В търсене на по-добре подготвени специалисти големи компании като AT&T и Google решиха да подкрепят инициативите за МООК
Големи работодатели като AT&T и Google решиха да се включат в онлайн образователната реформа, като подпомагат създаването или финансират вече съществуващи платформи за онлайн образователни курсове, съобщава Wall Street Journal (WSJ).
Това според предлагащите подобни курсове ще даде възможност на студентите да придобият сертификати с реална стойност на пазара на труда.
Въпреки че до голяма степен се смятат за алтернатива на скъпото университетско образование, в момента МООК или масовите отворени онлайн курсове (MOOCs), както са известни платформите за безплатно онлайн обучение, не предлагат на завършилите курсовете никаква образователна степен, нито пък им помагат да си намерят работа. Това обаче започва да се променя, отбелязва WSJ.
Наскоро една от известните онлайн платформи - Udacity на Себастиан Трун, професор в Станфорд, обяви създаването на Алианс за отворено образование (Open Education Alliance). Той ще позволява на студентите да придобиват безплатни сертификати на база серия онлайн курсове, разработени със сътрудничеството на много компании, сред които AT&T и Google, разказва WSJ.
Междувременно Масачузетският технологичен институт (МИТ) заедно с платформата си за дистанционно онлайн обучение - edX, стартира серия от курсове, наречена XSeries. Плановете са те да бъдат разработени в сътрудничество с консорциум от 50 компании, сред които UPS, Procter & Gamble и Wal-Mart. Целта е срещу максимум 700 долара студентите да имат възможност да се явят на тест и да получат сертификат за преминато обучение по теми като компютърни науки или управление на вериги за доставки.
В същото време компании като Yahoo вече възстановят разходите на служителите си, които са преминали през сертифицирани курсове на Coursera, посочва WSJ.