петък, 19 юли 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1128 прочитания

    Карлсберг България инвестира в над 200 хибридни автомобила

    Дългосрочната амбиция на Карлсберг България е постигането на нулеви въглеродни емисии в пивоварните до 2030
    21 ноември 2023, 09:47 a+ a- a

    До края на 2023 Карлсберг България ще подмени на 100% служебния си автопарк, инвестирайки в над 200 хибридни автомобила. Така компанията цели да намали въглеродните емисии, отделяни в атмосферата, както и да насърчи екологичното мислене сред своите служители.

    Карлсберг България полага и постоянни усилия за ограничаване на въглеродния отпечатък от дейността си чрез енергийна ефективност, оптимизация в дистрибуцията и транспорта, енергоспестяващи витрини, използване на зелена енергия от соларни панели и програми за спестяване на вода в пивоварните. За периода 2015-2022 г. компанията е постигнала -24% намаление във въглеродните си емисии (kg CO2e/hl) по цялата верига на стойността, която включва всеки етап от пивоварния процес – от доставката на суровините, през производството и варенето на пиво, до охлаждането и филтрирането на готовата течност, пакетирането и доставката на продукта до крайните потребители. Общото количество спестени въглеродни емисии е 58 хиляди тона въглеродни емисии, което се равнява на въглеродния отпечатък от 22 000 коли.

    Най-високи резултати Карлсберг България постига по отношение на оптимизирането на въглеродния отпечатък в пивоварния процес, както и в подобренията при опаковките и използването на стъклени бутилки за многократна употреба. Всяка върната в търговската мрежа бутилка се транспортира обратно към пивоварните, където преминава през процес на дезинфекция и почистване, за да влезе отново в производствения процес. На всеки етап от бутилирането на бира, показателите на бутилките се следят, за да се определи нивото на издържливост и качества на стъклото. Животът на бутилките може да достигне до 50 производствени цикъла, с което се спестява енергия и ресурси за производството на ново стъкло.

    За да ограничи въглеродните емисии при процеса на охлаждане на крайните продукти, за периода 2022-2023 г. Карлсберг България е въвела в експлоатация и над 6 000 енергоспестяващи витрини, а инсталираните 640 броя соларни панели в пивоварната в Благоевград спомагат за по-екологично производство и представляват 7% от общото количество използвана енергия.

    Известно увеличение във въглеродния отпечатък се регистрира единствено при дистрибуцията и транспорта на суровините поради внасянето им от други страни, както заради ръста в производствен обем на компанията, която от години е лидер на пазара на бира в страната.

    Дългосрочната амбиция на Карлсберг България е постигането на нулеви въглеродни емисии в пивоварните до 2030 г. и нулев въглероден отпечатък от дейността на компанията до 2040 г.

    Като част от международната Карлсберг Груп, компанията допринася за изпълнението на програмата „Заедно към нулев отпечатък и отвъд“ в България. Тя се състои от шест амбиции: нулев въглероден отпечатък; нулеви отпадъчни води; нулева толерантност към безотговорната консумация на алкохол; нулеви злополуки на работното място; нулев отпечатък от опаковки и нулево въздействие върху земеделието. Програмата е част от бизнес стратегията на компанията SAIL’27, като чрез нея Карлсберг цели не само да ограничи въздействието си върху околната среда, но да засили действията си по отношение на отговорното снабдяване, правата на човека, многообразието, равенството и приобщаването на работното място и други теми от социално и обществено значение. 

    Карлсберг България е водещ производител на бира в Бългрия и една от най-динамичните и бързо развиващи се компании в бранша. Компанията разполага с две пивоварни – в град Шумен и в град Благоевград, както и с логистични центрове и търговски офиси в страната.

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 часа
    Wizz Air празнува 20 млн. превозени пътници от летище София
    Авиокомпанията и стартира нов маршрут – до Лион
    преди 3 часа
    Онлайн продажбите в САЩ достигнаха $7,2 млрд. в първия ден на Amazon Prime Day
    Продажбите са с над 10% повече спрямо миналата година
    преди 7 часа
    Глобално кибер прекъсване приземи полети по целия свят
    Проблемът засегна и работата на банки и медии в различни точки на света
    преди 8 часа
    Президентът ще връчи втория мандат на 22 юли
    На кандидата за премиер, посочен от втората по численост парламентарна група в 50-ото Народно събрание
    преди 9 часа
    WordPress Engine придобива българската NitroPack
    Основателите Георги Петров и Михаил Стойчев ще работят върху нов проект