Apple започва да губи позиции при таблетите, сочи доклад на анализаторската компания IDC
Бумът при таблетите продължава. През третото тримесечие са продадени 27.8 милиона таблети в цял свят, което е ръст от почти 50% в сравнение със същия период на 2011. Това сочат данни на анализаторската компания IDC, цитирани от Mashable.
Интересното е, че макар Apple да продължава да доминира на пазара на таблети, то компанията започва да губи дял спрямо конкурентите си. През третото тримесечие делът на производителя на устройствата iPad се е свил до 50.4% спрямо 59.7% 12 месеца по-рано.
За сметка на това таблетите с Android продължават да укрепват позициите си. Най-видимо е това при Samsung, който отчита ръст от 325% през третото тримесечие в сравнение със същия период на предходната година. Южнокорейската компания има дял от 18.4%, което я нарежда на второ място на пазара на таблети.
„За първи път от пускането на пазара на iPad конкурент има толкова висок дял”, подчертава анализатор от IDC.
На трето място с дял от 9% е Amazon, следван от Asus с 8.6% пазарен дял. Конкуренцията ще се ожесточи и след пускането на таблета Surface на Microsoft, прогнозират експертите.