петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4324 прочитания

    300% ръст в усилията на бизнеса да подпомага обществени каузи

    Каузата корпоративна социална отговорност сплотява както бизнеса, така и обществото, казва Ираван Хира
    20 февруари 2014, 16:16 a+ a- a

    (л) Мария Шишкова, член на УС на БФБЛ, Ираван Хира, председател, и Елица Баракова, член на журито на Годишните награди за отговорен бизнес

    От Българския форум на бизнес лидерите /БФБЛ/ отчетоха 300% ръст на усилията на бизнеса в посока проекти свързани с корпоративната социална отговорност /КСО/. Това съобщиха от форума на пресконференция, посветена на предстоящото връчване на годишните награди за отговорен бизнес. "Каузата КСО сплотява не само нас във Форума, но и все повече компании, а с това и цялото общество", отбеляза председателят на БФБЛ Ираван Хира.Забележителното тази година, е че участие са взели компании от цялата страна, включително и от малки населени места, а като цяло ръстът на участващите спрямо 2012 е 10%.

    Тази година ще се проведе 11-тата церемония по връчване на награди за отговорен бизнес. Инициативата е учредена през 2003 с 4 категории, като участие са взели 19 проекта на 18 компании. През 2004 се учредява и наградата Engage (отличава степента на ангажираност на служителите), през 2006 за първи път се връчва и награда в категория "Маркетинг, свързан с кауза", а през 2008 се въвежда категория "Най-добра социална политика на малко или средно предприятие".

    Общият брой подадени проекти от учредяването на наградите до момента е 551, като най-много са в категориите "Инвеститор в обществото" - 148 и "Инвеститор в знанието" - 141. 


    Средствата за КСО, според подадените проекти за 2013 се разпределят както следва:
    - 33% са инвестициите в областта на образованието;
    - 32% са инвестициите в обществото;
    - 13% са средствата, вложени в развитието на човешкия капитал;
    - 11% са за проекти по опазване на околната среда;
    - 11% са похарчени за маркетингови проекти, обвързани с каузи;
    - 16 проекта са дългогодишни.

    Тази година проектите са разпределени по категории:
    - Инвеститор в знанието – 22 проекта;
    - Инвеститор в обществото –  21 номинации;
    - Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд –  9 проекта;
    - Маркетинг, свързан с кауза – 7 номинации;
    - Инвеститор в околната среда –  7 кандидатури;
    - Най-добра социална политика на МСП – 4 проекта.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 8 часа
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 8 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 8 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 9 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 11 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години