Какви са отговорностите, технологиите и възнагражденията за тази позиция, научете от Георги Малчев, който има над 20 години опит в маркетинг комуникациите и богат преподавателски стаж в SoftUni Digital
Дигиталният маркетинг е сред най-бурно развиващите се науки, които ще бъдат ценен елемент от технологично развитото бъдеще на човечеството. Всички ние, като потребители, вече все по-често предпочитаме да пазаруваме или използваме услуги от комфорта на дома си, пред компютъра, тъй като така пестим време, усилия, а често и средства. Бизнесът отдавна е осъзнал необходимостта да бъде разпознаваем в дигиталното пространство, но не само това. Все повече компании ориентират своята дейност към дигитализация, тъй като интернет пространството предлага евтин и изключително бърз метод за комуникация и извършване на продажби на абсолютно всичко, във всеки един момент и от всяка точка на света. Това представлява изключително мощен инструмент, с който фирмите и клиентите от години насам вече си служат ежедневно и ефективно.
Повече за позицията „Експерт по дигитален маркетинг“ ще ни разкаже Георги Малчев. Той има над 20 години опит в маркетинг комуникациите и богат преподавателски стаж в SoftUni Digital.
Какви са перспективите за развитие на кариера в дигиталния маркетинг и какво го прави наука на бъдещето?
Перспективите са огромни. Дигиталният маркетинг се основава на това, че дигиталните устройства са част от ежедневието на почти всички потребители. А това е така, защото тези устройства задоволяват конкретни нужди на потребителите - дали за социално обвързване, дали за признания, дали за оптимизиране на ефекта от разполагаеми финансови ресурси и т.н. Потребителите имат нужда, която вече инстинктивно задоволяват на дигитално устройство. Може да разберат дали посетителите на даден хотел са останали доволни, дали има промоция на техника, готини ли са преподавателите или колегите в цялостната програма по дигитален маркетинг, кога е отворен даден магазин и т.н., или просто да видят постъпленията по банковата си сметка, да запечатат интересен момент около себе си и да го споделят, да намерят препоръчан ресторант в нов град и т.н.
Науката на бъдещето ще е как да отговаряме на нуждите на потребителите в този все по-дигитален свят на все повече интеракции, но и на прекъсвания и намален фокус на потребителите.
Какви са качествата, които се търсят в специалистите по дигитален маркетинг?
Ако трябва да използвам един много приложим модел - най-базовото ниво са знанията. Тях някой предполага, че имате. Следват уменията, които идват от релевантния опит. На следващото ниво са резултатите - защото именно затова ви наемат като служител, привличат ви като партньор или преподавател.
Каква е ролята на експерта по дигитален маркетинг и какви дейности изпълнява?
Ролята е да е част от цялостния маркетинг на компанията и да прави компанията по-успешна, а не да създава постове или да пуска реклами. През дигиталния маркетинг могат да бъдат тествани продукти и услуги, могат да бъдат валидирани аудитории, да се търсят най-силните сигнали за стойност на потребителите. Затова експертът по дигитален маркетинг има роля в цялостния маркетинг на компанията - понякога като участник в процеса, понякога поемайки водеща роля. И трябва да има поглед върху това как маркетингът подпомага целия бизнес на компанията.
В тази връзка и дейностите на експерта по дигитален маркетинг могат да бъдат много, и да бъдат разнообразни. В по-малките агенции и компании един експерт покрива много повече дейности, което може да бъде предизвикателство или плюс. Конкретно за пример за дейности бих дал маркетинг на съдържанието- едно от най-интересните неща - как методично и стратегически да се създава и дистрибутира дигитално съдържание, което помага за постигането на маркетинг целите, но задължително като подпомага потребителите сами да „изтеглят“ ценното за тях съдържание, с което да откриват как реално компанията ще им даде стойност, има ли доволни потребители, как да направят правилния избор и т.н.
Какво е заплащането за тази позиция и какви са тенденциите за оценяването на експертите по дигитален маркетинг?
Всичко зависи от уменията на кандидата - най-общо стартовите заплати за младши специалист по дигитален маркетинг са около 800 лв. нето. В компаниите по принцип възнагражденията са малко по-високи, но за сметка на това се търси дадено ниво знания и умения. За експерт и с натрупването на една, две, три години - заплатите могат да пораснат двойно и тройно, и нагоре. Защото експертът вече има знания, опит и има постигнати резултати през това време.
Как най-много расте заплащането? На база на реалния опит за постигне на резултати. А това идва с мнооооого четене, тестване и надграждане чрез реална работа в дигиталния маркетинг. Затова и в Marketing Fundametals, първият курс в цялостната програмата по дигитален маркетинг, поставям голям акцент на начина на мислене, за да си успешен в дигиталния маркетинг. Покриваме детайлно какво правят потребителите в съвременния дигитален свят. Анализираме детайлно подходи с конкретни примери през 2018 и 2019 г. И говорим за много приложими в практиката модели, които след това в рамките на останалите курсове са надграждани и допълвани. И задължително в дигиталния маркетинг е самоподготовката и да си в крак с работещите подходи. Но пък кой не иска да вложи още 10 или 20 часа в нещо, което знае, че ще го направи успешен :)
Вижте още:
IT JOBS in BG: SEO специалист
IT JOBS in BG: Email Marketing експерт
IT JOBS in BG: Python Developer
IT JOBS in BG: Графичен дизайнер/Уеб дизайнер
IT JOBS in BG: Експерт по дигитален маркетинг
IT JOBS in BG: Java Developer
IT JOBS in BG: Blockchain developer
IT JOBS in BG: C# Developer
IT JOBS in BG: PHP Developer
IT JOBS in BG: JavaScript Developer