Какви са нагласите на лидерите към дистанционната работа разкрива ново глобално проучване на VMware
Практиката за отдалечено работно място - от офиса, дома или хибридна вече показа своята ефикасност за бизнеса и ангажираността на служителите. Въпреки това всеки четвърти мениджър се безпокои, че екипите му няма да се справят със задачите, ако работят от разстояние. Повече от една четвърт (28%) усещат, че културата на директорите обезсърчава дистанционна работа, и повече от половина мениджъри (59%) чувстват повече напрежение да бъдат онлайн извън стандартното работно време.
Това показва ново глобално изследване, проведено от VMware сред мениджъри, HR и ИТ професионалисти.
Всички тези фактори насочват към необходимостта от разклащане из основи на традиционния управленски подход и практики. Бизнес културата и лидерството имат нужда от актуализация, а мениджърските практики трябва да се адаптират към служителите, работещи дистанционно, е изводът от доклада.
Тревогите на мениджърите относно гъвкавото работно място продължават въпреки ясните ползи за бизнеса и служителите от този модел, както и възможността за подбор на по-разнообразни групи от таланти и умения от цял свят. От началото на дистанционната работа повече от три четвърти от служителите (76%) потвърждават, че отношенията с колегите им са се подобрили. 66% от тях се чувстват по-уверени да говорят по време на онлайн срещи, а 69% казват, че нивото на стреса им по време на работа се е намалило. С близо една трета са се увеличили и работната етика, и продуктивността на служителите (съответно с 30% и 34%). В допълнение към това, 67% от мениджърите споделят, че процесът на назначаване на висококвалифицирани кадри е станал по-лесен, особено за работещите родители (83%) и кандидатите от малцинствата (68%). В контекста на генериране на нови идеи, почти три четвърти (72%) потвърждават, че иновациите идват от повече източници в организацията, отколкото преди.
„За да извлекат максимума от работното място „навсякъде”, мениджърите трябва да сменят фокуса си при проследяването на работния процес от приноса към резултата в рамките на взаимното доверие. Ключово тук е постигане на правилен баланс, където служителите да се чувстват мотивирани и свободни да дадат порив на креативността си.“, казва Карл Бенедикт Фрей, директор на проекта Future of Work, от университета в Оксфорд.
В сегашната ситуация ИТ отделите вече не се възприемат като единствения движещ фактор на отдалечената работна сила, която може да работи от централата, локален офис, вкъщи, в движение или в комбинация. Само една трета (33%) от респондентите смятат, че ИТ отделът е основната бизнес единица, определяща формата на отдалечената работа.
„Безпрецедентната трансформация на работното място безусловно крие много предимства както за работодателя, така и за работниците. Ние не трябва да подценяваме обаче необходимата трансформация в стратегията на управление на служителите, за да поддържаме ангажираността и продуктивността им. Определено ролята на висшия мениджмънт е да задава тона, а мениджърите на хора трябва да поддържат доверието, зареждат екипите и определят общите цели.“, коментира Вероник Карсенти, директор Дигитално работно място, Ориндж Груп Франция.
Вижте видео от онлайн брифинга, на който беше представен докладът и тенденциите в организацията на работните процеси: