понеделник, 29 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    15080 прочитания

    Какво е да работиш в „Зеебургер Информатик”?

    За ИТ специалистите са важни технологиите, с които ще работят, и освен интереса към работата е необходимо да имат и свобода - възможност да бъдат креативни, казва Милена Попова - мениджър „Човешки ресурси - подбор, обучение и развитие”, SEEBURGER
    14 май 2012, 17:23 a+ a- a

    Милена Попова - мениджър „Човешки ресурси - подбор, обучение и развитие” в „Зеебургер Информатик”

    SEEBURGER AG е немска софтуерна компания – световен лидер и водещ доставчик на B2B интеграционен софтуер. Компанията майка е основана преди 25 години в град Бретен - Германия, в момента има 19 представителства в Европа, Азия и Америка и над 8800 корпоративни клиенти по цял свят. Компанията има представителство в България от 13 години, а историята е интересна с това, че започва почти случайно.

    „Днешният управител Христо Телятинов е бил студент в Техническия университет в София, в Немския факултет, и е бил задължен да положи практически  стаж в немска ИТ компания. Попада в SEEBURGER, където оценяват положително работата му и  му предлагат  да продължи да работи за компанията и от България, като привлече и други програмисти”, разказва Милена Попова - мениджър „Човешки ресурси - подбор, обучение и развитие” в „Зеебургер Информатик”.

    ИМЕ: ЗЕЕБУРГЕР ИНФОРМАТИК ЕООД

    СЕКТОР: Информационни технологии – разработка на B2B интеграционен софтуер

    В БЪЛГАРИЯ ОТ:
      1999

    БРОЙ СЛУЖИТЕЛИ:
    100

    ОБОРОТ ЗА 2011:
    4 046 845.62 лв.

    КЛИЕНТИ:
    HP, Volvo, Bosh, Siemens, Volkswagen, BMW, Lidl, Philips, CCB - Coca Cola, Metro и др.

    Така през 1999 Зеебургер Информатик ЕООД  стартира дейността си в България. За 13 години българското представителство  извървява дълъг път, доказва се като едно от водещите звена и днес е единственият развоен център извън Германия. В България е съсредоточен дивелъпмънтът , като основната част от софтуера се разработва в България, откъдето се обслужват и клиентите на компанията в целия свят.

    Г-жо Попова, откога компанията има представителство в България?
    Българското представителство на SEEBURGER е основано преди 13 години, а от 2008 имаме офис и в град Пловдив.

    Какви продукти и услуги създавате и кои са вашите клиенти?
    Брандът на SEEBURGER е разпознат в цял свят като компания, предлагаща една от най-добрите интеграционни платформи в помощ на бизнес партньорите. Основният продукт, който компанията разработва, е  B2B софтуер, който прави възможен електронният обмен на документи между бизнес партньорите и улеснява интеграцията на техните системи и системите на техните партньори. Работим за над 8800 корпоративни клиенти от цял свят, част от които са HP, Volvo, Bosh, Siemens, Volkswagen, BMW, Lidl, Philips, CCB - Coca Cola, Metro и др. SEEBURGER е и дългогодишен стратегически SAP партньор.

    Вижте видео с Милена Попова - мениджър „Човешки ресурси - подбор, обучение и развитие” в „Зеебургер Информатик”

    Колко служители има компанията в България?
    В България за компанията работят  100 човека в офисите ни в София и Пловдив. Най-голям е броят на служителите в звено Development -  разработчици на софтуер с програмен език java. Като софтуерна компания разчитаме много и на нашите служители от отдел Quality Assurance, както и на специалистите от Support центъра ни, обслужващ клиентите ни от цял свят.

    Ива Иванова - мениджър Човешки ресурси - вътрешна комуникация и мотивация

    Държим колегите да правят това, в което са най-добри и им доставя най-голямо удоволствие

    Започвайки работа в компанията, получих свободата да правя това, което искам и да реализирам идеите си, а това за един млад и амбициозен човек като мен е изключително важно. В компанията мотивацията е от ключово значение. Освен че раздаваме много усмивки, държим на това колегите да идват с желание на работа, да правят това, в което са най-добри и което им доставя най-голямо удоволствие. Да бъдат ангажирани с интересни проекти, разнообразни, да се развиват в професионално и технологично отношение в дългосрочен план и именно тази стабилност ние гарантираме.


    Има ли такова звено в другите представителства на SEEBURGER?
    В останалите представителства  на SEEBURGER са съсредоточени дейности, свързани предимно с консултиране на клиенти, продажби и маркетинг. Единствено в България и Германия функционира дивелпмънт и support звено.

    Вие имате ли проблем с намирането на хора? И двата типа позиции – и програмисти, и хора с езици, са сред най-търсените в момента?
    Пазарът на ИТ кадри в България е изключително конкурентен. ИТ специалистите очакват сериозен стимул, за да предприемат промяна в професионален план. В тази ситуация подборът за някои по-специфични позиции изисква повече време. Най-сериозно е предизвикателството при привличане на опитни java програмисти, притежаващи необходимите знания и умения, за да бъдат полезни при нас. По-безпроблемно привличаме специалисти с отлични езикови умения, но за тях пък компанията инвестира много време и ресурси за преминаване на задълбочено техническо обучение. За привличане на нови служители разчитаме и на нашите колеги, които получават отлични финансови стимули при препоръка на успешни кандидати.

    Вие имате офис в Пловдив. Колко служители имате там?
    Екипът ни в Пловдив е от 16 човека.

    Какви функции имат те и защо решихте да откриете офис в Пловдив?
    Преди четири години открихме офис в Пловдив, защото там има добре подготвени млади специалисти и локацията е близка и удобна до София. Повечето наши колеги са възпитаници на филиала на Техническия университет и на университета „Паисий Хилендарски”. Екипите в Пловдив са огледални на тези в София и имат същите функции.

    Иван Ваклинов - Team Leader of Business Integration Convertor Team

    От екипа ми се изисква да усвояваме нови технологии и да ги използваме в създаването на следващото поколение продуктки

    Като ръководител на Business Integration Convertor Team моят екип е отговорен за създаването на софтуер с висока надежност и производителност. Някои от световноизвестните фирми в различни области са наши клиенти и те разчитат на нас за пълната автоматизация на вътрешния и външния документооборот при нулева толерантност към каквито и да е проблеми. От нас се изисква ние все повече да усвояваме навлизащите нови технологии, да ги използваме в създаването на следващото поколение продукти, за да запазим тяхната конкурентоспособност, тъй като се продават на наситен пазар с висока конкуренция.


    Къде е по-лесно да намерите човек и как решавате за къде да търсите програмист – в София или в Пловдив?
    ИТ пазарът е висококонкурентен и поради малкия си мащаб, лесно може да бъде детсбилизиран от големи фирми. От тази гледна точка Пловдив дава добри възможности като по-малко разработен пазар на труда. Изборът на човек за София или за Пловдив зависи много от планираните проекти и структурата на екипите.

    Отворени ли сте за хора без опит?
    Да. SEEBURGER е компания, която дава шанс на млади завършващи студенти. Имаме стажантска програма, която е дългосрочна и целогодишна. Предлагаме платени шестмесечни стажове с тенденцията след практиката стажантите да станат наши служители в дългосрочен план, ако са се справили отлично с поставените им до момента задачи. Залагаме на качеството, а не на количеството.  Стажантите също преминават през процедура за подбор.

    Как протича процесът по подбор?
    Специфичното в подбора в SEEBURGER е, че сме доста гъвкави и бързи – избягваме тежките процедури. На интервюто задължително присъства тийм лидерът, който привлича хора за своя екип и HR. Така пестим време на кандидатите и на себе си, осигуряваме директна комуникация. Кандидатите с по-малък професионален опит задължително решават технически тестове и логически задачи. В повечето случаи сме сигурни дали ще направим предложение на кандидатите само след едно интервю. За някои позиции назачаването изисква намесата на немския мениджмънт, дискутиране на кандидатуте или телефонни интервюта. Стремим се още по време на срещите кандидатите да получат най-пълна представа за компанията, спецификата на работата и екипа. Държим на откритостта и ясно дефинираните условия на работа по време на интервюто.

    Колко типично кандидати имате за една позиция?
    Много е трудно да се даде точен отговор на този въпрос. Зависи от самата позиция. Когато се изисква комбинация от дългогодишен опит и твърде специфични знания и умения, броят на кандидатите е сравнително малък. Когато водещо изискване е например английски  език и известен технически опит, това само по себе си разширява възможностите и дава шанс на по-голям брой кандидати.

    За хора, които не са от ИТ сектора, звучи невероятно, че в момента има компании, които изпитват затруднения да открият подходящите хора.
    Така е настина. В ИТ сектора в България определено вече има недостиг на кадри.

    Откога е така?
    Може би последните една-две години става все по-трудно.

    Иванка Налбантова - Junior Developer

    Младите хора като мен могат да започнат в стабилна компания само като стажанти

    В момента съм четвърти курс в ТУ – София. Започнах като стажант през октомври миналата година и четири месеца по-късно ме помолиха да остана като младши програмист. Това е компания, която дава отлична възможност на млади и все още учащи хора като мен да стартират кариерното си развитие във фирма, която има стабилни позиция в бранша. Младите хора като мен, без стаж, можат да започнат само по този начин.


    Какви са вашите наблюдения? Когато един млад специалист излезе от университета, готов ли е за реалния бизнес? Имат ли достатъчно познания и адекватни технологии ли познават?
    Завършилите образование млади хора имат много добра основа, но идвайки в компанията, задължително се очаква в период от около шест месеца да се обучават, да работят по леки задачи и малки проекти, непрекъснато под менторството на опитен колега. Образованието обаче е важно за нас. Много по-трудно е за човек, който няма техническо образование да започне да се самообучава.

    Това е инвестиция за вас.
    Така е. Това е инвестиция на време и ресурси, но е необходима. Няма как един току-що излизащ от университета човек или все още учащ да поеме напълно самoстоятелно проект. Нашите технологии са специфични, продуктът ни е мащабен и комплексен и се изисква време за навлизане в работата.

    Как въвеждате новите колеги в компанията?
    Всеки нов служител преминава въвеждаща програма, която запознава новите колеги с фирмените мисия, визия и ценности, с основните продукти, с някои вътрешни правила, административни документи, системи, използвани в компанията и т.н. Представяме новия служител на всички колеги в офиса. След това началното обучение продължава в самия отдел, където служителят се запознава със спецификата на работа. Определя се ментор, който ще го обучава и ще следи развитието му.

    Милена Душанова - Team Leader of BIS Core Team

    Чувствам се част от „Зеебургер” и чувствам, че фирмата също има нужда от мен

    Преди 10 години започнах работа в компанията като младши програмист и заедно с други колеги поставихме началото на един нов продукт, използвайки най-иновативните технологии по това време. Този продукт развиваме и до момента. През тези 10 години е имало моменти, в които съм се чувствала притеснена, но компанията винаги ми е давала нови възможности. Фирмата винаги се е опитвала да отговори на моите нужди. Чувствам се част от „Зеебургер” и чувствам, че фирмата също има нужда от мен.

    Технологиите се развиват много бързо. Как се поддържа нивото на специалистите?
    В една технологична компания, каквато е SEEBURGER, предаването на ноу-хауто и поддържането на високо ниво на професионализъм е изключително важно. Компанията финансира непрекъснато сертификации и обучения, пряко свързани с естеството на работа, както и програми за обмен на опит в Германия. Всяка година правим предварително проучване за нуждите от обучения, допитвайки се до мениджмънта и служителите и на тази база изготвяме годишния план за обучения. Стремим се да бъдем все по-активни в провеждането на вътрешнофирмени обучения, които предават конкретно ноу-хау по нашите проекти и технологии. Имаме опит и в програми, реализирани по европейски проекти.

    Има няколко стериотипа за ИТ хората. Например, че са предимно мъже, както и че са по-затворени хора...
    Нашият екип е много шарен. Наистина в по-голямата си част е представен от силния пол. ИТ специалистите са много интелигентни, умни и провокативни и винаги е интересно да се работи с тях. Не споделям мнението, че са по-скоро затворени хора. Атмосферата е изключително неформална. Колегите ни имат разнообразни хобита и интереси, но това, което ги обединява, е желанието непрекъснато да се развиват, да учат, да придобиват нови знания и умения. Това е нещо, което в SEEBURGER много ценим.

    Как успявате да ги мотивирате и да ги задържате, защото това са търсени специалисти в момента?
    За ИТ специалистите е от голямо значение с какви технологии ще работят, каква добавена стойност и ноу-хау ще им донесе работата. Като лидер в областта на B2B интеграцията SEEBURGER дава възможност на своите специалисти да видят уникално ноу-хау, да работят с модерни технологии и по интересни проекти. Ние разработваме мащабен, комплексен и много специфичен продукт и за софтуерните специалисти представлява интерес да бъдат част от целия процес. В  компанията се работи при много добре организирани работни процеси, което за служителите означава нормално натоварване и в частност добър баланс работа – личен живот.
    В SEEBURGER колегите получават свобода и възможност да бъдат креативни. Въпреки че са програмисти, в работата им има място за творчество и самостоятелност, защото има различни начини да се справят с даден проблем, да ползват различни технологии и сами да намират най-удачния начин за справяне със ситуацията. Това ги кара да се чувстват доволни.

    Ивелин Иванов - Project Manager for Remote Managment Services

    Преди четири години бях съпорт инженер, днес разработвам нова услуга и отдел

    Работя в компанията от четири години като съпорт инженер. В момента се занимавам с разработването на нова услуга и съответно нов отдел, както и имплементирането на тази нова услуга. Моите основни отговорности в момена са обособяването на стандартите, свързани с новата услуга, както и успешното й имплементиране сред клиентите.

    В SEEBURGER се толерират свободната комуникация и откритият диалог. За служителите е важно да има чуваемост и добра комуникация, да знаят, че повдигайки даден въпрос, по него ще бъде работено и ще има резултат.
    Предлагаме много добър социален пакет, който включва например безплатен фитнес, плуване, тенис на корт, допълнително здравно осигуряване, карта за транспорт или сума за гориво, ваучери за храна, сертификации и  обучения. Имаме възможност за гъвкаво работно време за колегите, които съчетават работата с учене, допълнителен платен годишен отпуск, възможност за работа от вкъщи. Мотивираме служителите на принципа на бонусен модел според личния им принос и резултатите, които са показали.
    Работната атмосфера в SEEBURGER е приятна и позитивна, комуникацията е неформална. Имаме регулярни тийм-билдинг мероприятия, използваме всеки повод и възможност, за да прекарваме повече време заедно като дни на зелено, тематични вечери, неформални занимания и др. В компанията има дух на колегиалност и това си личи.

    Вярно ли е, че заплатите на ИТ специалистите са сред най-високикте?
    Вярно е, тъй като тези специалисти притежават много специфичен опит, знания и умения, които не се придобиват лесно. Те се изграждат във времето, така че и трудът им е високо ценен.

    Как оценявате личния принос на един ИТ специалист, защото това е екипна работа и е трудно да изчислите кой колко реда код е написал?
    За някои от колегите, например в Support центъра ни, има точно измерими критерии за изпълнение на задълженията. Това обаче не важи за всичките ни специалисти и затова ангажимент на тийм лидерите е да следят представянето и приноса на всеки един. Веднъж годишно провеждаме атестационна процедура,  чиято цел е да направи преглед на представянето, да се поставят цели, да се актуализира заплащането, мястото в йерархията и да се потърси обратна връзка от служителя.

    Планирате ли да откриете нови позиции тази година?
    Да, и тази година, както и през последните, ще продължим да разрастваме съпорт центъра и да търсим Java програмисти на различни нива.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    26 април 2024, 14:45
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    26 април 2024, 14:34
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    26 април 2024, 14:14
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    26 април 2024, 13:50
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    26 април 2024, 11:47
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години