петък, 03 декември 2021   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2408 прочитания

    Основаната от българи Insurify привлече ново финансиране от 100 млн. долара

    Създаденият от Снежина Захария и Тодор Кирязов американски технологичен стартъп, с развоен център в София, ще използва финансирането за разширяване на дейността си и увеличаване на екипа си и у нас
    02 септември 2021, 14:32 a+ a- a

    Създаденият от Снежина Захария и Тодор Кирязов американски технологичен стартъп, с развоен център в София, ще използва финансирането за разширяване на дейността си и увеличаване на екипа си и у нас

    Insurify обяви, че е приключил инвестиционен рунд от Серия Б за 100 милиона долара финансиране. Сделката е ръководена от Motive Partners - инвестиционна компания, с фокус към частните компании от финансово-технологичния сектор. Във финансирането са се включили съществуващите инвеститори Viola FinTech, MassMutual Ventures, Nationwide, Hearst Ventures, Moneta VC, както и новите Viola Growth и Fort Ross Ventures.

    Базираната на изкуствен интелект платформа за сравняване на застрахователни продукти, Insurify, е ръководена от българите Снежина Захария - основател и главен изпълнителен директор, Тодор Кирязов - съосновател и главен продуктов директор и Гиоргос Захария - съосновател и президент на метатърсачката Kayak.

    Компанията е създадена през 2013, когато Снежина се сблъсква с трудности при закупуване на автомобилна застраховка. Тя е изправена пред единствените две възможности: или да прекара часове в телефонни разговори със застрахователни брокери, или часове наред да въвежда необходимите данни в сайтове. Разочарована от липсата на реални възможности за онлайн сравняване, Захария решава да изгради уеб платформата Insurify, където потребителите получават в реално време персонализирани оферти за автомобилни, жилищни и животозастраховки, както от големи, така и от регионални застрахователни компании в САЩ и имат възможността да закупят застраховката си по начина, по който предпочитат – по телефона или онлайн.

    По-рано тази година Insurify обяви откриването на развоен център в София, като привлече опитен екип от софтуерни инженери и експерти по изкуствен интелект от Skyscanner. Офисът на компанията се разраства активно и в други направления - като продуктов дизайн, маркетинг и реклама, с амбиция за удвояване през следващата година.

    „Нашата мисия е да затвърдим доверието между клиент и брокер, като изградим най-интелигентния и надежден виртуален застрахователен агент. Искаме да дадем възможност на нашите клиенти да вземат най-добрите решения относно застраховката си и да сме сигурни, че я получават на най-добрата цена чрез нашия продукт. Ние сме много развълнувани да си партнираме с нашите инвеститори, за да продължим да изграждаме надеждна марка, обичана от милиони клиенти и да постигнем целите си за растеж. Индустрията ускорява преминаването си към дигитално застрахователно посредничество и Insurify е водеща в този процес", каза Снежина Захария, основател и главен изпълнителен директор на Insurify.

    До момента, заедно с приключването на финансирането от Серия А през четвъртото тримесечие на 2019, Insurify е получила общо 128 млн. долара финансиране. В резултат на това компанията увеличава шест пъти приходите си и постига комбиниран годишен прираст от 151% за последните три години.

    Платформата ще използва новото финансиране, за да разшири дейността си и да ускори своите планове за растеж. Това включва по-нататъшно разширяване и диверсификация на застрахователните продуктови вертикали на компанията, включване на повече оферти в реално време, подобряване на функционалността на продукта, грижа за съществуващите и потенциални клиенти отвъд момента на закупуването на продукт, увеличаване разпознаваемостта на бранда и наемане на още служители, както в САЩ, така и в България.

    След приключване на финансирането по Серия А през 2019 Insurify успешно разширява пазара си на имотни застраховки, предлага на потребителите си моментална услуга и пуска първите си два интегрирани застрахователни продукта, чрез партньорства с Toyota Insurance Management Solutions и Nationwide (която участва в инвестиционния рунд). Insurify постига и 260% увеличение на служителите си в глобален мащаб. Постоянният 2.5-кратен ръст на приходите на Insurify на годишна база, въпреки ефектите от COVID-19 пандемията, е доказателство за силата на такъв продукт да осигури финансова защита за потребителите в цяла Америка, помагайки на много от тях незабавно да намалят разходите си по време на кризата.

    „Insurify въвежда революционна технология за онлайн предлагане на застрахователния пазар, оценен на 2 трлн. американски долара само за САЩ. Insurify вече се разраства бързо и новото финансиране ще позволи на компанията да ускори обогатяването на съществуващите си услуги и разширяването на обхвата им с допълнителни застрахователни продукти. Очакваме с нетърпение да си сътрудничим със Снежина и екипа на Insurify, като се възползваме от уникалната пазарна възможност да увеличим възвръщаемостта на ресурсите на Motive Partners, чрез технологиите и иновациите", заяви Джеймс О’Нийл, партньор и основател на Motive Partners.

    В новия кръг финансиране на Insurify се включиха фондовете Viola FinTech и Viola Growth от групата Viola. Viola FinTech участва и във финансирането през 2019. „Радваме се да се присъединим към нашия дъщерен фонд Viola FinTech и да задълбочим участието на Viola Group в Insurify. Бяхме изключително впечатлени от способността на Insurify да осигури безпроблемно пазаруване, което клиентите очакват, справяйки се с уникалните предизвикателства пред съвременната индустрия. С нарастването на сравнителното пазаруване, интегрираните застрахователни продукти на Insurify могат да подобрят ефективността в застраховането и удовлетвореността на клиентите“, каза Харел Бейт Он, основател и партньор във Viola Growth. 

    Базирана в Кеймбридж, Масачузетс, САЩ, Insurify е платформа за съпоставяне на застраховки за автомобили, недвижимо имущество и живот, която помага на потребителите да спестят време и пари. Компанията успява да продаде застраховки с покритие на стойност 170 милиарда долара на над 4 милиона клиенти, с което постига 20-кратен ръст на приходите си от 2016 насам и печели многобройни награди на застрахователната индустрия, сред които: Forbes Fintech 50 2021, Stevies’ Gold International Business Award for a Medium-sized Insurance Company 2021, една от 5000-те най-бързо растящи частни компании в Америка през 2021, EY’s 2021 New England Entrepreneur of the Year и Insurtech Insights’ Future 50 2021.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 13 часа
    Dronamics набра 6 млн. лв. при IPO-то си
    Това е шестото успешно IPO на пазар beam на Българската фондова борса
    преди 14 часа
    ЕК одобри увеличение на капитала на Фонда на фондовете от 11,2 млн. евро
    То ще се използва за издаване на гаранции по заеми, отпуснати от финансови посредници на малки и средни предприятия
    преди 15 часа
    Кацаров: От понеделник всички на училище
    Няма омикрон в страната, от понеделник се възстановяват плановите операции
    преди 16 часа
    Алтерко регистрира продажби за над 9 млн. лв. на Черен петък и Кибер понеделник
    По време на популярния период за предпразнично пазаруване технологичната компания продаде над 400 000 устройства за автоматизация на дома
    преди 16 часа
    Италианската DHH придоби 60% от българската "Еволинк"
    Стойността на сделката е 2.45 млн. евро, има възможност за придобиване и на останалите 40% през 2025