неделя, 28 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1743 прочитания

    Първите дни в StorPool

    Какъв е процесът на въвеждане на нови служители в технологичната компания, разказва Силвина Фурнаджиева - Employer Branding Specialist в StorPool
    23 януари 2024, 17:47 a+ a- a

    Силвина Фурнаджиева Еmployer Branding Специалист в StorPool Storage. Снимка: Личен архив

    В новата рубрика на Economy.bg „Първите дни в...“ HR професионалисти във водещи компании в България разказват какъв е процесът на въвеждане на нови служители. Как се случва и колко време отнема периодът по онбординг, какво да очакват новите служители в своя първи работен ден и как компанията подпомага успешната адаптация на новите си колеги?

    Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители в StorPool от Силвина Фурнаджиева, Employer Branding Specialist в българската технологична комппания.

    Разкажете ни какво да очаква Ваш нов колега в първия си работен ден в компанията? В колко часа и къде (виртуално или на живо) ще започне работният му ден и кой ще е първият човек, с когото ще се запознае?
    В StorPool процесите на подбор и онбординг са интегрирани, така че да осигурим възможно най-плавен преход между тях.

    Подборът започва със задача, която кандидатът получава преди първото си интервю. Тя му дава възможност да се запознае с типичните дейности, които би извършвал в работата си, а на нас позволява да оценим начина, по който подхожда към решението. След успешно решената задача следва поредица от интервюта, които провеждаме онлайн или присъствено (както е най-удобно за всички) и в които той се запознава с бъдещия си пряк ръководител и членовете на екипа, в който би работил. Така, когато започне работа, новият член на екипа ни вече познава хората, които ще бъдат част от работното му ежедневие.

    Всеки наш колега има възможност да избере откъде да работи: изцяло от офиса ни в кв. „Изток“ в София, напълно дистанционно или в хибриден режим. Независимо от избора му обаче първата седмица от работата му преминава в офиса. Работното ни време е гъвкаво и през седмицата на въвеждането на новия ни колега в работата то се уговаря така, че да даде възможност на целия екип да се събере и да го посрещне. По този начин даваме възможност за добро опознаване на хората и за максимално ефективно въвеждане във всички аспекти на работата и на нашата фирмена култура. Личният контакт между хората е изключително важна част от културата ни, затова и държим максимално да подпомагаме опознаването им и изграждането на добри колегиални отношения.

    Как подпомагате новия служител да се чувства добре дошъл и интегриран в екипа и организацията?
    Работната ни среда е приятелска и неформална. Всеки, който има въпроси или затруднения, получава помощ от колегите си (или от ръководителя си при необходимост). Това е особено важно за новите ни колеги и се стремим да обръщаме специално внимание на техните нужди и въпроси, за да осигурим възможно най-плавно и пълно предаване на работата. В допълнение новите ни колеги получават малък подарък за добре дошли в екипа.

    Екипът на StorPool. Снимка: StorPool

    Спрямо различните позиции/отдели какви обучения преминават новите служители?
    Макар и позициите и екипите ни да са  различни, процесът на въвеждане на новите колеги в работата е сходен. Всеки получава достъп до разписани процеси и събрано знание от хората в екипа, свързано с неговите или нейните задачи. Останалите хора в екипа, в който работи, действат като ментори, които отговарят на въпроси и помагат със задачите на човека, докато навлезе в работата и се почувства комфортно в новата си роля.

    Кои са участниците от страна на компанията в процеса на онбординг и каква е тяхната роля?
    Прекият ръководител на новия член от екипа е винаги на разположение по време на онбординга. Той отговаря за въвеждането на новия служител в работата и проактивно го подпомага, когато има нужда от това. Той може да се обръща за съдействие и към останалите членове на екипа, особено при по-специфични въпроси, например работа с определена технология, с която определен негов колега има голям опит. Нашият HR мениджър също следи как новият човек се интегрира в екипа, доколко се вписва в нашата култура, как се чувства и как хората от екипа се чувстват с него или нея.

    Какви са инструментите и ресурсите, които предоставяте на новите служители, за да им помогнете да се адаптират по-лесно?
    Даваме им максимална гъвкавост и време за учене, като същевременно ги включваме в работния процес още от първия ден. Това позволява да се учат в движение и да навлязат по-бързо в работата, и повишава тяхната мотивация, защото усещат своето пряко влияние върху работата и възможно най-скоро виждат резултатите от своята дейност.

    Колко време обикновено отнема целият процес на онбординг, включително подготовката и обучението?
    Първоначалното въвеждане в работата заедно с екипа отнема една работна седмица. След нея навлизането на всеки е с различно темпо в зависимост от неговата позиция, предишен опит, нагласа и умения за учене и прилагане на наученото. В общия случай най-късно на третия си месец при нас колегите ни пълноценно допринасят за работата на екипа, в който са.

    Какви предизвикателства срещате най-често в процеса на онбординг и как се справяте с тях?
    Необходимостта опитните ни колеги да се откъсват от работния процес, за да бъдат ментори на нови хора в екипа, е предизвикателство от гледна точка на отделеното време и балансирането между двете роли, но се отплаща с увеличаването на капацитета ни с нови, добре обучени специалисти.

    Как измервате степента на готовност за работа на новия служител и приобщаването му към екипа?
    Постоянно наблюдаваме резултатите на екипа, в който работи новият ни колега, както и как той лично допринася за тях. Неговият пряк ръководител следи както за изпълнението на поставените тримесечни и годишни цели, така и за качествените показатели в работата, като вписване в екипната култура например.

    Какво бихте посъветвали Ваш бъдещ служител – как да се подготви за първия си работен ден във Вашата компания?
    Всеки, на когото предстои да започне работа при нас, бих посъветвала да дойде с желание и мотивация за учене и прилагане на наученото в практиката, както и да не се притеснява да общува с всички колеги в компанията. Както казваме при нас, глупави въпроси няма и ако човек се е постарал, но не е успял да намери отговора сам, най-добре е да потърси съдействие и винаги ще се намери някой, който с удоволствие ще му помогне.

    Вижте какъв продукт разработва StorPool Storage

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 1 ден
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 1 ден
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 1 ден
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 2 дни
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години