петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2153 прочитания

    Луксозна вила в Италия – новият хоум офис на бизнес лидерите

    Италия привлича все повече бизнес лидери от цял свят, които купуват ваканционни имоти за хоум офис
    14 май 2021, 13:17 a+ a- a

    Гледка към езерото Комо

    През последната година най-богатите хора в света бяха принудени да прекарват много повече време вкъщи, отколкото преди. Това накара много бизнес лидери да помислят за покупка на нов дом и то на места, на които обикновено планират почивката си.

    „Италия остава една от най-търсените страни за покупна на имот от висок клас, като най-предпочитаните области са езерото Комо, Тоскана, Лигурия и Сардиния“, казва пред Financial Times Йелена Цветкович, директор на международната жилищна мрежа на агенцията за недвижими имоти Savills. В обширна статия по темата изданието коментира нарастващия интерес на топ мениджъри и предприемачи от цял свят към покупката на ваканциинен имот за жилищни нужди. 

    Преди пандемията бизнес лидери, които са купували вила в Италия, са я използвали предимно за почивка. През последната година обаче преминаването към работа от дома е отворило италианския пазар на имоти от висок клас за мениджъри, които са прекарвали голяма част от времето си в Ню Йорк или Лондон, отбелязва FT.

    „Във време на пандемия хората не могат да направят много, но това, което могат да променят, е средата на живот“, казва Йелена Цветкович. Тя посочва, че богатите чуждестранни купувачи, които работят по цялия свят, са привлечени от района на езерото Комо поради близостта му до Милано и връзката със световни летища. В района има международни училища, а бързият достъп до намиращата се в близост Швейцария е друго предимство, който привлича купувачи.

    „Профилът на купувача, който гледа към Италия, е много по-разнообразен в сравнение с други европейски страни. Например в Алгарве (Португалия) имаме предимно запитвания от Великобритания и Ирландия. В Италия има британски интерес, но също така и клиенти от Северна Европа, Франция, САЩ и др.“, казва още Йелена.

    Данъчни облекчения, въведени от италианското правителство, също привличат чуждестранни купувачи. Мярката, която получава най-голямо внимание, е схема с фиксирана ставка, при която хората, които имат жилище в Италия (наето или закупено), могат да платят фиксирана годишна такса от 100 000 евро, за да освободят чуждестранните си доходи от други италиански данъци. Така най-богатите могат да се спестят потенциално милиони данъци върху активи и доходи.

    „Голям брой купувачи са привлечени от данъчните промени. Не мисля, че хората се местят в Италия само по данъчни причини, но това се превърна в допълнителен бонус“, казва Бил Томсън, председател на агенцията за недвижими имоти Knight Frank в Италия.

    „За някои купувачи това може да наклони везните от Франция към Италия например. Ако мислите само за данъци, разбира се, има и други места, които ще бъдат по-добри от Италия. Но за хората, които искат италиански начин на живот и да обитават имот с богато историческо минало, това помага“, добавя Йелена Цветкович.

    Финансовите анализатори отбелязват, че състоянието на италианската икономика не влияе върху пазара на луксозни имоти. „По-голямата част от хората, които купуват такива имоти, идват от чужбина или са италианци, които са толкова богати, че това, което се случва с местната икономика, всъщност не ги засяга“, казва Джанлука Матарочи, специалист финанси „Недвижими имоти“ в бизнес училището Luiss в Рим.

    Пандемията не е довела до спад в търсенето на луксозни имоти в Италия, дори напротив, отчитат агентите по недвижими имоти в страната. С помощта на местен представител, който прави оглед на имота, и виртуален тур, много купувачи са стигнали до сделка. FT цитира подобни продажби на стойност 2-3 млрд. евро.

    Но най-важното, казва Бил Томсън, месеците работа от вкъщи по време на пандемията показаха на хора, които преди си мислеха, че е невъзможно да живеят по-голямата част от годината в Италия, да си представят нов живот. „Голямата част от тези хора са предприемачи, много умни и проницателни, които са работили усърдно и осъзнават, че начинът на живот има значение.“

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 7 часа
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 7 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 7 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 8 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 10 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години