неделя, 28 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    807 прочитания

    Бош навлиза във водородната ера на мобилността

    Компанията ще инвестира около 2,5 милиарда евро в H2 технологии от 2021 до 2026
    14 юли 2023, 10:47 a+ a- a

    сн: Bosch

    Бош обяви, че стартира серийно производство на задвижващата си система с горивни клетки в завода си в Щутгарт - Фойербах. Nikola Corporation, базирана в САЩ, ще служи като пилотен клиент със своя електрически камион с водородни горивни клетки клас 8, който е планиран да навлезе на северноамериканския пазар през третото тримесечие на 2023 г.

    „Тук, в Щутгарт - Фойербах, в завода на Бош с най-дългата история, бъдещето на водорода е на път да се случи“, каза д-р Щефан Хартунг, председател на Управителния съвет на Robert Bosch GmbH, на Деня на технологиите на Бош - Bosch Tech Day 2023. „Бош познава водорода и расте с водорода."

    Компанията е активна по цялата верига на стойността на водорода, като разработва технологии за производството и приложението му. До 2030 Бош планира да генерира оборот от около 5 милиарда евро с водородни технологии.

    В решенията си за водородната икономика Бош разчита на глобалната си производствена мрежа и на мощностите на заводите си в Германия. Например, заводът на Бош в Бамберг, Германия, ще снабдява фабриката във Фойербах със стекове от горивни клетки. Важни системни компоненти като електрическия въздушен компресор и рециркулационния вентилатор идват от завода на Бош в Хомбург, Германия.

    „Бош е една от малкото компании, които са в състояние да произвеждат серийно толкова комплексна технология като стековете от горивни клетки. Ние притежаваме не само необходимата системна експертиза, но и способността за бързо скалиране на новите разработки до серийно производство“, заяви Маркус Хайн, член на Управителния съвет на Бош и президент на бизнес сектор Bosch Mobility.

    Производството на задвижващата система с горивни клетки стартира не само във Фойербах, но и в Чунцин, Китай. Необходимите компоненти ще се доставят от завода в Уси. „Бош е първата компания, която произвежда тези системи както в Китай, така и в Германия“, каза Хартунг. Бош планира да произвежда стекове за мобилни приложения и в завода си в САЩ в Андерсън, Южна Каролина. В световен мащаб компанията очаква, че до 2030 г. един от всеки пет нови камиона с тегло шест тона и повече ще разполага със задвижване с горивни клетки.

    Бош се ангажира силно със създаването на водородна икономика и увеличава инвестициите си във водорода. Между 2021 и 2026 Бош ще вложи около 2,5 милиарда евро в развоя и производството на своите H2 технологии. Това е с един милиард евро повече от предвиденото в инвестиционния план за 2021-2024. Бизнес перспективите за компанията са огромни, както и ефектът върху работните места. Дори сега над 3000 служители на Бош работят по водородните технологии, като повече от половината от тях са в Европа. Голяма част от свободните позиции ще бъдат заети от хора, които досега са работили в бизнеса със задвижващи системи на Бош. По-нататъшните перспективи за водородния бизнес обаче зависят от политическата среда. Хартунг е убеден, че Европа трябва да направи много повече, за да създаде противотежест на бързия темп на развитие в други региони на света, като САЩ. По-конкретно, президентът на Бош поставя четири искания към германските и европейските политици: „Първо, трябва да ускорим темпото на производство на водород в ЕС. Второ, трябва да бъдат създадени глобални вериги за доставки и трето, водородът трябва да се използва във всички сектори на икономиката.“ Като четвърта точка той подчерта значението на бързото създаване на инфраструктура за разпространение на водорода в Европа. 

    Бош разполага с богато нау-хау и прилага автомобилната си експертиза към водородната икономика. Ето защо компанията е търсена и за производството на H2. В началото на 2023 Бош започна да конструира прототипи за електролиза, използвайки протонообменни мембрани – обратното на метода за преобразуване на енергия, използван в мобилните горивни клетки. От есента компанията възнамерява да предостави 1,25-мегаватови прототипи за пилотни приложения и е на път да започне серийно производство през 2025 г. Бош проучва няколко варианта за използване на водород. Стационарните твърди оксидни горивни клетки могат да се използват за разпределено захранване с енергия и топлина. В пилотен проект в болницата в Еркеленц, близо до Кьолн в Германия, Бош планира да използва тази технология, за да постигне обща ефективност от 90%. Микроцентралата първоначално ще работи с природен газ, но може да бъде преобразувана на зелен водород. Освен по задвижването с горивни клетки, Бош работи и върху водородния двигател, като разработва системи както за портово, така и за директно впръскване на водород. Това решение е особено подходящо за тежкотоварни камиони за дълги разстояния с особено тежки товари. „Водородният двигател може да прави всичко, което прави и дизеловият, но плюс това е въглеродно неутрален. Той ще улесни бързото и рентабилно навлизане в мобилността, базирана на водород“, каза Хайн. Голямото предимство е, че над 90% от необходимите технологии за разработка и производство вече съществуват. Очаква се водородният двигателят да бъде на пазара от 2024 г. Бош вече има четири поръчки за производствени проекти от всички основни икономически региони и очаква шестцифрени обеми на продажбите до 2030. И в тази област Бош стимулира динамично развитието на водородната икономика.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    26 април 2024, 14:45
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    26 април 2024, 14:34
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    26 април 2024, 14:14
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    26 април 2024, 13:50
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    26 април 2024, 11:47
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години