Големите вериги продължават да търсят по-голяма близост до клиентите си и откриването на обект на главна улица ще бъде сред приоритетите им, сочи доклад на Colliers
Пандемията съживи интересa към пазаруването на търговска улица. Възприеманите по-рано като слаби страни на търговските улици фрагментирана собственост, липса на централизирана координация и достъпността на обектите от среда на открито, всъщност се превърнаха в техните силни страни. Това показва проучване на Colliers за пазара на търговски улици в София за първото полугодие на 2021.
Бул.“Витоша“ традиционно предизвиква противоречиви мнения през годините - дали се е утвърдила като място за пазаруване или за отдих и развлечение. Последните данни показват, че през първото полугодие на 2021 доминиращата категория на база наети площи продължава да бъде мода. Трябва да се отбележи, че кафенетата и ресторанти представляват по-голямата част от новооткритите площи (53%). Като резултат, секторът на заведенията постепенно настига категорията мода.
Наемните нива за магазин от 100 кв.м на булевард "Витоша" към края на първото полугодие на 2021 остават 50 евро на кв.м на месец.
Главните търговски улици в София са доказали своята устойчивост през последните години и се очаква тази тенденция да продължи. Съживен интерес има от търговци в различни категории като спорт, козметика, книжарници и магазини за дома. Големите вериги продължават да търсят по-голяма близост до клиентите си и откриването на обект на главна улица ще бъде сред приоритетите им, отбелязват авторите на доклада.