петък, 13 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    10099 прочитания

    Как „Рекламна академия“ помага на участниците?

    Преминали обучението споделят какво е усещането и с какво академията е била най-полезна за тях
    13 февруари 2024, 11:43 a+ a- a

    (л) Диана Петканова, Мартин Станилов и Севдалина Андреева (Снимки: Личен архив; колаж: Economy.bg)

    От 19 до 23 февруари ще се проведе 11-ото издание на „Рекламна академия“, тристранен проект на Нов български университет (НБУ), Българската асоциация на рекламодателите (БАР) и Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). Свързахме се с Диана Петканова, завършила БП Реклама, Client service, Noble Graphics, Севдалина Андреева, завършила БП Реклама, Account Manager, All Channels Communication, и Мартин Станилов, БП Графичен дизайн. Junior Graphic Designer, Saatchi&Saatchi. Те са участници в предишни издания на академията, за да ни разкажат какво е да си част от формата и с какво е бил най-полезен за тях.

    Какво е да си част от „Рекламна академия“?
    Диана: Това е едно невероятно професионално и житейско приключение, което те среща с толкова много нови хора, с които споделяш общи интереси и страсти. Дава ти поле за развитие и за разгръщане на пълния ти потенциал. Помага ти да изградиш реална самооценка за способностите ти и те зарежда с много положителна емоция и хубави спомени. Взела съм си по нещо от всяка една от четирите години, в които съм участвала. Спомням си за тези мигове с умиление и до днес. Едната година например бяхме измислили толкова добри неща, за които просто времето не ни стигаше физически, и се случи така, че на сутринта, след цяла вечер работа, бяхме заспали за 30 минути на бюрата пред компютрите в университета.

    Севдалина: „Рекламна академия“ е една уникална възможност за студентите да се докоснат до света на рекламата, да се запознаят с интересни хора и да натрупат практически опит, който лекциите невинаги могат да дадат.

    Мартин: „Рекламна академия“ е мястото, на което можеш да решиш един конкретен проблем – да научиш изключително много неща за много кратко време. Това е един много честен и откровен формат, защото ти показва в много голяма степен какво е рекламата и нейната магия.

    С какво академията беше най-полезна за Вас?
    Диана: Със сигурност най-полезното нещо, което ми служи и до днес са контактите с всички хора, които установих в рамките на формата – колеги в университета, преподаватели, хора от рекламните агенции и бизнесите. Със сигурност ми помогна да се установя в рекламните среди от всяка страна и ми отвори много врати и потенциални възможности за партньорства по една или друга линия. Друго нещо, с което ми беше много полезна, е това, че доказах на себе си, че съм способна на много независимо от ситуацията, което ми помогна да изградя необходимото самочувствие. Впоследствие това ми помогна да се изградя и като професионалист в сферата.

    Севдалина: Академията ме запозна с адски много интересни хора, с които общувам и до ден днешен и от които научих много полезни неща. Също така ми показа различна гледна точка на това как се генерира прозрение, как се брейнстормва и как се презентира, защото тези дейности в рекламата не са унифицирани и няма правилен и грешен подход.

    Мартин: За мен академията беше полезна с опита, който придобих, работейки в много близка до реалната работна среда. Разговори и съвети от ментори, които трудно бих чул в университета. Контактите, които направих. И най-вече с това, че запали огъня в мен към рекламата.

    Какво бихте посъветвали тези, които се колебаят дали да участват или не?
    Диана: Да не се колебаят. Не мисля, че има причина, поради която някой да не се включи в този формат. Дори ако сега някой ме попита дали бих се включила, ще кажа категорично ДА, без да се замисля. А също така, това е и една невероятна възможност за тези, които вече си търсят работа в сферата да опознаят добре средата и да открият своето място, както стана и с мен в третата година на РА, в която участвах.

    Севдалина: Няма как да съжалявате, ако се запишете. Само ако не се запишете, може да съжалявате. Наистина вярвам в това.

    Мартин: „Рекламна академия“ е, меко казано, задължителна за всеки студент, който иска да се развива в творческите индустрии. Отидете и вижте защо. Вие ще си го откриете. Поглеждайки назад, всеки час, прекаран по време на академията, ми е дал много повече, отколкото ми е взел. А и има нещо велико в това да се състезаваш с още има-няма 200 души.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 6 часа
    Софтуерният сектор у нас: За 8 години сме пораснали 5 пъти, вече сме индустрия за близо 10 млрд. лв., до 2026 заетите ще достигнат 70 хил. души
    100% от компаниите в софтуерната индустрия планират или вече използват изкуствен интелект, сочи проучване на БАСКОМ
    преди 4 часа
    ИТ секторът у нас настоява за предвидим бюджет
    Липсата на дългосрочна стратегия и предвидимост застрашава конкурентоспособността на страната, предупреди високотехнологичният бизнес у нас
    преди 6 часа
    Xiaomi откри физически магазин в Пловдив
    Това е третият обект на компанията в България
    преди 7 часа
    Ето колко компании у нас ще дадат коледен бонус на служителите си
    Размерът на бонуса варира в широк диапазон в различните сектори
    преди 7 часа
    Лек ръст на сивата икономика в България
    Усилията за ограничаване на сивата икономика не трябва да отслабват, отбелязват от АИКБ