неделя, 19 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    996 прочитания

    45 преподаватели от България, Словения и Сърбия станаха част от първата международна мрежа от STEAM начални учители

    Издателство „Клет България“ е водещ координатор по проекта, чиято задача е въвеждането на STEM/STEAM обучението от 1. до 4. клас
    26 април 2024, 11:17 a+ a- a

    45 преподаватели от България, Сърбия и Словения положиха основата на първата по рода си международна мрежа от STEAM начални учители в Белград през изминалия уикенд. Те участваха в първата международна среща по проекта STEM/STEAM in Primary School: Mission Possible, или още S.TEMPO project, който се координира от издателство “Клет България”.

    Участниците, сред които 15 преподаватели от училища, членуващи в Асоциацията на Кеймбридж училищата в България, преминаха и специално обучение за създаване на STEAM дейности за началния етап на базата на иновативна STEM/STEAM методология.

    Издателство „Клет България“ е водещата организация и основен координатор на проекта, който е по програмата Еразъм+. Задачата му е да въведе прилагането, преподаването и изучаването на STEM/STEAM в началното образование, като създаде международна мрежа от STEM/STEAM учители.

    Проектът S.TEMPO стартира през октомври миналата година и ще продължи до юни 2025 г., когато ще завърши с финална конференция в София. Основните партньори по проекта са представителствата на издателство Klett в България, Сърбия и Словения, както и Софийският университет „Св. Климент Охридски“ с Факултета по науки за образованието и изкуствата, Белградският и Люблянският университет с факултетите си по педагогика.

    Обучението на учители формира основата на мрежа от преподаватели, които да могат да служат като подкрепа за техни колеги и допълнително да улеснят процеса на внедряване на методологията S.TEMPO и по-нататъшно на STEM/STEAM образованието в страните участнички в проекта.

    Освен създаването на партньорската преподавателска мрежа по проекта към момента има изготвена и карта на учебните програми за началния етап за трите страни. Тя представя ясна и актуална картина на потенциалните междупредметни области от 1. до 4. клас, в които може да се планират и лесно да се въведат STEM/STEAM дейности, без да са необходими съществени промени в програмата по съответните предмети. Изговтена е и методология S.TEMPO, която дава ясни насоки за това как учителите в началното училище могат да развиват STEM/STEAM дейности в клас.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 дни
    БНБ: Чуждите инвестиции у нас със спад от 81% за година
    Най-големите вложения в страната за януари-март 2024 са от Австрия, Италия и Гърция
    преди 2 дни
    „Струма“ стана първата магистрала у нас с хеликоптерна площадка
    Хеликоптерът ще стига за 30 минути от София до тунел „Железница“
    преди 2 дни
    ЕК започна ново разследване срещу Meta
    Процедурата е заради пристрастяващите ефекти на социалните медии върху децата
    17 май 2024, 09:19
    "Булгаргаз" ще съди "Газпром" за 400 млн. евро
    Искът е заради спрените руски газови доставки
    17 май 2024, 08:53
    Проекти за близо 3 млрд. лева са реализирани у нас с парите от ЕС за транспорт за 6 години
    Със средствата са изградени 12 нови метро станции, 70 км нови пътища, 28 км рехабилитирани жп линии и 5 реновирани жп гари