сряда, 11 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    10148 прочитания

    Истории на успеха: Бурканът с грах, който трогна интернет

    Вижте какво споделят от рекламна агенция Human за кампанията, достигнала над половин милион българи за дни
    13 февруари 2024, 14:53 a+ a- a

    Кадър от рекламния видеоклип „Изоставен" - „Фантастико" и рекламна агенция Human

    В рубриката „Истории на успеха“ на Economy.bg разказваме за вдъхновяващи идеи, кампанни и проекти от света на бизнеса, за да покажем как идеите се превръщат в успех. Днес ще ви разкажем за кампанията с буркана с грах, която достигнала над половин милион българи за дни.    

    Наближава Свети Валентин, което означава само едно - романтика, планове за вечери на свещи, обикаляне за подаръци в последния момент. А какво правят онези, които все още не са намерили своята половинка? „Като мляко на щанда за бира…Като грах, който пак не разбира защо…е тук при ориза“.

    С тези стихове започва песента към видеоклипа на кампанията на Фантастико, озаглавена „Изоставен“. Кампанията е резултат от партньорството на търговската верига с рекламна агенция Human и за броени дни прикова вниманието на над половин милион българи.

    На какво се дължи нейният успех? С този въпрос се обърнахме към екипа на Human. Ето какво те споделиха за рекламната кампания пред екипа на Economy.bg: 

    Колко души и кои от екипа на Human работят по кампанията?
    „Изоставен” е кампания, в която почти всички от Human се включиха. Обикновено се случва така - когато има проект, който „пали” по начина, по който тази кампания го прави, всеки иска да помогне и да участва.

    Приблизително колко време и какъв бюджет са необходими за подобна кампания?
    В рекламата често нещата стават от днес за утре. Радвам се, че в случая имахме повече време. Това е идея, която презентирахме пред Фантастико още през ноември миналата годината, което ни даде време да изпипаме детайлите по кампанията и да пробваме сигурно 20 гласа за песента, преди да изберем Георги Костадинов.


    Как се роди идеята и как се прие от клиента? Имаше ли някакви колебания или съпротива?
    Тук историята става малко скучна. Имахме тази проактивна идея, презентирахме я и клиентът на момента се влюби в нея.

    Как бихте описали основната таргет група на рекламното видео?
    Всеки човек, който някога е изпитвал самота в живота си. Мисля, че с увереност можем да кажем, че около 100% от хората в България бяха наш таргет с тази реклама.


    На случаен принцип ли избрахте категориите храни, които да се окажат на грешния щанд?
    Избрахме ги спрямо текста на песента.

    Какво Ви насочи към тази стилистика при визуализацията на продуктите? Търсили ли сте асоциации с нещо конкретно?
    Във визуализацията на продуктите търсехме това отчуждение, което човек усеща, когато не си е на мястото - например млякото, което е сред стотици бири; горчицата, която е напълно затрупана от портокали; лука, който поставихме така, че да изглежда като тъжен човек, гледащ надолу.

    Какъв е рийчът на кампанията дотук?
    Кампанията стана коментирана, споделяна и харесвана навсякъде, където я оставихме. Нейният рийч е нещо, за което не сме се надявали и в най-смелите си прогнози. Още с първите дни на пускането ѝ достигна до над половин милион души. Тепърва предстои да видим колко още хора ще докосне.

    Според вас на какво се дължи успехът на кампанията?
    В момента има сериозна криза на креативността - все по-малко локални реклами и все по-малко неочаквани идеи от големи брандове в ефира. Което е жалко за пазар, в който има толкова много талант. Мисля, че хората имаха нужда от реклама, която да ги усмихне, разплаче или просто да ги накара да се замислят.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    Пощенска банка и ЕБВР с ключово партньорство
    Банката ще предоставя гаранции за 135 млн. евро за проекти в сферата на зелените инвестиции в различни индустрии
    преди 4 часа
    OMV България откри първата си ребрандирана бензиностанция
    Това е най-голямата корпоративна промяна на OMV до този момент
    преди 6 часа
    Технополис откри нов хипермаркет в Ловеч
    С новия магазин веригата открива 50 работни места
    преди 23 часа
    Проучване: Софиянци купуват нови жилища в кварталите, в които живеят
    Банковото кредитиране у нас продължава активно да движи пазара на жилища, сочи доклад на Forton Homes
    преди 1 ден
    Димитър Радев, БНБ: Облагането на свръхпечалбите на банките носи сериозни рискове за икономиката
    Надяваме се да бъде взето балансирано решение, което ще бъде в полза на всички, коментира Петя Димитрова, председател на Асоциацията на банките в България