Най-големият круизен кораб в света е с дължина 365 м., има 20 палуби и може да настани 7600 пасажери
Най-големият круизен кораб в света отплава от Маями, Флорида, на своето първо плаване, но има опасения относно емисиите метан, които корабът отделя, отбелязва BBC.
Дългият 365 метра Icon of the Seas има 20 палуби и може да побере максимум 7600 пътници. Той е собственост на Royal Caribbean Group. Корабът тръгва на седемдневнa обиколка на Karibskite острови.
Icon of the Seas е най-големият круизен кораб в света, тежащ 250 800 тона с дължина близо 365 метра или около 5 пъти по-голям от Титаник. Самият кораб струва на Royal Caribbean International €1,65 млрд. за изграждане и придобиване. Билетите варират от $1723 до $2639 на човек, според уебсайта на Royal Caribbean. Круиз през високия сезон около Коледа ще ви струва $5124 на човек. Първото му плаване ще спре в Сейнт Китс и Невис и Шарлот Амали на Американските Вирджински острови.
Еколозите предупреждават, че корабът, задвижван с втечнен природен газ (LNG), ще изпусне вреден метан във въздуха. Построен в корабостроителница в Турку, Финландия, регистрираният на Бахамите кораб има 7 басейна и 6 воднипързалки, повече от 40 ресторанта, барове и салони.
Въпреки че втечненият природен газ гори по-чисто от традиционните корабни горива като мазута, съществува риск част от него да изтече, причинявайки изтичане на метан в атмосферата. Метанът е много по-мощен парников газ от въглеродния диоксид.
„Това е стъпка в грешната посока“, каза Брайън Комър, директор на морската програма към Международния съвет за чист транспорт (ICCT), цитиран от агенция „Ройтерс“. „Бихме изчислили, че използването на LNG като корабно гориво отделя над 120% повече емисии на парникови газове през жизнения цикъл от корабния газьол“, каза той.
По-рано тази седмица ICCT публикува доклад, в който се твърди, че емисиите на метан от кораби, работещи с втечнен природен газ, са по-високи от предполагаемото в настоящите разпоредби.
Метанът, мощен парников газ, улавя 80 пъти повече топлина в атмосферата спрямо въглеродния диоксид за 20 години. Намаляването на тези емисии се счита за решаващо за забавяне на глобалното затопляне.
Royal Caribbean казва, че Icon of the Seas е с 24% по-енергийно ефективен, отколкото се изисква от Международната морска организация за модерни кораби. Компанията планира да въведе кораб с нулеви емисии до 2035 г.
Круизната индустрия е един от най-бързо развиващите се сектори на туризма, като младите хора се интересуват особено от круизни ваканции, според търговската организация Cruise Lines International Association. Според тях круизната индустрия е допринесла със $75 милиарда за световната икономика през 2021 г.