събота, 02 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2521 прочитания

    Как започнах първа работа: Емил Кузманов, Cargill България

    Времето, което човек отделя, проучвайки компанията и събирайки информация за нея, си проличава пред интервюиращия и показва как той би вършил и ежедневните си задължения, убеден е Емил
    17 февруари 2023, 09:13 a+ a- a

    Снимка: Емил Кузманов, Cargill България

    Стартирането на първа работа е предизвикателство за всеки млад човек. Като всяко ново начало, и това идва с много неизвестни. В рубриката на Economy.bg „Как стартирах моята първа работа“ млади професионалисти от водещи компании в различни сектори в България разказват за началото на кариерата си, предизвикателствата, с които са се сблъскали, и какво според тях е било ключово в процеса, за да достигнат до интервю и да получат оферта за започване на работа.

    Запознайте се с Емил Кузманов. Той заема позицията Shipment Execution Bulk Liquid Truck Lead (Мениджър Логистика сегмент Течни товари) в Cargill България.

    Емил, разкажи ни за себе си – какво образование имаш и как започна работа в Cargill?
    Бакалавър съм, завършил специалност „Бизнес мениджмънт с испански“ в Cardiff University , като 1 година от образованието си прекарах по „Еразъм“ в Барселона. Магистратура завърших преди 2 години в МВБУ София със специалност „Предприемачество и иновации“. Всъщност първата ми постоянна работа беше (и за моя радост – все още е) за Cargill България. Бях изкарал няколко стажа в други компании в България, което ми помогна да създам контакти в логистичната сфера в България и в крайна сметка ме доведе до обява в LinkedIn на Cargill. Платформата тепърва набираше сила като инструмент за намиране на информация и кандидатстване в различни фирми, а Cargill беше доста активно промотиран там. Това ми направи добро впечатление и не ми отне време да се реша да кандидатствам.

    Как се подготви за интервюто и какво помниш от него?
    Това е доста интересна история, която с усмивка разказвам на приятели и новопостъпили колеги. Всъщност бях на косъм да закъснея за живото интервю, понеже беше в деня, в който се прибирах от Великобритания след завършване. Разбира се, по закона на Мърфи полетът ми закъсня и определено се явих с по-голяма доза притеснение, отколкото очаквах. Въпреки това университетът ми предлагаше помощ за подготовка за интервюта, от която се възползвах и до ден днешен считам за изключително практически полезна част от образованието ми. Самото интервю мина доста бързо, но винаги ще помня че бях приет с усмивка и много професионално отношение, което за мен и до ден днешен е знак за високото ниво на мениджмънта в Cargill България, както и ясните стандарти и очаквания към кандидатите.

    Какво знаеше за компанията, преди да започнеш?
    Честно казано, Cargill не ми беше особено известно име, а CBS тепърва навлизаше на пазара в България. След като видях обявата за работа и прочетох информация в интернет, разбрах за мащаба на фирмата и нейната дейност. Бях впечатлен, че компанията има 157 години опит, а това, че има 160 000 служители в 70 страни по света ми се стори много впечатляващо и не се поколебах да кандидатствам, виждайки огромен брой възможности пред един млад човек.

    И какво те изненада, когато реално започна да работиш в компанията?
    Може би са няколко неща, но определено бих започнал с хората. Както споменах и по-горе, професионализмът на мениджмънта ме грабна от самото интервю и се затвърди с годините, които прекарах тук. Получавайки възможността да стана част от ръководството в логистичния отдел, все по-ясно осъзнах колко важна роля има то в подбора на кадри, тяхното задържане и развитие, както и ценностите на компанията, които трябва да бъдат част от работното им ежедневие. Средата и атмосферата, която успяхме да създадем от самото начало на нашия отдел, смятам че са основни фактори, благодарение на които задържаме нашите служители. Освен високото ниво на професионализъм на кадрите, които работят тук, се усеща и че компанията подкрепя и мисли за work-life баланса, нужен за всички ни да сме щастливи както на работното място, така и в личния си живот. Със сигурност работата е доста динамична на моменти, но като човек, който обича предизвикателствата, това ми помага всеки ден да надграждам себе си в професионално отношение.

    Колко време отне процесът по търсене до започване на работа и кое беше най-голямото предизвикателство? Как се справи и някой помогна ли ти?
    Може би целият процес отне около 6 – 8 седмици след подаване на СВ-то за позицията, която бях харесал. Първоначално имах телефонно интервю с рекрутър, на което си говорихме за моя интерес към ролята и уменията, които вече съм изградил. Втората стъпка беше езикова валидация на испанския език, тъй като ролята го изискваше. На последния етап се срещнах с мениджърите на самия екип, което беше и най-интересната част, защото ми даде възможност да получа лична представа от приветливата и открита култура на компанията. Целият процес за мен беше малко по-нестандартен, понеже все още бях в чужбина и се подготвях за финални изпити за завършване, но хората от екипа по подбор бяха много гъвкави в организацията на интервютата в максимално удобно време за мен. Според мен е много важно човек да има правилните очаквания преди едно интервю, как протича, структура, но също така да притежава и елементарни познания за бизнес етикет. Смятам, че това оставя добри впечатления у интервюиращия и показва уважение към времето, което той/тя е отделил.

    Какво смяташ, че беше ключово в целия процес, за да стигнеш до интервю и да ти предложат да започнеш в компанията?
    Бих определил два фактора като основни, спомогнали за това да започна работа в Cargill. На първо място, това е подготовката. Времето, което човек отделя, проучвайки компанията и събирайки информация за нея, си проличава пред интервюиращия и показва как той би вършил и ежедневните си задължения. На второ място, това е отношението и енергията, с която подходих. И до ден днешен, смятам че позитивизмът и усмивката са „заразни“ и винаги се запомнят от ответната страна, като са ясен сигнал как бихме работили заедно в по-дългосрочен план.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на КАРГИЛ БЪЛГАРИЯ ЕООД в JOBS.bg

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА КАК ЗАПОЧНАХ МОЯТА ПЪРВА РАБОТА:

    Александра Милева, eBag
    Ралица Цанева, Уолтопия
    Георги Банов, Информационно обслужване
    Десислава Джахова-Игнатова, Райфайзенбанк
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 18 часа
    5 български компании сред най-бързоразвиващите се в Европа
    В годишната класация на Financial Times FT1000 влязоха Ampeco, euShipments.com, Pontica Solutions, Storepool и Dreamix
    преди 20 часа
    преди 21 часа
    преди 23 часа
    Кофас: Предстоят трудни времена за строителния и жилищен сектор
    Завършеното строителство в България все още е под нивото, регистрирано през 2015
    преди 1 ден
    Соня Миклай е новият главен управител на „Германо-Българската индустриално-търговска камара
    Тя поема поста от д-р Митко Василев, който бе начело на организацията в последните над 30 години
    преди 1 ден