понеделник, 29 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1362 прочитания

    Как стартира IBM в България?

    Историята на компанията научете от Георги Ганев - Генерален Директор на IBM България
    05 октомври 2023, 13:26 a+ a- a

    Технологичният сектор е един от най-бързоразвиващите се в България през последните години, като предлага все по-разнообразни възможности за ИТ кариера. Страната ни е както притегателна дестинация за световни технологични гиганти, които откриват свои офиси тук, така и благоприятна среда за стартиране и развитие на български компании, които днес са сред водещите работодатели в страната и продължават да разрастват екипите си. Но как започва всичко?

    В рубриката на Economy.bg „Как стартират компаниите в България?“ лидери на водещи компании в страната разказват за първоначалната идея, за първите служители, проекти, клиенти и технологии, за трудностите в началото и развитието на бизнеса и екипите през годините.

    Как стартира IBM в България научете от Георги Ганев - Генерален Директор на IBM България.

    Георги Ганев - Генерален Директор на IBM България. Снимка: Economy.bg

    Кога стартира IBM в България (кои бяха първите проекти, клиенти, задачи)?
    Компанията стартира в България през 1937. Дори изпълнителният директор Томас Уотсън идва да подпише договора. Първият проект е управлението на линията Варна – Русе. След това в годините на социализма има един период на затишие и през 1994 се връщаме на пазара. Всъщност тогава първите проекти са свързани с персоналните компютри. Това е времето на персоналните компютри, на инфраструктурата. Клиентите изграждат инфраструктура. Много от клиентите се базират все още на тази инфраструктура, която, естествено, се подновява във времето. Задачите от тогава до сега са растеж, развитие и инвестиции. 

    Чия е била идеята IBM да стартира в България?
    Ако има човек зад идеята, това е Пенко Динев. Той е бил партньор на IBM през 1994, когато компанията решава да откупи неговия дял. Така IBM стартира отново на пазара. Така че това е човекът, който стои зад завръщането ни на пазара в България. Той се пенсионира в IBM преди години и мога да кажа, че е една светла личност в нашата история. 

    Какви бяха първите трудности и как ги преодоляхте?
    Най-големите трудности се изразяват вероятно в това да спечелиш клиентите. Те и до днес са същите, защото доверието е единствената причина ние да имаме право да оперираме на този пазар. Когато клиентите ти вярват, когато им доставяш стойност, решаваш техните проблеми и ситуации и си 24/7 наличен за тях, нещата се получават от само себе си. Така че това е нашият лиценз да оперираме пазара – доверието. 

    С какви технологии работехте в началото в България?
    Първите технологии бяха персоналните компютри. Споменах го. Към днешна дата IBM вече е  различна компания. В последните 5 години ние се фокусираме в хибридни облачни инфраструктури, защото нашите клиенти работят в двата свята – публичен и частен облак, и ние искаме да ги срещнем там, където са. Да не ги караме задължително да местят данните от едно място на друго, а да се чувстват комфортно с инфраструктурата и архитектурата, като вярват, че са важни и  че техният път е напред. 

    Второто, на което много залагаме, е изкуствен интелект и автоматизация. Реалността е, че човечеството, откакто го има, върви към автоматизация на всичко. Така че това е една област, в която ние много инвестираме. Наскоро обявихме новата си платформа за генеративен изкуствен интелект – Watsonx. Това е бъдещето на IBM и на много други компании. В днешно време има една ключова дума в бизнеса и тя се казва достъпност. И втората важна е удобство. Така че ние се фокусираме върху това – чрез нашите технологии да доставим достъпност и удобство на клиентите на нашите клиенти. 

    Колко служители имахте в началото и какви?
    Първите специалисти са били основно технологични и търговци. Към днешна дата тази част от екипа е запазена. Тя се обновява, разбира се, не са същите хора от 94-та. През годините инвестирахме в развитие на центрове. Аз започнах от Финансовия център на IBM през 2004. После създадохме Центъра за управление на доставки на ЕМЕА. Те обслужват цяла Европа и Близкия изток на техните езици. Така че имаме изключително качествен отдел там. Финансовият отдел също функционира като център в момента. Но едно от нещата, с които най-много се гордея, е Technology Lifecycle Services центъра в България, който всъщност започна като съпорт център с малко хора, а днес е най-големият и най-стратегически център за IBM в световен мащаб. 

    Какво представлява компанията днес?
    Бих казал, че сме от топ 5 на най-големите ИТ работодатели в страната. Толкова за количеството. Споменах за бизнес единиците. Тези бизнес единици не са се развили от днес за утре. Зад тях стоят хора, които са инвестирали много време и усилия, за да докарат нивото дотам, че малка България да е на централно място в IBM сред над 140 държави, в които оперираме. От друга страна, аз, откакто станах изпълнителен директор, се фокусирам върху едно – репутацията на компанията. За мен репутацията е изключително важна и искам, когато хората говорят за IBM, да си помислят за това, че ние сме компания, на която може да се има доверие. Компания, която решава проблеми на клиентите или им дава иновативни решения, с които могат да обслужват клиентите си по по-добър и по-бърз начин. Това, че го правим с автоматизация и с изкуствен интелект е следващото важно. И третото най-важно нещо са хората. Ние се опитваме да създадем общност от знаещи и можещи хора.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на IBM Bulgaria Ltd. в JOBS.bg

     

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА КАК СТАРТИРАТ КОМПАНИИТЕ В БЪЛГАРИЯ:

    Как стартира WePrevent в България?
    Как стартира SoftOne България?
    Как стартира Milestone Systems в България?
    Как стартира VSG Bulgaria?

    Как стартира SAP в България?
    Как стартира Hitachi Solutions в България?
    Как стартира Blankfactor в България?
    Как стартира Мнемоника в България?
    Как стартира Тавекс в България? 
    Как стартира myPOS в България?
    Как стартира Kyndryl в България?
    Как стартира SoftGroup в България?
    Как стартира Konica Minolta в България?
    Как стартира Godel Technologies в България?
    Как стартира Станга в България?
    Как стартира Страйпс в България?
    Как стартира Hewlett-Packard Global Delivery Center в България?
    Как стартира „Мусала Софт“ в България?
    Как стартира „Абалта Технолоджис“ в България?
    Как стартира Progress в България?
    Как стартира „Немечек“ в България?
    Как стартира Технологичен център Комерцбанк в България?
    Как стартира SEEBURGER в България?
    Как стартира Scalefocus в България?
    Как стартира Hypoport в България?
    Как стартира Бош Инженеринг Център в България?
    Как стартира Visteon в България?
    Как стартира Acronis в България?
    Как стартира VMware в България?
    Как стартира Sensata Technologies в България?
    Как стартира Центърът за споделени услуги на Atos в България?
    Как стартира Chaos в България?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    26 април 2024, 14:45
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    26 април 2024, 14:34
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    26 април 2024, 14:14
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    26 април 2024, 13:50
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    26 април 2024, 11:47
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години