четвъртък, 16 януари 2025   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3409 прочитания

    Първите дни в А1 България

    Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители в компанията от Биляна Михнева - Експерт „Дигитални обучения и развитие“ в А1 България
    10 януари 2024, 10:17 a+ a- a

    Биляна Михнева - Експерт „Дигитални обучения и развитие“ А1 България. Снимка: А1 България

     В новата рубрика на Economy.bg „Първите дни в...“ HR професионалисти във водещи компании в България разказват какъв е процесът на въвеждане на нови служители. Как се случва и колко време отнема периодът по онбординг, какво да очакват новите служители в своя първи работен ден и как компанията подпомага успешната адаптация на новите си колеги?

    Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители в А1 България от Биляна Михнева - Експерт „Дигитални обучения и развитие“. Биляна има над 13 години опит в областта на обучението и развитието на служители, а през 2019 година става част от екипа на А1 България. В момента развива дигиталните канали за учене в компанията, също така е лектор в „Клуб на знанието“ – вътрешна инициатива на компанията за споделяне на знания и опит между колеги.

    Разкажете ни какво да очаква Ваш нов колега в първия си работен ден в компанията? В колко часа и къде (виртуално или на живо) ще започне работният му ден и кой ще е първият човек, с когото ще се запознае?
    Аз или мой колега, HR специалист, посреща новите колеги на техния първи работен ден. Като първа стъпка отмятаме чисто формалните неща - подпис на необходимите трудовоправни документи. След това новият служител се среща с мениджъра си, който го представя нa екипа и ментора. Всеки човек се чувства по-спокоен, когато е добре ориентиран, ето защо менторът има много важна роля в онбординг процеса - той отваря вратата към неформалното общуване, запознава новите колеги с физическата среда в кампуса, като местата за хранене, отдих и развлечение, залите за срещи и обучения, фитнеса, библиотеката, лекарския кабинет.

    Как подпомагате новия служител да се чувства добре дошъл и интегриран в екипа и организацията?
    Всяко ново начало е предизвикателно и дори леко притеснително, затова организираме т.нар. Welcome Day за новите колеги. Целта на този специален ден е именно да помогнем на колегите да преодолеят безпокойството, да опознаят по-бързо компанията, нейната корпоративна култура, основните продукти и услуги, но и вътрешния живот в А1, включително възможностите за обучение, развитие и доброволческите ни инициативи.

    Спрямо различните позиции/отдели какви обучения преминават новите служители?
    За да навлязат пълноценно в работната среда, новите служители преминават през редица вътрешно разработени електронни обучения за начина, по който работим, и правилата, които спазваме. Тези обучения са предназначени за всички служители независимо от областта на тяхната работа. След това новите колеги преминават през специализирани въвеждащи програми в зависимост от позицията и направлението, в което започват кариерния си път. Тези програми са вътрешни и отразяват спецификите на работата, така че новите колеги да получат всички знания и умения, които ще прилагат в ежедневната си работа. 

    Кои са участниците от страна на компанията в процеса на онбординг и каква е тяхната роля?
    Осъзнаваме, че новото работно място и корпоративната култура могат да бъдат стресиращи. Затова за нас е изключително важно новите ни колеги да знаят, че има на кого да разчитат във всеки един момент. Това намалява първоначалния стрес и създава спокойна работна атмосфера. Основна роля тук заемат мениджърът и менторът на новия служител. 

    Менторите са колеги в компанията, които притежават специфично знание и опит, както и желание и умение да го предадат. Те също преминават през редица обучения, които да ги подготвят за тази роля. Основната цел е целенасочено и последователно да подпомагат новите служители при усвояването на необходимите знания и умения за справяне със задачите и отговорностите на работното място. Във всяка компания има специфики, които са важни за постигане на личните и общите цели. Менторът е човекът, който показва на новия колега какви усилия ще трябва да вложи, за да е максимално полезен за себе си, за екипа и за компанията. Обратната връзка има водеща роля във въвеждането на новия служител. Тя му помага да осъзнае на какъв етап е неговото професионално развитие, кои са силните му страни и области за развитие. Това е изключително ценно за бързата адаптация и пълноценното включване в работния процес.

    Какви са инструментите и ресурсите, които предоставяте на новите служители, за да им помогнете да се адаптират по-лесно?
    Още в първия си работен ден колегите имат осигурени всички нужни ресурси, включително техника, карта за достъп до сградите и служебен паркинг на компанията, мобилна и дейта карта, код за отстъпка за устройство по избор. Освен това, тъй като за нас е важно всеки член на екипа да се чувства специален, подготвяме и подаръчен пакет, който включва брандирани раница и материали. Първият имейл, който получават новите ни попълнения, е т.нар. Welcome to the team имейл, с който ги приветстваме с добре дошли и им предоставяме полезни връзки към основните системи, с които работим, платформата ни за онлайн обучения, правилата за работа и бизнес етика.

    Колко време обикновено отнема целият процес на онбординг, включително подготовката и обучението?
    Формалното обучение отнема до 30 дни, след което започва процесът по учене от практиката.

    Какви предизвикателства срещате най-често в процеса на онбординг и как се справяте с тях?
    Тук отчитаме два фактора - мащаба на компанията и динамично променящата се среда. За да не пропускат колегите информация за случващото се в компанията, разчитаме на вътрешната ни социална мрежа Workplace. В нея те намират новини от и за компанията, детайли за различни проекти и инициативи, обучения, кариерни възможности, събития, отстъпки и много други.

    Как измервате степента на готовност за работа и приобщаване на новия служител към екипа?
    Основен измерител е планът за въвеждане в работния процес, който менторите изготвят. Той определя основните цели и насоки в обучението и въвеждането на новия колега в работата през този начален период и е изготвен в съответствие с конкретните специфики на позицията. Менторът и новият служител проследяват напредъка по поставените конкретни задачи и срокове за изпълнение.

    Какво бихте посъветвали Ваш бъдещ служител – как да се подготви за първия си работен ден във Вашата компания?
    Всеки нов служител при нас открива много възможности за придобиване на знания и умения, за личностно и професионално развитие, както и много нови приятели. Това, което винаги съветваме новите си колеги, е да бъдат отворени за всички тези възможности, да бъдат подготвени да покажат най-доброто от себе си и да не спират да се развиват.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на А1 България ЕАД в Jobs.bg

    Вижте по какви проекти работи А1 България

     

    Вижте още от рубриката ПЪРВИТЕ ДНИ В...

    Първите дни в NOTO
    Първите дни в Технополис и Практикер
    Първите дни в KFC/Самекс
    Първите дни в Kaufland България
    Първите дни в Аурубис България

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 16 часа
    преди 17 часа
    преди 17 часа
    Президентът връчи първия мандат на Росен Желязков
    Кандидатът за премиер представи структура и състав на проектокабинет
    преди 20 часа
    Инфлацията през декември е 0,4%
    Според данните на НСИ годишната инфлация е 2,2%
    преди 23 часа
    С евросредства ще бъдат санирани 129 многофамилни жилищни сгради във въглищните региони
    Инвестицията е за близо 200 млн. лв. от Програма „Развитие на регионите“