание Financial Times. „Българската автомобилна индустрия се превръща в пример за успешно развитие на фона на застоя в други области като недвижимите имоти и туризма”, отбеляза вестникът.

    FT посочва, че около 50 компании – от дъщерни фирми на водещите световни производители, до малки местни предприятия, осигуряват работа за над 9000 души в цялата страна. Секторът е реализирал продажби за около 1 млрд. евро през 2011и отговаря за близо 4% от обшия износ. Сред клиентите на местната автоиндустрия са Mercedes-Benz, BMW, Ford, Audi, Citroen, Peugeot и Renault.

    Пътят проправят немски компании, отбелязва FT. Пример в това отношение е Festo, която е специализирана в автоматиката и която започва производство в България преди почти 20 години. Други примери са производителят на хидравлични помпи Ixetic и Witte Automotive, която произвежда системи за заключване. И двете фирми изнасят за европейски автомобилостроители. BHTC (Behr-Hella Thermocontrol) пък планира да отвори нова фабрика близо до Пловдив, където ще се произвеждат климатици за коли.

    Във фабриката си в Русе френската Montupet произвежда части за двигатели, които се изнасят за заводите на Renault-Dacia в Румъния, разказва FT.

    Други компании извън ЕС също за избрали България за отправна точка към пазарите на Централна и Западна Европа, подчертава FT.

    Развойният и изследователски център на Johnson Controls в София се е превърнал в един от най-големите за американската група, с над 600 служители, разработващи електронни системи за автбомобили.

    Южноафриканската ALC произвежда край София кожени седалки и интериор за BMW, Mercedes и Nissan. Две турски фирми - Ayfa Otomotiv и Mars Otomotiv, ще произвеждат фарове и други осветителни тела. Индийската Escorts пък обмисля изграждането на фабрика за автомобилни части и сглобяване на трактори.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    Pfizer увеличи прогнозата за печалба
    Причината – съкращения в разходите и по-добро от очакваното търсене на продукти за Covid
    преди 1 ден
    ОИСР очаква стабилен икономически ръст през 2024 и 2025 г.
    Очаква се обаче растежът да остане под дългосрочната средна стойност
    преди 2 дни
    OpenAI се споразумя с Financial Times
    Компанията за изкуствен интелект ще може да използва данни на изданието, за да обучава езиковите си модели
    преди 2 дни
    Федералният резерв остави лихвите непроменени
    Не е ясно дали американската централна банка ще успее да направи 3 намаления на лихвените проценти тази година
    преди 2 дни
    Coca-Cola ще използва облачните AI услуги на Google
    Сделката е на стойност $1,1 милиарда
    30 април 2024, 16:30
    Изследователски институт по иновативна медицина ще бъде открит в МУ-София
    Ще се провеждат проучвания на злокачествени тумори и изследвания, свързани с усложненията от Ковид-19