Компанията е провела преговори с някои от големите издатели в сферата
Снимка: Economy.bg
Google проучва използването на инструменти за изкуствен интелект (ИИ/AI) за писане на новинарски статии и води преговори с новинарски организации за използване на инструментите за подпомагане на журналисти, каза говорител на компанията, цитиран от „Ройтерс“.
Говорителят не назова имената на издателите, но New York Times съобщи, че Google е провел дискусии с Washington Post, собственика на Wall Street Journal News Corp и дори New York Times (NYT), наред с други.
Тези AI инструменти биха могли да помогнат на журналистите с опции за заглавия или различни стилове на писане, например по начин, който „подобрява тяхната работа и производителност“, каза говорителят на Google, добавяйки, че е в „най-ранните етапи на проучване на идеи“. „Просто тези инструменти не са предназначени и не могат да заменят съществената роля, която журналистите имат в съобщаването, създаването и проверката на фактите в техните статии“, каза говорителят.
Въпреки това някои ръководители, които са видели представянето на Google, го описват като обезпокоително, каза NYT, добавяйки, че са поискали анонимност. Представеният ИИ инструмент се нарича Genesis вътрешно в Google, съобщава NYT, цитирайки хора, запознати с въпроса.
Говорител на News Corp отказа да коментира съобщението на NYT или инструмента за изкуствен интелект, но каза: „Имаме отлични отношения с Google и оценяваме дългосрочния ангажимент на (главния изпълнителен директор на Google) Сундар Пичай към журналистиката.“
NYT и Washington Post не отговориха веднага на исканията на „Ройтерс“ за коментар извън редовното работно време.
Новината идва дни след като Associated Press заяви, че ще си партнира с OpenAI, собственик на ChatGPT, за да проучи използването на генеративен AI в новините, сделка, която може да създаде прецедент за подобни партньорства между индустриите.
Някои издания вече използват ИИ за своето съдържание, но новинарските публикации бавно възприемат технологията поради опасения относно тенденцията технологията да генерира фактически невярна информация, както и предизвикателства при разграничаването на съдържание, създадено от хора, и компютърни програми.