сряда, 09 октомври 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    38675 прочитания

    Как протича интервю за работа в Sutherland?

    Повече за процеса и как да се подготвим, разказва Владимир Пенев, старши консултант „Подбор”, „Съдърланд”
    13 юли 2017, 16:46 a+ a- a

    Владимир Пенев, старши консултант „Подбор”, „Съдърланд”

    Sutherland е глобална организация за трансформация на бизнес процеси, която обслужва клиенти във всички основни индустрии. Компанията оперира в 19 държави, в които има 60 офиса и над 38 000 служители. 

    През 2008 Sutherland открива в София многоезиков център за обслужване на клиенти. Днес компанията вече има 1700 служители в четири офиса у нас: два в София, един в Бургас и един във Варна.

    Плановете й са да продължи да се разраства и в трите града, в които вече присъства, като проучва възможности и за нови локации в България, където да открие свои офиси. 

    Какво е важно да знаем за компанията и процеса по подбор, ако ни предстои интервю за работа и как да се представим успешно, споделя Владимир Пенев, старши консултант „Подбор” в „Съдърланд”.

    Колко и какъв тип специалисти работят при вас?  
    При нас работят на първо място страхотни хора и специалисти в работата с клиенти в сферата на туризма, застраховането, търговията и техническата поддръжка. Хора, които владеят английски и/или още един западен език.

    Име: Съдърланд
    Сектор: Изнесени бизнес услуги
    В България е от: 2008
    Брой служители глобално: 38000
    Брой служители в България: 1700
    Офиси в България: София-2, Бургас-1, Варна-1

    Какви хора най-често търсите, за какви позиции?
    Повечето позиции при нас са свързани с обслужване на клиенти. Това, което очакваме от кандидатите е да владеят един или повече чужди езици и да са хора с желание и ентусиазъм да работят с клиенти. 

    Как протича типично процесът по подбор? Какво да очакват кандидатите на едно интервю? Имате ли тестове и ако да - какви?
    При нас процесът стандартно преминава през 4 стъпки – кратък телефонен разговор (където се покриват основните на позицията и се провежда кратка валидация на езика), интервю в офиса ни с представител на екипа по подбор, езиков и/или технически тест (в зависимост от позицията) и интервю с мениджър от екипа, в който кандидатът евентуално ще се присъедини.

    Колко интервюта провеждате и с кои мениджъри от компанията кандидатите най-вероятно ще се видят?
    Интервютата на живо в офиса са две. Първото интервю е с представител на екипа по подбор, където даваме възможност на кандидата да представи себе си и очакваме да научим повече от това, което виждаме в CV-то. На този етап се стараем и да поднесем на кандидата максимално много информация за позицията, за да е наясно той какво може да очаква, ако започне работа при нас.
    Следващото интервю е с мениджър от екипа, в който кандидатът евентуално ще се присъедини. Държим на това кандидатът  да се срещне с потенциалния си бъдещ ръководител. На този етап кандидатите могат да зададат всички въпроси, които имат по отношение на екипа или определени детайли, свързани с работата и да получат информация от първа ръка.

    Колко време продължава едно интервю?
    Интервюто при нас е двустранен процес, стараем се да дадем възможност на кандидата да се чувства комфортно и да представи себе си по най-добрия начин. В този ред на мисли продължителността на интервюто се определя както от интервюиращия, така и от интервюирания. Ако трябва да дадем някаква средна продължителност на интервюто за работа в Съдърланд, може да кажем, че то продължава между 30мин и 1 час.

    Колко време продължава целият процес по подбор?
    По отношение на продължителността на цялостния процес, тъй като всеки един от нас е бил кандидат за работа и знаем колко трескаво човек очаква да получи отговор от мястото, където би искал да работи, винаги се стараем да даваме обратна връзка в много кратки срокове. Стремежът ни е кандидатите да са наясно с нашия отговор до максимум 2 дни след последното си интервю в компанията. И винаги даваме обратна връзка, тъй като оценяваме времето, което кандидатите са инвестирали, за да са част от процеса при нас.

    Какво бихте искали да видите в кандидатите по време на интервю? Какво би ви направило добро впечатление?
    Предварителната подготовка – това е нещо, което наистина прави впечатление. Страхотно е, когато насреща си имаме хора, които знаят защо са отделили време да дойдат до офиса, хора, които имат въпроси и интервюто се превърне в разговор, а не в задаване на въпроси и получаване на стандартни отговори. Предварителната подготовка говори много и за мотивацията и интереса на кандидата. 

    Какво би ви направило лошо впечатление на интервю?
    Ако кандидатът закъснее без предупреждение и без извинение.  

    На кой етап се обсъжда въпросът за възнаграждението и имате ли практика да искате от кандидатите сами да дефинират очакванията си?
    Всички, които работим в сферата на подбора на персонал, знаем, че това далеч не е любимият въпрос на кандидатите. Истината обаче е, че, споделяйки очакванията си, кандидатите си спестяват време за ходене по интервюта в компании, които не биха могли да покрият финансовите им очаквания. При нас въпросът за възнаграждението се поставя още на първия телефонен разговор, за да не губим времето на кандидатите си. Разбира се, ние от наша страна бихме могли да ориентираме кандидатите какво бихме могли да предложим като бъдещ работодател. Отново ще подчертая, че за нас комуникацията с кандидатите трябва да тече и в двете посоки, не очакваме кандидатът да ни даде информация, която ние не сме склонни да коментираме и обсъдим с него.

    Имате ли стажантски програми? Ако да – кога стартират и какви са условията?
    По принцип нямаме разработена вътрешно за компанията стажантска програма, което се налага от самата динамика на бизнеса. Работим обаче с МОН по програма Студентски практики. Определено смятаме, че на младите хора без опит трябва да се дава възможност за старт на кариерата и към настоящия момент при нас има стажанти по тази програма.

    За кои позиции конкуренцията е най-голяма и колко човека типично се конкурират за едно място?
    Най-голям брой кандидати разглеждаме за позициите ни за 1-во ниво на техническа поддръжка само с английски език. Там обикновено разглеждаме между 10 и 13 кандидатури, за да наемем 1 кандидат.

    За кои позиции е най-трудно да откриете подходящите хора?
    Позициите, които освен владеенето на чужди езици изискват и други специфични технически познания (сървъри, мрежи, директории), са сред най-трудните.

    Какво не знаят кандидатите за компанията, а е важно да знаят според вас?
    Обикновено кандидатите не са особено запознати с типа бизнес, в който се развива компанията. Те знаят, че сме голяма международна компания, но малка част от тях наистина разбират, че не само компанията е международна, но и средата, в която ще попаднат тук локално, в офиса ни, също е международна. При нас работят 15% чужденци и е възможно човекът да попадне в екип, където повечето хора всъщност не са българи. 

    С какво най-вече се отличавате от останалите компании и привличате кандидатите като работодател?
    Това, че възможност за развитие не е просто добре звучащо словосъчетание, а реалност. Хората с потенциал и желание намират своето развитие в рамките на компанията понякога в изключително кратки срокове, което обикновено не се случва в други компании, където прекараното време в компанията е основен фактор за развитие.
    Компанията се старае всички служители да се чувстват наистина комфортно, затова предлага и доста социални придобивки. Част от тях вече се превръщат в стандартни за повечето компании, но и тук имаме с какво да се отличим...засега обаче ще го оставим между нас и кандидатите. 

    Любимият въпрос на интервю за работа на Михаил Михайлов - Sutherland Global Services, вижте тук 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    Adobe предлага безплатно приложение за принос към AI съдържание
    То ще позволи на създателите на снимки и видеоклипове да прикрепят идентификационни данни за съдържание към работата си
    преди 2 часа
    OMV Petrom започва да доставя природен газ до индустриалните потребители в България
    Румънската компания разширява дейността си по доставка на природен газ у нас
    преди 3 часа
    SWIFT ще тества на живо трансакции на токенизирани активи и цифрови валути през 2025 г.
    Досега глобалната банкова мрежа за съобщения е участвала в изпитания на цифрови пари и токенизирани активи
    преди 3 часа
    92 млн. лева са осигурени за зарядни станции, а за интермодали - 34,5 млн. лева
    Общо 3,7 млрд. лева са одобрени за транспортни проекти през настоящия програмен период
    преди 4 часа