събота, 18 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1914 прочитания

    Окончателно: ЕС забрани продажбите на нови дизелови и бензинови коли от 2035

    Забраната ще важи и за продажби на микробуси
    28 октомври 2022, 15:59 a+ a- a

    Сн: Economy.bg

    Съветът на ЕС и Европейският парламент постигнаха предварително политическо споразумение за по-строги стандарти за емисиите на CO2 от нови леки и лекотоварни автомобили. Целта е да се премине към мобилност с нулеви емисии.

    В очакване на официално приемане беше постигнато съгласие за:

    - цел за намаляване на емисиите на CO2 с 55% за новите леки автомобили и с 50% за новите лекотоварни автомобили до 2030 г. в сравнение с нивата от 2021 г. 

    - цел за намаляване със 100% на емисиите на CO2 за новите леки и лекотоварни автомобили.

    "Това споразумение ще проправи пътя за съвременна и конкурентоспособна автомобилна промишленост в ЕС. Светът се променя и ние трябва да останем начело на иновациите. Вярвам, че можем да се възползваме от този технологичен преход. Предвиденият график също прави целите постижими за производителите на автомобили", коментира Йозеф Сикела, министър на промишлеността и търговията на Чехия, която председателства ЕС в момента.

    "Постигането на първото споразумение по предложение от пакета „Подготвени за цел 55“ е силен сигнал, че ЕС е решен да постигне напредък към неутралност по отношение на климата и към екологичен преход. Мобилността с нулеви емисии ще бъде градивен елемент по отношение на целта за забавяне на изменението на климата, което може да доведе до сериозни смущения в много сектори на нашето общество, включително околната среда, миграцията, продоволствената сигурност и икономиката", добави Анна Хубачкова, министър на околната среда на Чехия.

    Споразумението съдържа клауза за преразглеждане, която ще гарантира, че през 2026 г. Комисията ще направи задълбочена оценка на напредъка по отношение на постигането на целите за намаляване на емисиите със 100% и на необходимостта от преразглеждане на тези цели, като се взема предвид технологичното развитие, включително по отношение на хибридните технологии с възможност за включване в електрическата мрежа, и значението на жизнеспособния и социално справедлив преход към нулеви емисии.

    Споразумението запазва дерогация за малките производители до края на 2035 г.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    БНБ: Чуждите инвестиции у нас със спад от 81% за година
    Най-големите вложения в страната за януари-март 2024 са от Австрия, Италия и Гърция
    преди 1 ден
    „Струма“ стана първата магистрала у нас с хеликоптерна площадка
    Хеликоптерът ще стига за 30 минути от София до тунел „Железница“
    преди 2 дни
    ЕК започна ново разследване срещу Meta
    Процедурата е заради пристрастяващите ефекти на социалните медии върху децата
    преди 2 дни
    "Булгаргаз" ще съди "Газпром" за 400 млн. евро
    Искът е заради спрените руски газови доставки
    преди 2 дни
    Проекти за близо 3 млрд. лева са реализирани у нас с парите от ЕС за транспорт за 6 години
    Със средствата са изградени 12 нови метро станции, 70 км нови пътища, 28 км рехабилитирани жп линии и 5 реновирани жп гари