четвъртък, 16 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    7263 прочитания

    Когато гръм удари „облака”

    Милиони потребители останаха без някои от социалните мрежи и услуги‎ след като светкавица извади от строя облачната услуга на Amazon
    02 юли 2012, 17:21 a+ a- a

    Чували сте, че облачната технология е бъдещето и вече всички ще съхраняваме данните си „някъде там”, защото записът на данни на твърд диск вече е демоде и скучно? Единственият проблем е, че както се оказа винаги има възможност да останете без достъп до информацията си ... но само при супер редки феномени, като гръм например. Неприятно.

    Това е коментарът на Huffington post по повод наистина неприятния за милиони потребители по света „инцидент” с центъра за облачни услуги на Amazon в американския щат Вирджиния. През уикенда светкавица извади от строя част от съоръжението, на което се съхраняват данни на сайтове като Pinterest, Instagram, Foursquare и LinkedIn. И като че ли щетите от природното явление не бяха достатъчни – часове по-късно планираната т.нар. „високосна секунда” повторно срина сайтовете.

    Случаят провокира New York Times да зададе въпроса за непредвидените рискове, на които човечеството е изложено при напредъка на онлайн живота. Защото освен почти постоянната свързаност в интернет през компютри, таблети и смартфони, хората са свързани и чрез GPS системи, камери или наблюдателни съоръжения в индустрията. Но колко добри са тези системи и какви рискове може да носят за икономиката при неочаквани пробиви, пита изданието. 

    Докато техниците работеха по сървърите и софтуера, те понесоха втори удар. В полунощ срещу неделя към световното време беше добавена „високосна секунда”, чрез която през около година и половина се изравнява времето заради неравномерното въртене на Земята. Тя отново ги извади от строя. „В интернет една такава секунда значи много”, коментира проф. Алан Удуърд от университета в Съри, цитиран от BBC. По думите му за това време може да да бъде изтрита купища информация.

    И ако обикновените хора, включително и в България, усетиха липсата на популярната услуга Instagram например, на сървърите има облачни технологии на веригата Intercontinental Hotels, телевизионната мрежа Fox Entertainment, Unilever, Spotify, както и 187 американски правителствени организации и стотици малки фирми. За щастие те не са се оплакали от нарушения в услугата.

    В облачните системи засега няма единни стандарти за защита срещу бедствия. А насочването към облачни услуги е ясна тенденция. Компанията за софтуерен дизайн Autodesk твърди, че към момента около 15% от клиентите й са в „облака”, но до три години се очаква те да са 75%.

    В четвъртък обаче се очертава появата на сериозен конкурент – Google смята да представи облачната си услуга, която е на половин цена в сравнение с тази на Amazon, а ще бъде защитена срещу "високосни секунди".

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 18 минути
    Отпускат близо 200 млн. лв. за саниране на жилища във въглищните региони
    Други над 110 млн. лв. от програмата ще бъдат отпуснати за подпомагане на работниците в засегнатите от икономическия преход сектори
    преди 29 минути
    Google прави мащабно дарение за научни изследвания в България
    В София компанията ще открие форум, посветен на най-новите тенденции в облачните технологии
    преди 17 часа
    НСИ отчита дефлация през април
    Годишната инфлация е 2.4%
    преди 18 часа
    "Най-лошото е зад гърба ни": ЕК очаква неголям темп на растеж, който ще се засили през 2025
    Геополитическо напрежение продължава да носи рискове за ЕС
    преди 19 часа