петък, 19 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    8924 прочитания

    Какви са тенденциите в тиймбилдинга тази година?

    ESG, развитие на „умения за бъдещето“ и повече смисъл за хората са водещи теми в програмите през 2024, казва Илияна Димитрова от Catalyst България
    27 март 2024, 09:57 a+ a- a

    Илияна Димитрова - Мениджър Връзка с Клиенти в Catalyst България. Снимка: Личен архив

    Какви са тенденциите в тииймбилдинг програмите през тази година, кои са най-предпочитаните формати от компаниите и навлиза ли изкуственият интелект и в тази област? 

    Своите наблюдения пред Economy.bg споделя Илияна Димитрова - Мениджър Връзки с Клиенти в българската тиймбилдинг компания Catalyst България. Повече от 15 години Илияна се занимава с представянето на тиймбилдинг програмите към клиентите, консултира избора им и подпомага целия процес при осъществяването на събитията.

    Илияна, какви са новостите и тенденциите през тази година при организиране на тиймбилдинг програми? Какви теми и формати преобладават?
    Изминаха три месеца от началото на 2024 година, достатъчно време за очертаване на реални тенденции в търсенето и предлагането на програми за развитие на екипи и тиймбилдинг събития.

    По отношение на съдържанието изборът на клиентите логично и естествено е свързан с целите на конкретния тиймбилдинг, какво в този момент е на фокус като вътрешна комуникация и какво е важно за развитието на екипите. Най-често ключовите теми в бизнеса по отношение на управлението на хората са повишаване на ангажираността, засилване на свързаността, подобряване на бизнес процесите, развитието на комуникационни умения от нов тип. Разбира се, забавлението и запомнящите се емоционални преживявания винаги са задължителни за един добър тиймбилдинг.

    Темата ESG силно присъства в ежедневните ни консултации с клиенти за избор на тиймбилдинг активности. В някакъв смисъл тя се превръща в отправна точка и при търсенето на екипни активности и добри практики в събитийния мениджмънт. Факторите като въздействие върху околната среда, социални взаимодействия с общности и хора, прозрачност в управлението в различни аспекти намират израз и в този избор. Тук е важно да предпазим и клиентите, и себе си от първосигнално залитане в тренда и да открием смисъл във всяка дейност и екипна програма.

    Неизменно от добрите тиймбилдинг сценарии вече се изисква да имат повече смисъл и да носят добавена стойност за хората. В тази посока предлагаме игри като Impact, Sumit Challenge, Team Intelligence, Go Team, които подпомагат осъзнаването колко важно е да променяме поведението си и да бъдем лично отговорни към околната среда и хората, с които работим, да поддържаме и развиваме стабилна корпоративна култура и благоприятна атмосфера в екипа.

    Важен фактор от няколко години е и благополучието на хората, много компании имат дългосрочни програми за подобряването му. Щастливи сме, че успяваме да подпомогнем това с няколко игри като Team Wellbeing, Crescendo, Discover Around. 

    Друга голяма тема е развитието на „умения на бъдещето“, която включва, от една страна, адаптация към новите технологични реалности, но и развитието на human intelligence умения, от друга.

    Форматите за организиране на екипни събития остават същите – продължава бумът на преживяванията на живо, виртуалните формати се запазват за отдалечени екипи или кратки форми на екипни игри за поддържане на свързаността. 

    Кои са ключовите фактори за избор на програми за тиймбилдинг и какво търсят компаниите в България, кои са най-предпочитаните игри и формати?
    Търсенето на конкретни тиймбилдинг програми се определя основно от фазата на развитие на съответните екипи. Засилва се тенденцията различни послания към хората да минават през така наречените геймифицирани формати. Фокусът варира от необходимост от осъзнаване на принадлежност към екипа като част от онбординг на нови служители или най-често при новосформирани екипи през приемане и емоционално осмисляне на ценности, фундаментални при управлението на хората, поддържане на атмосфера на сплотеност, човечност и обвързаност в общата работа. Така на дневен ред стоят както нови технологични игри – специално създадени дигитални приложения, с добавена VR или AR, напоследък и AI, както и класическите аналогови игри, които преживяват своя ренесанс.

    Повишаването на ангажираността трайно е основна тема в програмите за развитие на екипите. Това налага постоянно да предлагаме нови игри с подобрено и интересно за различни поколения съдържание. 

    Разбира се, сериозните компании имат планирани бюджети за организиране на събития, но факторът „цена“ като че ли вече не е водещ. Повечето клиенти вече са наясно, че качествените услуги изискват релевантни ресурси.

    Намирате ли разлики в търсенето на компаниите в България и глобално с оглед на Вашите наблюдения върху световния пазар на тиймбилдинг услуги от Catalyst групата?
    Като част от мрежата Catalyst Global следим какво се случва в различни държави по света, споделя се опит от реални събития, постоянно се подобряват различни игри. Не бих казала, че има съществена разлика по отношение на предлагането и търсенето на тиймбилдинг програми, защото бизнес потребностите са сходни в големите компании, с които работим. Открояват се някои локални специфики, които са свързани повече с разбирането доколко тиймбилдингът приоритетно е време само и единствено за забавление или е част от програми за развитие на екипи и е натоварен и с по-сериозни цели. В това отношение наблюдаваме промяна и тук. Все по-често екипните преживявания стават част от дневния ред на работни срещи, търговски конференции, корпоративни събития.

    Навлиза ли изкуственият интелект и в тиймбилдинг програмите? Прилагате ли го вече и за какво?
    Изключително актуално, да, всички търсим намеса и присъствие на AI във всичко, включително и в тиймбилдинг програмите. В нашата сфера това търсене се появи относително скоро, от около половин година. Колегите от различни държави в мрежата на Catalyst Global споделят за нарастващ интерес за включване на AI под различни форми. В някои сценарии за тиймбилдинг експериментално допълнихме опции за включване на AI като „член на екипа“ при създаване на филми и видео клипове, в игри тип „търсене на съкровище“, в други като Making the New е необходимо да се анализира и осмисля информация, генерирана от изкуствен интелект. Предизвикателството, което е на дневен ред, как хората да взаимодействат с AI, какви умения да развиват, неизбежно ще мине първо през специализирани обучения.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 10 часа
    JPMorgan: Не разчитайте на увеличаване на биткойна след разполовяването
    Банката прогнозира спад в стойността на най-голямата криптовалута в света
    преди 11 часа
    СЗО даде ново име на Covid и други респираторни вируси
    Международната агенция актуализира терминологията, която препоръчва за описание на респираторни инфекции
    преди 1 ден
    В София започна Serp Conf. 2024 International
    Вторият ден на конференцията, 19 април, е с акцент върху електронната търговия
    преди 1 ден
    Марк Рюте: Ще съдействаме и пред Австрия за пълноправното ви членство
    Неприемливо е да не сте членове на Шенген и по сухопътни граници, заяви министър-председателят на Нидерландия
    преди 1 ден
    BILLA България стартира своята лятна програма за ученици от цялата страна
    Всички желаещи могат да кандидатстват онлайн в новия кариерен сайт на компанията
    преди 1 ден
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство