събота, 27 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1333 прочитания

    Готови ли са потребителите за плащания с VR и AR?

    Хората тепърва ще започнат да плащат по-често посредством тези технологии, сочи ново проучване
    04 август 2023, 10:17 a+ a- a

    Добавената реалност (AR) и виртуалната реалност (VR) се възприемат все по-добре от потребителите, благодарение на по-честото им приложение в онлайн пазаруването. Очакванията са тези постоянно развиващи се технологии да стават все по-популярни, особено след обявяването на новия хедсет на Apple - Vision Pro. Въпреки нарастващия интерес към AR и VR, тазгодишното проучване на Paysafe “Изгубени в трансакциите”, проведено по поръчка на компанията от Sapio Research, сочи, че потребителите тепърва ще започнат да плащат по-често посредством тези технологии.

    За първи път AR и VR се въвеждат в онлайн пазаруването през 2014 г. от два големи бранда - Topshop и Lowe's. Девет години по-късно компании като Ikea, Amazon и Asos също лансират тези опции, за да подобрят потребителското изживяване. По този начин клиентите “пробват” и/или “виждат” продуктите преди да ги закупят. Не е изненадващо, че предимствата на двете технологии - AR и VR, се прилагат в редица индустрии, които целят постоянно подобряване на клиентското изживяване - пътувания, онлайн игри, iGaming, спорт, кино и др. Това е и причината плащанията да се интегрират с AR и VR, за да се улесни пътят на потребителя и да се намалят стъпките при пазаруване онлайн.

    Същевременно, проучването на Paysafe “Изгубени в трансакциите” показва, че само 3% от респондентите са използвали AR или VR за закупуване на стоки. Все пак интересът към AR и VR плащания нараства едновременно с повишаващото се търсене на преживявания, базирани на същите технологии.

    Съображенията за сигурност често са най-голямата бариера пред въвеждането на всяка нова платежна технология. Това е разбираемо – финансовите данни може би са най-чувствителната информация, която потребителите споделят. Напълно очаквано е клиентите първо да изграждат доверие към дадена технология, преди да споделят своите лични данни с нея. Направеното от Paysafe проучване отчита опасения за сигурността сред потребителите, които се превръщат в пречка в процеса на възприемане на AR и VR технологиите.

    Докато респондентите в проучването на възраст над 65 г. споделят, че за тях AR и VR технологиите не са надеждни, мнението на по-младите участници е точно обратното - те не се притесняват за сигурността си. Едва 12% от респондентите споделят, че не биха използвали AR и VR при онлайн пазаруване, защото не се чувстват защитени.

    Изненадващо, изглежда, че апетитът към базираните на AR и VR плащания расте. В доклада “Изгубени в трансакциите”, 27% от респондентите споделят, че биха използвали виртуална реалност (VR) в следващите 2 години, а 28%, че биха се доверили на добавена реалност (AR) стига технологиите да са широко достъпни и да знаят достатъчно за тях.

    Ако технологии като АR и VR са все още малко познати на потребителите, то Метавселената е още по-нова материя. На практика тази единствена по рода си, 3D споделена версия на интернет пространството, е все още хипотеза, макар и някои онлайн видео гейминг вселени да заемат част от нея.

    Метавселената не притеснява потребителите, когато говорим за плащания в нея. Доколкото делът респонденти, които не биха пазарували в Метавселената е по-висок (17%) в сравнение с този на потребителите, които не биха се доверили на AR и VR, той все пак остава нисък. Подобно на притесненията за сигурността при ползване на AR и VR плащанията, те могат да се окажат препъни камък за по-широкото приложение на плащания в Метавселената. Това би се променило след официалното лансиране на Метавселената. Интересът към извършване на плащания в нея в момента е доста окуражаващ. Над 26% от респодентите в проучването на Paysafe биха пазарували в нея през следващите две години, ако технологията стане по-достъпна и са добре информирани за нея.

    С нарастване на приложението на AR, VR и Метавселената, плащанията ще станат определящи за това по какъв начин бизнесите предлагат продукти и услуги на потребителите, с което да гарантират по-добро изживяване и лесно пазаруване.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 1 ден
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 1 ден
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 1 ден
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 1 ден
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години