Общият европейски съд издаде мярка, според която изискванията на Закона за цифровите услуги временно няма да важат за технологичния гигант
Снимка: Amazon
Засега Amazon спечели съдебна подкрепа в борбата си срещу технологичните правила на ЕС, които я определят като много голяма онлайн платформа (VLOP), от която се изисква да предоставя на изследователите и властите достъп до нейните рекламни хранилища, за да видят как се насочват рекламите, предаде „Ройтерс“.
Американският онлайн търговец на дребно отнесе жалбата си до втория най-висш съд в Европа, базирания в Люксембург Общ съд, през юли, след като през април антитръстовите регулатори на ЕС го определиха като VLOP заедно с 18 други платформи и търсачки.
Компанията поиска временна мярка за спиране на изискванията на Закона за цифровите услуги (DSA) относно компилирането и публичното публикуване на хранилище за реклами, както и за предоставянето на потребителите на опция за всяка от неговите системи за препоръчване, която не се основава на профилиране, докато Съдът не се произнесе по казуса. Съдът се съгласи с аргументите на компанията.
„Предоставянето на исканите временни мерки не означава нищо повече от запазване на статуквото за ограничен период“, казват съдиите в решение от 27 септември.
Amazon приветства временната мярка, наричайки я „важна първа стъпка, която подкрепя нашата по-широка позиция, че Amazon не отговаря на описанието на „Много голяма онлайн платформа“ (VLOP) съгласно DSA и следователно не трябва да бъде определяна като такава“.
Съдът отхвърли втората част от молбата на Amazon. Делото е T‑367/23 R, Amazon Services Europe Sarl срещу Комисията.