събота, 27 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1481 прочитания

    7 училища отличени с приза „Дигитално училище на България“

    127 учебни заведения от близо 20 области на страната кандидатстваха с иновативни проекти
    24 февруари 2022, 14:01 a+ a- a

    А1 награди седем учебни заведения за вдъхновяващите дигитални практики, които прилагат в образователната сфера като част от конкурса „Дигитално училище на България“. Във всяка от трите категории – „Дигитален урок“, „Дигитален проект“ и „Дигитална организация на преподаването“ – беше избрано по едно училище от областен град и едно от малко населено място. Победителите са от Варна, Гоце Делчев, Дупница, Кърджали, Свищов и София, а проектите включват разнообрази подходи за обучение като виртуална реалност, интерактивни дъска и съвременни STEM кабинети.

    В категория „Дигитален проект“ журито награди две училища за положените от тях усилия в образователната среда – ПДТГ „Димитър Хадживасилев“ от град Свищов и 81-во ОУ „Виктор Юго“ от София. Свищовската гимназия представи проект "STEMB“, който включва изграждане на иновативна класна стая, в която учениците създават и администрират сайтове на бизнес-клиенти. Това дава възможност на подрастващите за „учене чрез работа и преживяване“ и опит с реалния бизнес на IT технологиите. Проектът на столичното училище "Дигитална трансформация в обучението - дигитална компетентност и учене“ представлява стратегия за цялостна дигитализация на учебния процес. Те интегрират онлайн платформи, както и дигитални инструменти като Google Classroom, Google Jamboard, Google Групи, електронните варианти на учебниците, които издателствата предлагат, ресурсите на "Уча.се", "Кан академия", видеоклиповете в Academico и др.

    В категория „Дигитална организация на преподаването“ Профилирана гимназия „Христо Ботев“ от град Дупница и ОУ „Петко Рачев Славейков“ са участниците, чиито методи на преподаване се откроиха сред останалите. Учителите успешно са реорганизирали работата си, така че да се възползват от предимствата на дигитализацията. Прилагането на „Метода на обърната класна стая“ и „Модел 1:1“ са различни стратегии и алтернативни методи на обучение в класната стая, които са от решаващо значение, за да се мотивират и стимулират учениците към активност в учебния процес.

    Първото място в категория „Дигитален урок“ заемат две училища – ПМГ „Яне Сандански“ от град Гоце Делчев и СУ „Отец Паисий“ от град Кърджали. Гимназията представя проект, който показва как преподавателите интегрират технологиите в учебния процес и развиват дигиталните умения на учениците, чрез използването на онлайн образователни платформи като Geobra, Padlet, Bookcreator, Worldwall и други. Училището от град Кърджали се отличи със своята практика „Връстници обучават връстници“, която цели да повиши мотивацията на учениците в часовете по клетъчна биология, като заемат ролята на учители и приемат предизвикателството да предадат уроците по увлекателен и разбираем начин.

    Впечатляващ проект представи и софийската частна професионална гимназия по дигитални науки „СофтУни Светлина“ в категория „Иновативна идея“. Те планират да изградят класна стая за преподаване и обучение на ученици във виртуална среда, където учителят и учениците да носят очила за виртуална реалност, които да визуализират изучавания материал.

    „Много приятно сме изненадани, че първото издание на конкурса „Дигитално училище на България“ предизвика толкова голям интерес. Множеството подадени кандидатури от цялата страна ни показаха, че не само говорим за дигитализация на българските училища, а че тя наистина се е случила на високо ниво в малки и големи градове в страната. Като технологична компания вярваме, че точно технологиите ще помогнат да децата да получат качествено образование, въпреки трудностите пред образователната система. Изборът на най-добрите проекти беше много труден, което доказва, че българските училища вече претърпяват своята положителна промяна. За нас е чест и удоволствие да отличим лидерите на тази промяна“, сподели Илияна Захариева, директор „Корпоративни комуникации“ на А1 България.

    „Дигитализацията е най-добрият ход за подобряване на образованието. От една страна, използването на нови технологии и методи прави учениците по-ангажирани и въвлечени в учебния процес. Но дори по-важно, това увеличава уменията им за успех в професиите и живота, които ги очакват след завършване“, коментира Ева Майдел, евродепутат и съинициатор на сдружение Образование България 2030.

    Конкурсът на А1 се проведе в партньорство с фондация „Заедно в час“ и с подкрепата на Министерство на образованието и регионалните управления на образованието. Експертното жури на конкурса посочи най-добрите сред тях, които ще получат дигитална интерактивна дъска от А1, с която да направят обучението още по-интригуващо.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 13 часа
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 13 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 14 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 14 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 16 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години