Причината – съкращения в разходите и по-добро от очакваното търсене на продукти за Covid
Снимка: Pfizer
Pfizer повиши прогнозата си за годишните печалби и отчете печалба за първото тримесечие над прогнозите на Уолстрийт, подсилена от усилията за намаляване на разходите и по-силните от очакваното продажби на нейното антивирусно лечение срещу Covid.
Продажбите на Padcev, лекарство за напреднал рак на пикочния мехур, което Pfizer спечели чрез сделката си със Seagen за $43 млрд., също изпревариха очакванията на анализаторите.
Сделката със Seagen, както и нейният план за намаляване на разходите в размер на $4 млрд., са ключова част от стратегията за растеж на Pfizer след Covid, отбелязва „Ройтерс“.
Компанията повиши и двата края на обхвата на прогнозата си за печалба за 2024 г. с 10 цента - по-малко в сравнение с първото тримесечие - и сега очаква да спечели $2,15 до $2,35 на акция.
„Ние сме предпазливи оптимисти за това, което ще постигнем през 2024 г.“, каза изпълнителният директор Албер Бурла по време на разговор с анализатори.
Акциите на базирания в Ню Йорк производител на лекарства, които загубиха 11% от стойността си тази година, се повишиха с 4% до $26,64 долара по време на търговията в сряда (1 май).
Целевите терапии за рак Padcev и Adcetris на Seagen донесоха на Pfizer комбинирани продажби от $598 млн. през тримесечието, въпреки че продажбите на Adcetris не отговарят на очакванията на анализаторите. Pfizer каза, че продуктите на Seagen са най-големите двигатели на растежа на онкологичното подразделение.
Продажбите на Abrysvo за защита срещу респираторен синцитиален вирус (RSV) са $145 млн., под очакваните от анализаторите $353,3 млн.
Pfizer се бори за пазарен дял за своята RSV ваксина с конкурентната ваксина на GSK и засега губи, тъй като и двете бяха пуснати миналата година. Arexvy на GSK понастоящем притежава две трети от пазара на нова RSV ваксина.
Pfizer заяви, че постига напредък по отношение на договорите с аптеките за своята RSV инжекция и планира да потърси одобрение за употребата ѝ при всички възрастни, което ще я позиционира по-добре за есенния сезон на 2024 г.
По-рано GSK съобщи, че продажбите на Arexvy са 182 млн. паунда ($227,26 млн.) през първото тримесечие, повече от 80% от които идват от САЩ. Компанията заяви, че се надява да стартира инжекция за тези на възраст 50-59 години преди началото на следващия сезон на RSV.
Pfizer заяви, че все още очаква $8 млрд. от комбинирани продажби на своите продукти срещу Covid-19, ваксината Comirnaty, която споделя с BionTech, и пероралния антивирусен Paxlovid.
Приходите от продукти срещу Covid намаляват до $12,5 млрд. през 2023 г., което е спад от 78% спрямо пика от $57 млрд. през 2022 г. Анализаторите очакват продажби от около $9 млрд. и от двата продукта тази година.